sportFive1150945 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מביקורות ראשונות מארה"ב מסתמן שהונדה סיוויק החדשה, כולל דגמים ספורטיביים למחצה שנמכרים בלעדית בצפון אמריקה, כמו ה-Si (עם תיבה ידנית קלאסית ו-200 כ,ס) יחזירו למעריצי המותג את מנת הריגושים שאולי הייתה חסרה להם בדור האחרון, אפילו בנסיעות שגרתיות. ובאותו זמן, על אדמת המולדת שלה, הונדה ממשיכה לפתח את גרסת הקצה של הסיוויק, ה-Type R החדשה והיא עושה זאת במסגרת מקצה אימונים תובעני על מסלול הפורמולה 1 בסוזוקה.

הונדה, כידוע, נערכת לפרוש מפורמולה 1 (מסיימת את החוזה עם רדבול בנצחון הסטורי - כמעט 30 שנה אחרי התואר שלה עם איירטון סנה) אבל זה לא אומר שהיא שמה את כל השאיפות הספורטיביות של המותג במגירה, נועלת וזורקת את המפתח. להיפך: היא עובדת, בין היתר על סיוויק טייפ R שעשויה להיות הטובה ביותר עד כה (על בסיס דור 11 החדש) ויש שמזכירים אותה בנשימה אחת עם הדגם המיתולוגי מ-2002. הרכב תועד לאחרונה גם באירופה תחת הסוואה, דבוק אל מסלול הנורדשלייפה, אבל כעת הונדה מגישה לנו כמה תמונות חדשות שהוצגו בעמוד הטוויטר של היצרן מהחצר האחורית שלהם. 

מעטפת ההסוואה כבר לא משאירה הרבה מקום לדמיון, ובהחלט אפשר לפענח כיצד היא נראית ללא הלבוש המתעתע. ה-Type R, במרכב הצ'בק מקבלת מאפיינים שיוצרים הפרדה ברורה מהסיוויק האצ'בק הקונבציונלית בין אם זה מבחוץ או מבפנים. לדוגמא, ניתן להבחין בסט פגושים וספוילרים אגרסיביים, כנף אחורית שאי אפשר להתעלם ממנה ורצועת מותן תחתונה מעט יותר שרירית קרוב לקשתות הגלגלים. הפרט הבולט ביותר הוא צבר המפלטים שלה -  שלוש יציאות מוסתרות בדיפיוזר האחורי, האמצעי גדול רק בקצת מהשניים האחרים.

להבדיל מהנינג'ות המופרזות של הדור התשיעי והעשירי, הונדה סיוויק טייפ R החדשה נראית פחות מוקצנת מקודמתה וזה טוב לשוחרי הכוח האנונימי. עם זאת, זה לא אומר שהמכונית פחות משכנעת ברמת הביצוע. בחרטום של ה-R נקבל שוב 2.0 ארבעה צילינדרים עם תזמון שסתומים משתנה שמנצחים על 320 כ"ס וטווח של עד 9,000 סל"ד. אלה עוברים לגלגלים הקדמיים עם סיוע מנעילת דפרנציאל אלקטרונית ובצימוד אל תיבת הילוכים ידנית 6-מהירויות, כמו פעם וכמו שצריך.

הסיוויק Type R תצא לכבישים בשנה הבאה, כנראה קרוב יותר לרבעון השלישי או הרביעי. בהחלט ייתכן שזו תהיה הפעם האחרונה שלה עם מנוע בנזין מסורתי ללא סיוע היברידי כלשהוא.