sportFive1137112 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

כלמוביל מרחיבה את גבולותיה של משפחת מכונית המנהלים יונדאי סונטה דור 8 עם גרסת הטורבו החדשה, הראשונה שמצטרפת אליה מאז החל שיווק הדגם ההיברידי המסורתי ממנו נמכרו בארץ מעל 2,000 יחידות, קרוב יחסית אל רשימת רבי המכר בישראל, מחצית ממכירות יונדאי טוסון (כ-4300 יחידות בין ינואר-ספטמבר) ובפער לא קטן לפני סקודה סופרב המחודשת (1,430 יחידות).  

דגם הטורבו החדש מצויד במנוע 1.6 ל' 4-בוכנות בהספק מרבי של 180 כ"ס ו-27 קג"מ מ-1,500 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות מתופעלת מנופים מגלגל ההגה. לרכב מספר מצבי נהיגה מובחנים (מערכת כיול ממוחשבת), כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות והמהירות המרבית היא 210 קמ"ש. צריכת הדלק היא כ-13 ק"מ לליטר בנזין. 

בדומה לדגם ההיברידי, לגרסת הטורבו שתי חבילות: 'סופרים' ו-'לימיטד', המוסיפה לה עומק יוקרתי יותר. גרסת הבסיס מצוידת במערכת מדיה ראשית 8 אינץ' עם ממשקים אלחוטיים לאפל ואנדרויד, מצלמה אחורית, חיישני גשם ותאורה, תצוגה עלית, משטח טעינה אינדוקטיבי לסלולרי, מושבים קדמיים עם חימום ומיזוג, תאורת LED מלאה ועוד. גרסת 'לימיטד' מוסיפה גם לוח מחוונים דיגיטלי, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור, מצלמות היקפיות 360 מעלות ותקרה פנורמית.

כל דגמי סונטה טורבו מגיעים עם שלל מערכות בטיחות חכמות, בכלל זה מערכת התרעה מקורית למניעת שכחת ילד במושב האחורי, מערכת אקטיבית עם בלימה אוטומטית בעת סטיה מנתיב וזיהוי תנועה צולבת מאחור.  דגם 'לימיטד' חמוש גם במערכת פיקוח על שטח מת עם צילום זמן אמת בלוח המחוונים בעת איתות וכן בלימת חירום בחניה. בצד הפסיבי, תשע כריות אוויר.  

"לצד הצלחת הסונטה ההיברידית, למדנו כי ישנם לקוחות שמעוניינים עדיין גם ברכבי מנהלים עם הנעת טורבו-בנזין, אנו קשובים לכך ונתחיל למכור גם את גרסת הטורבו. באותו אופן ומתוך הקשבה ללקוחות, בהמשך השנה נשיק גם את האלנטרה ההיברידית", כך מסר ניר גרוסמן, מנהל חטיבת יונדאי בכלמוביל.

המחירים בישראל:

דגם 'סופרים': 188 אלף שקלים

דגם 'לימיטד': 200 אלף שקלים