sportFive1636018 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
מכבי חיפה כבר עם ארבע תוצאות תיקו ברציפות ושמונה משחקים רצופים ללא ניצחון. אלה נתונים עגומים ברמה היסטורית עבור מועדון מפואר כל כך ולא משנה אם זו אכזבה מכך שסופגים בדקות הסיום ולוקחים רק נקודה או שומרים על רשת נקייה בעשרה שחקנים כדי לגרד 0:0 מול הפועל פ"ת.

מכבי חיפה הציגה אמש את אחד המשחקים העגומים שלה וגם ההרחקה של טריבנטה סטיוארט, טיפשית ככל שתהיה, לא מהווה תירוץ להתבטלות שכזו. מנכ"ל המועדון איציק עובדיה וראש מערך הסקאוטינג ליאור רפאלוב, התגאו במסיבת העיתונאים בקיץ שלמכבי חיפה יש את תקציב גבוה, אולי הגבוה ביותר בתולדות המועדון. וכאן המקום לשאול, האם נשיא המועדון יענקל`ה שחר השקיע את הכסף כדי לגרד תיקו מאופס באצטדיון שלמה ביטוח? זה מרגיש כאילו נלקח כאן תקציב לאניית פאר, כזו שהיתה צריכה לקחת את מכבי חיפה לשיט תענוגות מסביב לעולם, אבל במקום זה נקנתה סירת פדלים ואיתה כידוע, קשה להגיע אפילו לחופים בישראל.

הבשורות היותר קשות הן שכדי לשדרג סירת פדלים לאניית פאר, צריך להתחיל הכל מחדש. כי לא יכול להיות שאין למכבי חיפה בסגל שלם שחקן במרכז המגרש שמסוגל לנפק מספרים. רפאלוב צריך להכות על חטא לגבי שחרורו של דיא סבע. אז אולי סבע "לא עובד הגנתית" כמו שהיה מי שטפטף, אבל הוא היה השחקן הכי טוב בליגת העל אשתקד. עם סבע, אולי מכבי חיפה לא היתה אניית פאר, אבל יאכטה שיודעת לשוט במים העמוקים היא בוודאי יכלה להעמיד. כל השיח על רשות המיסים, קנסות ובעיות היו רלוונטיים בתחילת העונה, אבל היום מכבי חיפה משלמת קנס מקצועי גדול יותר מהחוב של סבע למדינה. זו האמת, קשה ככל שתהיה.

במבט קדימה, עם כל הקושי, עוד אפשר לשדרג את הקבוצה כדי תישאר מעל המים ולא תשקע. לשם כך, צריך לצרף קשר שינפק מספרים כבר בחלון ההעברות של ינואר ובמקביל, ברק בכר צריך להפיק מהסגל הקיים הרבה יותר.

אלפים מאוהדי מכבי חיפה הגיעו אמש למושבה כדי לדחוף את הקבוצה שלהם ולמעלה מ-27 אלף מהם יהיו ביום שלישי בסמי עופר מול הפועל ת"א. לכולם תהיה תקווה לראות ניצחון ליגה ראשון בעידן המחודש של ברק בכר. זה קהל שיודע לדחוף, גם אם זה אומר שהסירה תשוט מהר יותר על המים. את מה שיש כרגע צריך להשיט לחוף מבטחים עד חודש ינואר ואז לשדרג איפה שצריך. במכבי חיפה מבינים בדיוק מה הברירות הקיימות: להיות מעל או מתחת למים.