sportFive1239574 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

אחרי חצי שנה של שקט תעשייתי לאחר סיום הסכם השותפות עם ענקית הגיימינג EA, ארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א הכריז על מספר שותפויות משחקים חדשות לקראת מונדיאל קטאר 2022. מאז אותו סיום חוזה, ידענו שפיפ"א לא תוותר על ההכנסות שקיבלה מתחום הגיימינג לאורך השנים. EA עברה להשיק את סדרת כותרי EA Sports FC שלה ופיפ"א פנתה למפתחים אחרים כדי למלא את הפער. הפער הזה יתמלא (לרוע מזלנו) ככל הנראה במשחקי בלוקצ'יין. כל אחד מארבעת המשחקים המתוכננים הוא כותר בלוקצ'יין.

לקראת סוף השבוע האחרון פיפ"א חשפה את כל התוכניות שלה למשחקי הווידאו הקרובים. הארגון התחיל לשתף פעולה עם ארבעה אולפני פיתוח Web3 שונים עבור ההמשחקים שישתמשו בבלוקצ'יין ויציגו מספר דרכים לאינטראקציה עם השחקנים והנבחרות במהלך עונת המונדיאל 2022. המפתחים הם אולפני Uplandme, Matchday, Phygtl ו- Altered State Machine. עם זאת, לקרוא למוצרים "כותרי גיימינג" זו אמרה קצת בעייתית.

למרות שפיפ"א עדיין מחשיבה את המוצרים כמשחקים, מתוך ארבעת האולפנים, רק Altered State Machine היא היחידה מבין החברות הללו שמייצרת כותר מקורי, בעוד ששלושת האולפנים האחרים משלבים את מותג פיפ"א בפלטפורמות הבלוקצ'יין שלהם. הכותר הראשון מאולפן הפיתוח הוא AI League: FIFA World Cup Qatar 2022 Edition, משחק הכדורגל של קבוצות של ארבעה שחקנים אשר נשלטים על ידי בינה מלאכותית, השחקנים (אנחנו) משמשים כמאמנים, משנים מערכים ומחליפים שחקנים. והשחקן או "קלף, השחקן" הוא NFT.

המוצר (המשחק) השני נקרא Uplandme, שזה בעצם עולם מטא-ורס המבוסס בלוקצ'יין בשביל המונדיאל בקטאר. המשחק השלישי הוא מאולפן מ-Phygtl, נקרא רק "גביע העולם קטאר 2022", לא נמסר יותר מדי מידע על אותו כותר, אך לפי הפרטים זהו יהיה משחק עם מאפיינים חברתיים, בו אוהדים ומעריצי כדורגל יוכלו לבנות סוג של אלבום, ולהנציח תמונות ורגעי וידאו שנבחרו מגביע העולם. המשחק הרביעי והאחרון,  עם השם המקורי "גביע העולם של קטאר", מבוסס על חצי משחק קלפים שעד כה לא נחשף במלואו, וחצי משחק ההימורים על משחקי כדורגל בטורניר.  הטרנד של בלוקצ'יין וכסף חזק פה מאוד.

התגובות למהלכים החדשים של התאחדות הכדורגל לא התקבל בצורה טובה על ידי גיימרים ברחבי העולם. טרנד הקריפטו שנסק לשחקים בשלוש השנים האחרונות, ושמתרסק בזמן האחרון, אף פעם לא נחל הצלחה בתחום הגיימינג. בזמן שרוב החברות בתחום הפנימו כי העתיד לא נמצא ב-NFT's, דווקא ארגון פיפ"א נשאר מאחור. למרות זאת, סמנכ"ל העסקים הראשי של פיפ"א, רומי גאי, כינה את השותפויות הללו "מרגשות מאוד" בהצהרה, והסביר כי הארגון מסוגל כעת לכוון לאוהדי כדורגל "ילידי דיגיטל" במרחבים שהם כבר פעילים בהם. הוא גם התגאה בכך של-web3 יהיה " תפקיד חשוב למלא" בעתיד הארגון. בספק אבל בהצלחה.