sportFive1211728 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1211729 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

פיטר מור, שהוביל את חטיבת האקס בוקס של מיקרוסופט לפני פיל ספנסר, אמר שמיקרוסופט עודדה את מה שנקרא מלחמות הקונסולות כדי להניע תחרות. מור שיתף את מחשבותיו בפודקאסט בשם "Front Offic Sports" הוא ציין כי היריבות הזו עזרה לתעשיית המשחקים ולכל מחזיקי הפלטפורמות, כולל פלייסטיישן ונינטנדו.

"עודדנו את מלחמות הקונסולות, לא כדי ליצור פילוג, אלא כדי לאתגר אחד את השני. כשאני אומר אחד את השני אני מתכוון למיקרוסופט וסוני. אם מיקרוסופט לא הייתה מצליחה להתחרות אחרי השקת האקסבוקס הראשון, המשחקים היו מקום גרוע יותר, ובאמת לא הייתה לכם את התחרות שיש לכם היום.

מור הצטרף למיקרוסופט ב-2003 כדי לעזור לאקסבוקס להתחרות בפלייסטיישן 2. לאחר מכן השיק את ה-Xbox 360 וגם נאלץ להתמודד עם בעיית טבעת המוות האדומה הידועה לשמצה, שעלתה למיקרוסופט מאות מיליוני דולרים.  "אם לא היינו פותרים את טבעות המוות האדומות כמו שעשינו, אני יודע היטב שלא הייתה אקסבוקס היום", אמר מור בפודקאסט. לאחר שעזב את מיקרוסופט, פיטר מור קיבל על עצמו את תפקיד הבוס של EA לאחר מכן הוא עזב את תעשיית המשחקים כדי להיות מנכ"ל מועדון הכדורגל ליברפול.  עם זאת, מור חזר לגיימינג בשנת 2021 כאחד המנהלים של Unity, שקנתה את

למרות ההסתכלות החיובית של מור על "התחלת" מלחמת הקונסולות, קשה שלא לחשוב שזו ראייה מאוד צרה. הרבה יסכימו כי "פאנבוייזם" לפעמים עובר כל גבול, והתרבות שזה הביא לעולם הגיימינג, היא אחד הדברים הנוראיים ביוותר בתעשייה. גיימרים המוכנים לרדת לשפה נמוכה כדי "להגן" על הקונסולה שהם קנו או קנו להם במקרה. מלחמת הקונסולות קיימת עד היום, האמנם הרעש ירד בקצת אבל לא יהיה לכם קשה למצוא כתבה או דיון באתר מסוים, שבו אפשר למצוא את אותם וויכוחים עדיין.

בכלל, כל עניין מלחמת הקונסולות הוא כל כך מוזר. אני לא מבין למה מעריצים מרגישים צורך להגיב לכל פוסט של אקס בוקס עם פלייסטיישן טוב יותר" או "אין משחקים"- שכמובן מגיע גם מהצד השני (לא לריב!), זה פשוט נראה כמו בזבוז זמן אמיתי.  אך עם זאת, חשוב לציין כי כמו בכותרת לכתבה זו, האשמה צריכה להיות מכוונת לחברות המשחקים (או בכלל לחברות בתחומים אחרים). קולה נגד פפסי?, אפל נגד גוגל, אפיק גיימס נגד וואלב - שמאוד מזכיר את מלחמת הקונסולות של סוני ומיקרוסופט. אנחנו הגיימרים\הצרכנים פשוט צריכים להבין שאנו המוצר.