ענבל מרמרי (צילום: ספורט 5)
ענבל מרמרי | צילום: ספורט 5
פותחים עונה (אלן שיבר) (צילום: ספורט 5)
פותחים עונה (אלן שיבר) | צילום: ספורט 5
חברת הפינטק הישראלית המצליחה ״ראפיד״, היא הספונסרית הראשית החדשה של מכבי תל אביב בכדורסל, ושמה יתנוסס על בגדי השחקנים ומוצרי המרצ׳נדייז שלה ב-7 השנים הקרובות. בחוזה חסר תקדים בספורט הישראלי, נחתמה עסקה בין הקבוצה לבין החברה בסכום של 3 מיליון דולר לשנה, מה שיכניס לקופה של מכבי תל אביב כ-70 מיליון ש״ח ב-7 השנים הקרובות. 
כעת יש להגיד - מכבי ראפיד תל אביב.

אריק שטילמן, מנכ״ל ומייסד ראפיד, מספר על שיתוף הפעולה עם מכבי תל אביב, החזון של החברה בזירת הספורט הישראלית והעולמית, הרצון להגיע ל-NBA, ועל המקום בו לדעתו ולדעת החברה מכבי ת"א צריכה לארח ביורוליג עד שהמשחקים יחזרו לישראל.

אריק, ראשית ברכות על החוזה. ספר על שיתוף הפעולה עם מכבי ת"א.
״חברת ראפיד עובדת עם מכבי תל אביב כבר משנת 2020, מאז שחתמנו שני הצדדים על שיתוף פעולה אסטרטגי שגדל משמעותית ב-2023, ובעצם נבנה והשתדרג לאורך מספר שנים. אנחנו מכירים את המערכת של מכבי, מההנהלה של הקבוצה עד לשיווק, לדיגיטל ולתקשורת״. 

ספר על ההחלטה על החוזה הזה, שבהחלט הוא חסר תקדים בספורט הישראלי.
״אנחנו רואים ביורוליג ובכלל בכדורסל אירופי עתיד מאוד ורוד וגדול, ומבחינתנו שיתוף הפעולה עם מכבי הוא נקודת כניסה נוחה לטייטל של ספונסר. בעוד שנתיים/שלוש אנחנו רואים את עצמנו נכנסים לאירופה וגם ל-NBA. מבחינת היורוליג, זה מוצר מסויים שעובד ושיעבור שינויים, ואנחנו גם נמצא את הדרך שלנו ונתאים את עצמנו לדברים שקורים בו. הסכום שאנחנו נותנים למכבי הוא עבורנו כניסה לעולם הזה במחיר שהוא טוב לעתיד גדול יותר, ולא סתם סגרנו על הסכם ל-7 שנים, אנחנו רוצים לראות פה דרך ובסיס חזק. מבחינת החברה אנחנו עובדים, נמצאים ופועלים המון באירופה, כשהרבה מהעבודה קורית באיחוד האמירויות. בצד הטכנולוגי אנחנו חושבים שמכבי זו פלטפורמה שאנחנו יכולים להפוך אותה להיות מקצועית יותר בצד העסקי, וזה משהו שנרצה לפתח״.
מה תהיה מידת המעורבות שלכם בקבוצה?
״אנחנו לא בצד של איזה שחקנים הקבוצה רוצה להביא, את מי הם בוחנים וכולי. אנחנו מסתכלים מהעיניים שלנו ומהידע שלנו על שיווק ומכירות, הגדלת הכנסות, פיתוח המותג ״מכבי ראפיד תל אביב״. אנחנו מביאים איתנו הרבה ידע לתהליך הזה, ואני גם מניח ששותפים עסקיים יצטרפו וירצו להיות חלק מזה. אנחנו מאמינים שכשיחזרו משחקי היורוליג לישראל, המועדון יתחיל לייצר קבוצה שתהיה אולטרה תחרותית ביורוליג. מהצד שלנו אנחנו נוכל לתת לאוהדים של מכבי חוויות אחרות ומתקדמות שמתאימות לשנת 2025״. 

מה העתיד הקרוב שאתם צופים שיקרה משיתוף הפעולה הזה? 
״סביר להניח שזה באמת ההסכם הכי גדול בארץ, וכל עוד המטרה היא לבוא ולקחת תואר יורוליג אנחנו נעמוד מאחורי מכבי במה שצריך, ונעמוד בכל מה שצריך לקבוצה שתזכה ביורוליג. גם אם נצטרך לפתוח עוד יותר את הכיס, אנחנו נעשה את זה. אנחנו לא באים בשביל לומר שאנחנו שם או לסמן איזשהו ׳וי׳, אנחנו באים בשביל לנצח ולקחת את התואר. אנחנו פועלים כמעט בכל מקום בעולם, ואנחנו רואים מה זה עושה לחברות כשהן נהיות ספונסריות של קבוצות ספורט בכל מקום. זה מחבר את המותג לקבוצה, מחבר את המותג לקהל שלה, ומחבר אותו לקהילה שלה. זה משהו גדול שאנחנו רוצים להשיג״. 

מה דעתך לגבי משחקי הבית של מכבי ביורוליג בעונה הבאה, איפה זה צריך לקרות?
״אנחנו המלצנו למכבי באופן חד משמעי לשחק את משחקי הבית שלהם בדובאי. ה׳קוקה קולה ארנה׳ הוא אולם מדהים, ותינתן לקהל של מכבי הזדמנות לבוא לראות משחקים (יש 10 טיסות ביום בין תל אביב לדובאי). אנחנו מאמינים שמבחינת חוויה לקהל, וגם ברמה של הכנסות למועדון, זו האופציה הטובה ביותר. בסופו של יום זה דיון בין ההנהלה של מכבי ליורוליג, ואנחנו מאוד מקווים שזה יצא לפועל כי זו חוויה יוצאת דופן (ברור שעדיף לשחק בבית, אבל במידה ולא, דובאי זה עדיף). האולם מוכן לארח את מכבי, ואפילו הואר בצהוב לכבוד הקבוצה״.

אתה יכול לראות איזשהו צעד עתידי של כניסה של החברה להיות חלק רשמי מהנהלת הקבוצה? 
״אני לא מכיר מצב שנותן חסות הוא חלק מהנהלה של קבוצה, וגם במקרה הזה אנחנו לא חלק מההנהלה כמובן. מה שכן, אנחנו מאוד מעורבים שיווקית בכל מה שקשור לייצוג המותג של ״ראפיד״ כחלק מהדברים שמכבי עושה. זה חלק מה-brand awareness שאנחנו משקיעים בו. אין לנו שום נגיעה לצד מקצועי, שחקנים וכדומה. לא מתיימרים להבין בזה. בצד של הביזנס, אנחנו מאמינים שיכולים לעזור למכבי להגיע למצב של פי 10 ממה שיש לה היום, זה יעזור להעמיד קבוצה שתוכל לזכות ביורוליג. ברגע שהמלחמה תיגמר, ונחזור לארח בתל אביב, האוהדים גם יראו שהחתמת שחקנים ברמת טופ יורוליג תתבצע. אנחנו לא מאמינים במודל של שחקנים שגרים מחוץ לישראל ולא מגיעים. וגם לא באינפלציה אין סופית של משכורות (זה לא נגמר אף פעם טוב בהיסטוריה של הספורט). בסוף אנחנו קבוצה ישראלית ולא נשכח את זה״.