sportFive1246313 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1246314 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ענקית אופנת הספורט, פומה, המיובאת על ידי קבוצת אירני, ממשיכה לחדש ולרענן את עולם הכדורסל עם סט ייחודי נוסף לקבוצת הכדורסל מכבי תל אביב.

קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב הינה פרויקט הדגל של חטיבת הכדורסל העולמית של ענקית אופנת הספורט PUMA. העבודה הישירה של המטה הישראלי מול המותג PUMA HOOPS  האמריקאי מייצרת חידוש משמח נוסף לאוהדי הכדורסל. כחלק מהעבודה המשותפת, הציוד של קבוצת הפאר הישראלית הינו תוצר של פיתוח משותף בין פומה ישראל לבין פומה בוסטון, האחראים על חטיבת הכדורסל. הביגוד של מכבי תל אביב בכדורסל הוא ייצור ייעודי ומיוחד לקבוצה בלבד, שלאחר מכן משמש קבוצות נוספות בעולם.

לאחר ההצלחה והפופולריות של הסט השלישי והלבן מהעונה הראשונה, פומה ישראל יצרו סט חדש ומרענן. לראשונה אי פעם, מכבי תל אביב תעלה לשחק עם סט בצבע שחור.הסיבה לצבע? לא רק אופנה. THE LEGEND OF THE BLACK MASK. למעשה הצבע השחור משמש תפקיד פסיכולוגי חשוב בקבוצות ספורט.

בשנת 2012 קובי בראיינט הופיע למשחק כשעל פניו מסיכה שחורה המגינה עליו משבר באף. כצפוי הוא היה בלתי ניתן לעצירה באותו משחק. באותה שנה, קיירי אירווינג הופיע גם הוא עם מסיכה שחורה במשחק בו קלע 41 נקודות נגד ניו יורק ניקס וכונה SUPER HERO בשל הלוק הייחודי והסטטיסטיקה הנפלאה.

בשנת 2014, מיאמי היט עלו עם סט משחק שחור חדש, כאשר כוכב הקבוצה, לברון ג'יימס, עלה עם מסיכת פנים שחורה גם כן. לפי הציטוט מאותו משחק, "LeBron just generally being better than all other humans around him", הפנומן קלע 31 נקודות וסיפק מספר הטבעות שלעד ייחשבו בהיילייטס של הליגה הטובה בעולם.

לאחר אותו משחק, ה-NBA אסרו על לברון להשתמש במסיכה שחורה, ובעצם הגדירו לכל הליגה שמסיכות שחורות אינן חוקיות עוד. הסיבה היא האפקט הפסיכולוגי של הצבע השחור ההופך את הקבוצה והשחקן ל"אימתניים" יותר.

פומה לקחו את הרעיון ופיתחו דרכו את הסט החדש. הסט עשוי שוב מפסגת הטכנולוגיה הלבישה של פומה הכוללת חומרים ממוחזרים ועיטורים כחולים-צהובים על החולצה והמכנסיים. הסט המיוחד יגיע למכירה בכמות מאוד מוגבלת בחנות הדגל של פומה בנמל תל אביב ובחנות המועדון של מכבי תל אביב.

אסף עשור, מנהל השיווק של המותג בישראל מוסיף: "החיבור שלנו עם מכבי תל אביב הוא חיבור אסטרטגי וחשוב ברמה לוקאלית וגלובלית, מכבי תל אביב נבחרו כפרויקט דגל מעשרות קבוצות שהוצעו למותג, ומבחינתנו שיתוף הפעולה בנינו, פומה ארה"ב ומכבי תל אביב מייצר חדשנות וריגוש שאנחנו שמחים שמגיע גם לאוהדים והקהל הרחב, כבר השנה ראינו גידול של פומה HOOPS עם קבוצת יורוליג נוספת, וגם בישראל סט מדים שלישי למספר קבוצות, אנחנו מאמינים ומבטיחים שהיד עוד נטויה,
אנחנו שמחים לרגש את קהל האוהדים ולייצר ערך מוסף כמותג מוביל".