מי באמת הפיל את התאומים? זו קונספירציה אמיתית. לא במובן הפרנואידי ההזוי של המילה, אלא בהגדרה המילולית שלה - קשירת קשר; התארגנות סודית כדי לחתור תחת הסדר הקיים או לפגוע באחרים. גם התארגנות של כמה מחבלים סעודים, חסרי הכשרה אמיתית בהטסת מטוסי נוסעים, ושימוש בהם כדי לפגוע באזרחים אמריקניים זו קונספירציה. הבעיה היא שהקונספירציה הזו היא הגרסה האמריקנית הרשמית, והיא מעלה יותר מדי שאלות.

המילה הזו "קונספירציה" מקושרת אוטומטית למילה "תיאוריה". עד כדי כך שקשה לאדם הפשוט לחשוב על קונספירציה שהיא אינה תיאוריה אלא עובדה. אבל ההיסטוריה מלאה בדוגמאות לקשירת קשרים - מרציחתו של יוליוס קיסר ושריפת בנין הרייכסטאג ועד המהפכה האמריקנית. אז למה שההווה יהיה שונה כל כך? ההסבר הרשמי של הממשל אמנם מרגיע, פשוט ומציג את המציאות בצורה שהכי קל לעכל, אבל חסר בו משהו שמשקיט מוחות חושבים - הוכחות.

צפו בסיפורים המעניינים של 11.9 לאורך השנים (צילום: חדשות2)
קריסה מפגיעה בחלק העליון מנוגדת לחוקי הפיזיקה | צילום: חדשות2

למרות שכדור השלג התגלגל לממדים חסרי פרופורציות מאז, והשאלה מדוע פלשה ארה"ב לעירק ואפגניסטן עדייו מעוררת תמיהה, השאלות הקשות ביותר עולות מאותו בוקר של ה-11 בספטמבר. כל כך הרבה גורמים היו אמורים למנוע את התוצאה הנוראית מכל, ועדיין נראה כאילו המזל שיחק לידיהם של החוטפים בצורה לא הגיונית.

הבניינים שלא היו אמורים לקרוס מפגיעת מטוס, הקריסה שנדמה כאילו צוות הריסה מקצועי תכנן, מערך ההגנה האווירי האמריקני שאבד בתוך תרגיל המדמה את אותו הפיגוע בדיוק, באותו הזמן בדיוק, ופאדיחות נוראיות נוספות שלא מתיישרות עם ההיגיון הפשוט אבל כן עם ההיגיון הממסדי.

החקירה הרשלנית, שגבלה בהעלמת עין, גורמת לא רק לבלוגרים פרנואידים לפקפק בדוח הרשמי, אלא גם למומחים מכובדים בתחומים שונים, ואפילו לרבים מחברי ועדת הקונגרס שניסו לחקור את המתקפה ללא הצלחה. שניים מחברי ועדת הקונגרס, תומאס קין ולי המילטון, הצהירו בגלוי כי סוכנות הביון האמריקנית (CIA) משבשת את עבודתם ופוגעת בחקירה.

בנוסף העידו בכירים בוועדה כי הם יודעים בוודאות שבכירי צבא שהעידו בפניהם שיקרו במצח נחושה וסילפו את העובדות. חבר הוועדה, טימותי רומר, אפילו אמר לפרוטוקול: "אנחנו מתוסכלים מאוד מעדויות השקר שאנחנו שומעים", או מקס קלילנד שפרש מהוועדה לאחר שכינה אותה "סקנדל לאומי" ואמר מפורשות כי "הציבור צריך לדעת את מה שהבית הלבן מטייח". ג'ון פארמר שעמד בראש חקירת הקונגרס אמר: "אני בהלם מהפער בין האמת לדרך שבה היא הוצגה". לזה הם קוראים חקירה אמיתית?

האתר 911summary.com מביא את כל העדויות של חברי הקונגרס, שהבהירו בזמן החקירה כי הממשל האמריקני, ובראשו ג'ורג' וו בוש, לא הציג אף הסבר משביע רצון או משכנע לציבור ואפילו למי שהיו אמורים לתת חותמת גומי לגרסה המחוררת, לפיה כמה טייסים חובבנים, וטרוריסטים לא מאומנים במשרה חלקית, הצליחו לחטוף ארבעה מטוסי נוסעים ענקיים ולרסק שניים מהם בדיוק מדהים לתוך שני מגדלים, באזור צפוף וזרוע גורדי שחקים כמו מנהטן.

נוראד - השומר שנרדם

אחד הקטעים הפסיכיים בכל הסיפור הזה - וזה רק קצה הקרחון - הוא שבבוקר ה-11 בספטמבר 2001, פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה (נוראד; באנגלית: NORAD) היה ביומו השני של תרגיל גדול המדמה השתלטות על מטוסי נוסעים וריסוקם במכוון לתוך מגדלי התאומים. כל מגדלי הפיקוח באזור קיבלו הודעה מראש, וכמובן שבלבול רב נוצר כששני מטוסי נוסעים פלשו באמת לשטח האווירי שהם לא אמורים להיות בו.

מסיבה שאינה ברורה, מנהל התעופה האמריקני הורה למגדלי הפיקוח לגרוס את הקלטות מאותו יום, בניגוד להנחיות הפדרליות, אך מקלטות בודדות ששרדו ניתן לשמוע בבירור שפקחי הטיסה חשבו שמדובר בתרגיל.

מתברר שזה גם לא היה התרגיל הראשון המדמה חטיפת מטוסים. במהלך השנתיים לפני כן תרגל נוראד כמה התרסקויות בכמה יעדים, בהם הפנטגון ומגדלי מרכז הסחר העולמי. רק כדי להבין את הפער בין המציאות לגרסאות הממשל - לא פקידים עלומי שם ניסו להעלים את העובדה הזו אלא ג'ורג' וו בוש בעצמו שאמר במסיבת עיתונאים לעיני המצלמות: "אף אחד בממשל הפדרלי לא היה יכול לדמיין חטיפת מטוסים וריסוקם לתוך מבנים".

דיק צ'ייני, סגנו של בוש, ניהל את נוראד באותה תקופה. שלושה חודשים לפני המתקפה, צ'ייני הורה למזכיר ההגנה, דונלד ראמספלד, לשנות את נוהל היירוט הקבוע, שנשמר במשך עשרות שנים, ולהעביר לידיו את הזכות להחליט מתי להפיל מטוס הפולש לשטח האווירי של ארה"ב - ולא להשאיר את ההחלטה בידי הגנרלים בחמ"ל.

בעת המתקפה 14 מטוסי קרב בלבד נותרו להגן על גבולה של אמריקה, מאחר ושאר המטוסים היו באלסקה ונלחמו במטוסים רוסיים דמיוניים, לפי תסריט התרגיל. גם הם היו מאוד מבולבלים כשהתסריט שונה ולפתע התברר שהמטוסים הקדימו לניו-יורק, הא כן, ושהם בכלל לא דמיוניים.

ואיך לא הצליחו ליירט גם את המטוס שפגע לכאורה בפנטגון? בסיס חיל האוויר אנדרו ממוקם במרחק של פחות מ-25 קילומטרים מהמבנה אך לדברי שר התחבורה האמריקני, בעדותו המצולמת בפני הקונגרס, דיק צ'ייני בעצמו (סגן נשיא ארה"ב ומפקד נוראד בפועל, כן?) הורה לא להזניק אף מטוס קרב לאוויר עד לאחרי הפגיעה במבנה (שאגב לא השאירה אף זכר למטוס נוסעים - על כך בהמשך).

קריסת התאומים - מעבר לגבולות ההיגיון והפיזיקה

תיעוד הרגעים הארוכים שלפני קריסת התאומים מראים מתכת נוזלית רותחת זורמת מצידי הבניין. כל מומחה יספר לכם שכדי להמיס פלדה צריך חום רב בהרבה ממה ששריפה או אפילו התנגשות מטוס בבניין יכולה להפיק, ורבים מהם מאמינים שמדובר בכלל בחומר דליק מאוד, המשמש לחיתוך של פלדה באתרי בנייה, בשם תרמיט (באנגלית: Thermite).

התרמיט מסוגל לבעור בטמפרטורה של כמעט 2,500 מעלות צלזיוס ואחד מתוצרי הלוואי המפורסמים שלו הוא כדוריות ברזל מיקרוסקופיות - בדיוק כפי שתועדו בין הריסות מגדלי התאומים. בנוסף, מיד לאחר שענני האבק מהקריסה התפזרו, ניתן היה לראות בבירור את יסודות המתכת של הבניין מבעבעים וחתוכים בזווית של 45 מעלות - בדיוק כפי שנהוג לעשות בהריסה מבוקרת כדי לשלוט בכיוון הקריסה של הבניין.

איכשהו מצפים מאיתנו להאמין ששריפת משרד, שפרצה באחת הקומות הרחוקות ממוקד ההתרסקות, הצליחה להמיס את יסודות הפלדה עד שהן נשפכו כמו בבית יציקה מהחורים בדופן חלקו התחתון של המגדל? שימוש בתרמיט עונה בקלות על שתי השאלות האלה, כך שהשאלה הגדולה היא לא מדעית - כי ההסבר קיים וברור - אלא איך התרמיט הגיע לשם, ומי שם אותו שם?

עובדה פחות ידועה לציבור היא שבשנת 2000 סיימה חברת האבטחה של מרווין פי בוש, אחיו הקטן של נשיא ארה"ב דאז, להתקין מערכת אבטחה חדשנית במגדלי התאומים, פרויקט שנמשך כמה שנים. העבודות כללו הנחת חוטי חשמל לאורכם ולרוחבם של שני המגדלים - הכנה לפיצוץ מבוקר, אם אתם מחפשים את ההזדמנות.

סקוט פורבס, מנהל בחברת תקשורת, ששכרה משרדים באחד מהמגדלים, סיפר שבסוף השבוע שלפני התקיפה הושבתה כל מערכת החשמל במגדלי התאומים, בהתראה חסרת תקדים של שלושה שבועות בלבד.

אסון התאומים, 11 בספטמבר, מגדלי התאומים (וידאו WMV: צילום מסך)
בסיס הפלדה שלכאורה נמס עומד שניות אחרי הקריסה | וידאו WMV: צילום מסך

בסוף השבוע הזה האבטחה בבניין הייתה מינימלית, מכשירי הבידוק האלקטרוניים ומכשירי השיקוף היו מכובים וגם מצלמות האבטחה לא פעלו, כך שכל אחד כמעט היה יכול להתגנב ללא תיעוד. לדברי פורבס, פועלים לא מוכרים מתחו כבלים בבניין באותו סוף שבוע, ולעובדים נמסר שמדובר בשדרוג תשתית האינטרנט.

סקוט הודיע לרשויות ואפילו לוועדת הקונגרס שחקרה את המתקפה אך לא זכה לתגובה מאף גורם רשמי. עובדים שלא הגיעו באותו בוקר לעבודה דיווחו שהכלבים לאיתור פצצות, שפטרלו בבניינים בקביעות, נעלמו מהבניינים כמה ימים לפני המתקפה.

אחת השאלות הגדולות העולות מהתיאוריה הזו היא איך אנשים לא שמו לב שצוות הריסה מסתובב להם בין הרגליים במשך כמה שבועות? למעשה, מגדלי התאומים לא היו מאוכלסים בצפיפות וקומות שלמות נותרו נטושות באופן קבוע. עובדים בבניין סיפרו שבשבועות לפני המתקפה נשמעו קולות קידוח וגרירה של חפצים כבדים בקומות האלה. בנוסף, במשך שנים רבות היה זה עניין שבשגרה להזיז עסקים מקומה אחת לאחרת לצורך שדרוגים.

המהירות שבה פרסם ה-CIA את רשימת החוטפים והתמרון הכמעט בלתי אפשרי עם שני מטוסי נוסעים ענקיים, שהוטסו לכאורה על ידי חובבנים שעברו קורס בסיסי, על מטוסים קלים, פשוט לא מסתדרים עם ההיגיון, אבל כשהדוח הרשמי לא מסתדר עם חוקי הפיזיקה - זו כבר בעיה מסוג אחר לגמרי.

בתיעוד קריסת התאומים ניתן לראות בבירור שבשניות הראשונות, כל הבניין קורס סביב בסיס המתכת, שנשאר זקור ולא סובל משום עיוותים כתוצאה ממשקל הבניין שאמור היה למשוך אותו למטה - כאילו כל הבניין קרס סביב הבסיס ולא כתוצאה מהמסת הבסיס. שתי שניות לאחר מכן, ליבת הפלדה של הבניין קורסת לתוך עצמה, בניגוד מוחלט לגרסה הרשמית ולחוקי הפיזיקה.

השאלה הנשאלת כעת היא, איך יכול להיות שהחום בבניין היה כה רב שהוא התיך את שלד הפלדה העצום יחד עם הבטון, וקרע אותו לגזרים, אך בדרך פלא, בין כל ההריסות וההרס העצום, נמצא דרכונו של אחד החוטפים למרגלות המגדלים? דרכון שהיה לכאורה על גופו של החוטף ולקח חלק בהתרסקות האדירה שיצרה את החום. לכאורה, כן?

אפילו הכבאים בשטח נדהמו מעליבות החקירה

במשך כמה שנים אמון היה מכון התקנים האמריקני (NIST) על חקירת הקריסה. לא מה שקרה לפני, לא מה שהתרחש אחרי - לחקור רק מה גרם לבניינים לקרוס. החקירה הזו נמשכה כמה שנים ועד היום אף מומחה, אדריכל, פיזיקאי, כימאי, כבאי, מהנדס או קבלן שמכבד את עצמו לא יכול להסביר את כל מה שנראה להם מובן מאליו במסקנות.

המודלים של ניסט היו פשוט שגויים - הוזנו בהם נתונים שקריים והמסקנה הייתה בהתאם. המסקנה הרשמית הייתה שלא נמצאו עדויות לשימוש בחומרי נפץ. הבעיה היא שבמכון מודים שכלל לא חיפשו עדויות לחומרי נפץ, מפני שהנחת היסוד בחקירה הייתה שלא היה שימוש בהם. מעבר לעובדה שיותר מאלף אדריכלים דרשו לחקור את הנושא, בעידוד משפחות הקורבנות, חקירה כזו היא הדבר הכי פחות מדעי שיכול להיות.

מדען אמור לגשת למושא המחקר בראש פתוח אבל בפועל כל המסקנות הרשמיות מהדוח של מכון התקנים האמריקני נובעות מהנחות היסוד של החוקרים. בשפה פשוטה זו פשוט התעלמות מעובדות כדי להתאים את המציאות לסיפור. וזו רק ההתחלה.

המתקפה שגרמה להרג הרב ביותר, ולחורבן הרב ביותר, בהיסטוריה האמריקנית הייתה אמורה להיחקר ביסודיות אין קץ, ואתרי ההתרסקויות היו אמורים להיות זירות הפשע הגדולות בעולם. בפועל רוב הראיות נאספו והושמדו, חלקן הקטן אולי שמורות במחסנים סודיים הרחק מעיני הציבור. זו לא תיאורית קונספירציה, אלא עובדה שכל הגורמים הרשמיים מודים בה - כל הפלדה מאתרי המתקפות הותכה לפני סיום החקירה.

אסון התאומים, 11 בספטמבר, מגדלי התאומים (וידאו WMV: צילום מסך)
מתכת נוזלית נשפכת מהבניין וממשיכה לבעור גם אחרי | וידאו WMV: צילום מסך

אריק לוייר היה חלק מכוחות הכיבוי, שנאבקו באש ובהריסות בבוקר ב-11 בספטמבר במרכז הסחר העולמי. לדבריו, אפילו נוהל חקירת השריפה הבסיסי ביותר, התקף לכל שריפה בבית פרטי, לא נשמר. שאריות תרמיט קל לזהות בעין בלתי מזוינת ובייחוד בבדיקה פשוטה במעבדה. אף בדיקה כזו מעולם לא בוצעה. בתור כבאי הוא היה המום לגלות שאנשי הממשל, שאספו את הראיות, שלחו אותם להשמדה ולא למעבדה.

למעשה, אפילו מהצילומים אפשר לראות שמתכת ובטון הותכו ביחד, בצורה שאש רגילה לא מסוגלת להתיך, כך שלפי הפרוטוקול חובה היה לבדוק הימצאות שאריות של מאיצי בעירה - מה שלא קרה עד היום. הסיבה הרשמית, לפי הדוח: "לא סביר שחמישים קילוגרמים או יותר של תרמיט הוכנסו למגדלים ביום המתקפה, או לפניה, והותקנו סביב עמודי התמיכה". צפו בעדות המלאה:

בניין 7 - הקריסה המסתורית שנשמרה בסוד

רבים לא יודעים, אבל מלבד התאומים במרכז הסחר העולמי קרס עוד בניין באותו יום - רק כמה שעות לאחר מכן. הוא היה קטן יותר, אבל עדיין גורד שחקים רציני עם מסגרת פלדה. החלק החשוב הוא שהוא לא נפגע ישירות ממטוס. למעשה, כל הצילומים מראים שהנזק למבנה היה מינימלי בעת הקריסה והאש שפרצה בו הייתה לא ממוקדת וחלשה.

לארי סילברשטיין, הבעלים לשעבר של מגדלי התאומים ובניין 7 אמר בראיון: "היו כל כך הרבה אבידות בנפש אבל הם החליטו להוריד את הבניין, ואז ראינו את הבניין מתפוצץ". סילברשטיין השתמש במונח PULL, המשמש כסלנג להריסה מבוקרת בקרב קבלנים. וכעת נשאלת השאלה, מי זה "הם", והאם אנחנו אמורים להאמין ש"הם" לא הטמינו מטעני חבלה גם במגדלי התאומים?

בכל ההיסטוריה המודרנית המתועדת, רק שלושה מבני פלדה כאלה קרסו כתוצאה משריפה, וכולם קרסו ב-11 בספטמבר 2001 במרכז הסחר העולמי במנהטן. בתיעוד הבא ניתן לראות בית מלון סיני, בסדר גודל דומה לבניין 7, הבוער ללא רחמים ועדיין מצליח לעמוד על תילו בבוקר:

אבל ההוכחה החותכת מכל, זו שאין עליה עוררין, למעט העובדה שאף גורם אמריקני רשמי לא מוכן לחקור אותה היא הדרך בה קרסו מגדלי התאומים ובניין 7. יש מונח שקבלני הרס משתמשים בו וחשוב להכיר אותו - נפילה חופשית של בניין. כשבניין קורס, הוא נופל בהדרגתיות בגלל שכל קומה חוסמת את דרכה של הקומה מעליה, ומאטה את מהירותה. בגלל האופי האלים של קריסה כזו, מתכת מתעקמת, חתיכות בטון ענקיות בצורות שונות עפות לכל הכיוונים והבניין נוטה לכיוון מסוים, בשל כל הגורמים הלא צפויים האלה.

בנפילה חופשית, כתוצאה מהרס מבוקר, כל הקומות נופלות במקביל ואף אחת לא מפריעה לנפילה של קודמתה. המבנה קורס לתוך עצמו, בשל תזמון הפיצוצים, וכך אין פגיעה במבנים סמוכים; אין קריסה חלקית של המבנה והכול קורה ברגע אחד - תוך כמה שניות בניין שלם הופך לערימת אשפה מסודרת. בדיוק כמו שקרה עם שלושת בנייני מרכז הסחר העולמי.

בקריסה עצמאית, מנגד, לא סביר ורבים גם יגידו שלא אפשרי, שכל הבניין נחלש באותה מידה בכל האזורים - מהלובי ועד הקומה האחרונה של המגדל, בגובה 226 מטרים במקרה של בניין 7. והוא עוד הבניין הקטן בסיפור, התאומים האמירו לגובה של 417 מטרים. אם תרצו בכל זאת להאמין לגרסה הרשמית של הממשל האמריקני, לפיה מה שראיתם בכל תחנות הטלוויזיה היא קריסה עצמאית של שלושת המבנים, תיאלצו לבטל את כל הידוע כיום בתחום.

ולבסוף עולה שאלת המניע. מה היה בבניין 7 הזניח יחסית שמישהו היה כה להוט להפיל אותו? קודם כל, חוזה להריסתו כבר פורסם על ידי הבעלים לארי סילברשטיין, שהרוויח כתוצאה מההרס חצי מיליארד דולר. בנוסף היו שם מסמכי חקירה רבים של הרשות האמריקנית לניירות ערך. בסביבות 4,000 מסמכים ועדויות שאנשים רבי השפעה היו יכולים להסתדר בלעדיהם.

הפגיעה בפנטגון - החור בקיר וגם בעלילה

כאמור, אף מטוס קרב לא הוזנק להציל את הפנטגון, גם אחרי שהיה ברור מהי הסכנה ומתי המתקפה עומדת להתרחש. הסיבה לכך עשויה להיות שמטוס כלל לא התרסק לתוך מטה משרד ההגנה האמריקני.

הפנטגון הוא המבנה השמור ביותר בעולם, ומתועד מכל עבריו אופן קבוע על ידי אינספור מצלמות אבטחה. עם זאת, אף קלטת אבטחה, המתעדת התרסקות מטוס בואינג 757 לתוך המבנה, לא שוחררו לציבור. התיעוד הבודד ששוחרר לציבור לא מראה אף זכר למטוס הנגרר במהירות לאורך המדשאה. מקלטת אבטחה של מלון סמוך ניתן לראות בבירור את רגע הפיצוץ. גם בתיעוד הזה אין שום זכר למטוס.

התמרון המדהים שנדרש, כדי להטיס מטוס בצורה כזו לתוך בניין יחסית נמוך, הוא לא משהו שטייס מתחיל ללא שום ניסיון מסוגל לעשות. בתמונות ניתן לראות בבירור שהמטוס חדר לכאורה לבניין בזווית ישרה, כאילו הוא נסע על גלגלים ולא הגיע מהשמיים.

חוות דעת מקצועית ניתנה על ידי ג'ון ליר, טייס מסחרי בדימוס עם יותר מ-19,000 שעות טיסה על יותר ממאה סוגים שונים של מטוסים, שעבד עבור עשר חברות תעופה שונות ב-60 מדינות, במשך 40 שנה. הוא החזיק 17 שיאי עולם בטיסה וקיבל פרס מצוינות.

בראיון הוא אמר: "חמש דקות אחרי שזה קרה ידעתי שמדובר בתרמית - אף בואינג 757 מעולם לא התרסק לתוך הפנטגון. אני לא הייתי מצליח לעשות את זה במכה הראשונה - אולי אחרי כמה ניסיונות".

הפגיעה בפנטגון (צילום: צילום מסך)
בואינג 757 לא עושה חור מדויק כל כך | צילום: צילום מסך

מוטת הכנפיים של בואינג 757 היא 38 מטרים - אם המטוס באמת היה מגיע בזווית הפגיעה הרשמית, הוא היה צריך להיגרר על המדשאה מול הפנטגון, ולהוריד את כל עמודי התאורה, שכל התמונות לאחר האירוע מעידות שנותרו לעמוד. בנוסף, למרות שרוב המטוס היה עשוי אלומיניום בעל טמפרטורת המסה נמוכה יחסית, יש חלקים במטוס שלא נשרפים בכזו התרסקות, כמו המניפה הענקית בתוך מנוע הסילון וציוד הנחיתה.

בכתבה של ה-CNN ניתן לשמוע את הכתב בשטח מדווח, מיד לאחר ההתרסקות, שהוא רואה רק חלקים קטנים שניתן לאסוף ביד, וזה מבלי להזכיר את החור בצורת עיגול מושלם שנפער באחד הקירות הפנימיים. בשום תמונה לא ניתן לראות שאריות של מטוס ענק הנגרר במהירות על הדשא ובטח שלא קריסת מבנה כתוצאה מפגיעה של גוש מתכת בוער.

רבים מאמינים שהיה זה טיל, ששוגר ממחבוא סמוך, שפגע בבניין הפנטגון ויצר את צורת הפגיעה, שלמען האמת ולא למרבה ההפתעה מאוד מאפיינת טילים. גם כאן הפרט הלכאורה שולי הזה מעלה שאלה גדולה הרבה יותר? אם המטוס לא פגע במבנה, היכן הוא נמצא ומה עלה בגורל נוסעיו? את השאלה הזו אפשר להפנות גם לפיסת הפאזל הרביעית במתקפה.

יונייטד 93 - הטיסה שלא הייתה?

מכל אירועי ה-11 בספטמבר, טיסה 93 של יונייטד איירליינס מעוררת הכי הרבה סימני שאלה. לפי הגרסה הרשמית היא הייתה בדרכה להתרסק על הבית הלבן, כשקבוצת נוסעים הצליחה להשתלט בחזרה על המטוס ולרסק אותו בשדה פתוח ליד שנקסוויל, פנסילבניה.

התרסקות המטוס בתאילנד מתוך וידאופדיה (תמונת AVI: חדשות)
ככה נראית התרסקות מטוס בשטח פתוח | תמונת AVI: חדשות

זמן קצר לאחר ההתרסקות דיווח כתב פוקס ניוז כי הוא אינו רואה דבר מלבד חור באדמה. אפשר היה לטעון שהמטוסים שהתנגשו בתאומים ובפנטגון הותכו ונבלעו בתוך הריסות הבניינים, אבל התרסקויות בשטח פתוח היו בעבר לא מעט ותמיד התמונות הן אותן תמונות.

כמתבקש, בהתרסקויות בשטח פתוח המטוס מתפרק לחתיכות ומתפזר על שטח עצום. החלקים הגדולים כמו המנועים וציוד הנחיתה נשארים מספיק שלמים כדי שניתן יהיה לזהותם, וגופות הנוסעים או חפציהם תמיד נראים לעין.

בשדה הפתוח ליד שנקסוויל ניתן לראות בבירור שאין הריסות, אין שריפה, אין שאריות מהמטוס ואין גופות , אך עדות אחת מוחצת מצאו הרשויות לכאורה - מכתב בערבית ובנדנה של אחד החוטפים. זה שרד.

וואלי מילר, חוקר מקרי מוות של מחוז סמרסט שהגיע למקום מיד אחרי ההתרסקות לכאורה, אמר בראיון לוושינגטון פוסט: "זה נראה כאילו מישהו חפר בור באדמה והשליך שם פסולת מתכת. אחרי 20 דקות הפסקתי להיות חוקר מקרי מוות, פשוט כי לא היו שם גופות". לעיתון אחר הוא אמר: "לא ראיתי אפילו טיפת דם אחד - אפילו לא אחת".

למעשה, עדויות רבות מראות שהטיסה כלל לא התקרבה לשנקסוויל אלא נחתה בקליבלנד. הטלוויזיה המקומית בסינסנטי דיווחה בבוקר המתקפה כי לדברי ראש העיר, טיסת יונייטד 93 נחתה בשלום במיקום מאובטח, ושנוסעיה פונו. פליטת פה או בלבול? הכול תלוי במה אתם מוכנים להאמין לו.

נמל התעופה בקליבלנד נסגר באותו בוקר לצורך נחיתת ופינוי של טיסת דלתא 1989. לפי הגרסה הרשמית, היה חשד כבד שהטיסה נחטפה ובמשך שעתיים נוסעיה נותרו על המטוס בנמל התעופה המפונה. לאחר בדיקה קצרה התברר שלא היו חוטפים על המטוס או חומרי נפץ וכל הנוסעים שבו לנמל.

עדויות רבות תומכות בטענה שהיה זה רק מסך עשן ושבשעתיים האלה נחתה טיסת יונייטד 93 ופונתה להאנגר מאובטח סמוך של נאס"א, בתוך נמל התעופה. השאלה המדאיגה באמת, כאמור, היא מה קרה ל-44 הנוסעים על הטיסה הזו?

האמת במקרה הזה יכולה להיות מאוד מטרידה, אבל חובה על כולנו לעקוב אחר הראיות ולדרוש חקירה מקיפה יותר של המתקפה ששינתה את העולם. הבעיה היא שהראש ישר קופץ למסקנות - "מה, הממשל האמריקני מרמה את כל העולם?". אולי, ואולי לא. אבל ברור שיש פה המון שאלות פתוחות הדורשות מענה אמיתי, חכם שמוסכם על מדענים מהמגזר הפרטי ולא רק על פקידי ממשל.

יש עוד הרבה עדויות חד משמעיות, והוכחות חותכות, שרק מבלבלות עוד יותר את הקורא הסקרן והאינטיליגנט, אבל בחרתי להביא רק את הדברים שקל יותר להבין, את הדברים שכל אדם בר דעת מסוגל לתפוס ולא נכנסתי לעובי הקורה (תרתי משמע).

תודה לאתר "אמת אחרת" על העזרה באיסוף העדויות וההסברים