בשנת 2001 זה קרה לנו: כבר בדרך למחלף פולג, בכביש החוף, התחלנו להסתנוור. הקומפלקס הענק, נוצץ בצבעי הכחול-צהוב שלו נחת בישראל - ונדמה שכולנו כאיש אחד נעמדנו בתור.

עד שנת 2000 עוד היינו נוסעים לבידיה שבשטחים בחיפוש אחר סלון. 3+2 כחול ב-2500 שקלים. גם המצב הביטחוני, אבל בעיקר העיצוב השוודי, שינו לגמרי את הרגלי הצריכה שלנו. מי מאיתנו לא עבר כבר במסדרונות האלה של איקאה?

"קודם כול, פה זה חוויית קנייה", אומר תומר, אחד המבקרים במקום. "יש לך פה הכול, זה לא כמו בבידיה, שאת באה ומספר הדברים מצומצם שם". מאומה של שעטנז הפכנו גם אנחנו לעבדים של העיצוב הנקי. 20 אלף ספות בדיוק כאלה כבר נמכרו, הארונות מהסוג הזה - יותר מרבע מיליון.

העיר של שנות ה-2000

זאת משפחת סובל-סביון: אמא סיגל, אבא שחר, שני הילדים עדי ועומר והכלבה ניקה. עיר מגורים: מודיעין. עיר העשור. האכלוס של מודיעין התחיל אי-שם ב-97', אבל בשנות האלפיים היא כבר רצתה להתחרות על המודל העירוני הכל-ישראלי.

"ההסבר הטוב ביותר לעיר מודיעין זה מקום טוב באמצע, בין הבירה לבין תל אביב", אומר ראש העירייה חיים ביבס. 75 אלף תושבים חיים במודיעין. הגיל הממוצע: 32, למשפחה הממוצעת יש שני ילדים ולפחות רכב אחד עם מדבקה מתחת לבית.

כן, במודיעין, סמל הסטטוס של הליסינג כמעט ומגדיר את האוכלוסייה. ומה הפלא? 65 אחוזים הם אקדמאים, ויש רק אחוז אחד של מובטלים. "יש פה הרבה מאוד אנשים שהם שייכים,
מה שנקרא, לרובד הרחב הבינוני, שזה המאפיין המרכזי של העיר", מוסיף ראש העירייה.

תושבי מודיעין נפגשים לאחרונה במטרה למתג מחדש את העיר. "מודיעין, לצערי,נתפסת על-ידי תושבי המדינה כאיזו היאחזות שנמצאת מעבר לקו הירוק", אומר תושב העיר.

דירות פאר במגדלים - במקום וילה בפיתוח

נהרדע - פרוייקט דירות יוקרה (צילום: חדשות 2)
דירות פאר במגדלים. הטרנד החדש | צילום: חדשות 2

מזוויות מסוימות עולה החשד שגם פיליפ סטארק, שעיצב את הבניין הזה על כל פרטיו ורהיטיו, גם הוא גילה בוז לחומרנות.

הדיירים של טרנד מגדלי היוקרה, הרבה פחות. החלום של המאיון העליון התחלף בעשור האחרון.לא עוד וילה בפיתוח או בבני ציון, אלא דירת פאר בקומה השלושים ומשהו שמשקיפה אל הים ואל השכן: שר הביטחון אהוד ברק. מחירי דירות היוקרה במגדלים מאמירים עד ל-35 מיליון שקלים ויותר, ונותנים כנראה תמורה.

ומה קורה בגזרת האוכל? היום הסושי הפך להיות סוג של פאסט פוד שכל זאטוט יכול לאכול. היום סושי הוא כבר הפך להיות מאכל לאומי. הסושי עוד לא הפך לפלאפל, אבל בכל זאת הוא כבר ממוקם לא רע
בין השווארמה לפיצה, בקניון הקרוב למקום מגוריכם.

בעשור הזה כולנו הפכנו לירוקים. יודעים מה זה אוכל אורגני, ואפילו קונים כזה מדי פעם. אבל מה אנחנו לעומת ילדי הגן שכבר מכירים את המושגים האלה?

סקיני ג'ינס יש לכם?

שופינג (צילום: אור גלזר)
איזה ג'ינס אתם אוהבים? | צילום: אור גלזר

עוד מילה אחת שכל ילד היום מכיר היא סקיני, סקיני ג'ינס. זה היה עשור הפכפך, שהתחיל בג'ינסים נמוכים נמוכים ומתרחבים והסתיים בסקיני עם מותן גבוהה.

אה, ועוד דבר. בהכנת הכתבה פנינו לשמונה יחצנים וחמישה דוברים, כי בעשור הזה אין כמעט תמונה אחת או ג'ינס אחד, ואפילו משפחה שלא תווכו לנו על-ידי משרדי יחסי הציבור.

לא לטעות, לא מדובר בפרסומות שאנחנו מכירים מהטלוויזיה, אלא באחת המהפכות הגדולות: תעשיית היחצנות. אז אלה הטרנדים המובילים בסגנון החיים שלנו כאן בעשור האחרון, או שאולי אלה הטרנדים שהיו להם יחסי הציבור הכי טובים? תחליטו אתם.