כוכב נולד: מדענים של נאס"א הודיעו אתמול (שלישי) כי ייתכן שגילו סימנים על קיומו של כוכב לכת חדש – מחוץ לשביל החלב. לפי המדענים מדובר בכוכב הלכת הראשון אי-פעם שהתגלה מחוץ לגלקסיית שביל החלב. הוא התגלה בגלקסיית המערבולת, הנמצאת במרחק של יותר מ-28 מיליון שנות אור ממערכת השמש שלנו.

למען הפרופורציה – יתר כוכבי הלכת החיצוניים שנמצאו בשביל החלב עד כה הם במרחק של פחות מ-3,000 שנות אור מכדור הארץ. "אנחנו מנסים לפתוח זירה חדשה לגמרי למציאת עולמות אחרים", הסבירה רוזאן די סטפנו, מרצה לאסטרונומיה במרכז לאסטרופיזיקה בהרווארד. "אנו בחיפוש אחר כוכבי לכת נוספים באמצעות קרני רנטגן – אסטרטגיה שמאפשרת לנו לגלות אותם גם בגלקסיות אחרות".

למרות הגילוי המרשים, ייקח עוד זמן רב עד שהחוקרים יוכלו לאשר את התגלית ולהעריך מהו גילו של כוכב לכת: "למרבה הצער כדי לאשר שאנו יודעים על כוכב הלכת, סביר להניח שנצטרך לחכות עשרות שנים", אמרה ניה אימארה, אסטרופיזיקאית מאוניברסיטת קליפורניה. "הסיבה היא מסלולו הארוך של כוכב הלכת ואי-​​הוודאות באשר למשך הזמן שלוקח לו להשלים הקפה שלמה".

המומחים טוענים כי אם כוכב הלכת אכן קיים כפי שהם סבורים, הוא הצליח לשרוד פיצוץ סופרנובה עוצמתי שיצר בין היתר כוכבים או חורים שחורים. עוד הוסיפו כי עתידו של כוכב הלכת לא בטוח וייתכן שבעוד כמה שנים הוא יתפוצץ גם כן.