בדרך לביטול החוק: סיכום בין האוצר לבעלי החניונים
סמוטריץ' סיכם עם רשתות החניונים הגדולות על קידום הצעת חוק ממשלתית לביטול החוק • בתמורה דרש התחייבות להשבת התעריפים לרמתם הקודמת - והחברות נענו • לפני כשבוע, עם כניסתו לתוקף - החוק הוביל לעליות מחירים בחניונים • למרות ששר האוצר מנסה להציג זאת כהישג לקואליציה בעקבות טעות של האופוזיציה - החקיקה המקורית קודמה בשיתוף פעולה, כולל תמיכה של ח"כים ממפלגתו של סמוטריץ'



שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכם היום (שני) עם נציגי רשתות החניונים הגדולות על קידום הצעת חוק ממשלתית לביטול חוק החניונים, בתמורה להתחייבות להשיב את מחירי החניה לרמתם ערב כניסת החוק לתוקף. ההצעה תקודם יחד עם שרת התחבורה מירי רגב. חוק החניונים, שחייב גביית תשלום לפי דקות חניה בפועל ולא לפי שעה או מקטעי זמן, נכנס לתוקף לפני כשבוע - והוביל לעליות מחירים נרחבות.
שר האוצר מנסה להציגו כ"חוק לזימי", על שמה של חה"כ נעמה לזימי שקידמה אותו. אך למעשה, החוק אושר בשיתוף פעולה של ח"כים מקואליציה והאופוזיציה. ממפלגת העבודה רק לזימי תמכה, ממפלגתו של סמוטריץ' תמכו שלושה ח"כים - צבי סוכות, משה סולומון ואורית סטרוק. בין התומכים בחוק היו גם שר הכלכלה ניר ברקת ויו"ר הקואליציה אופיר כץ.

"מהלך בונה אמון"
בפגישה, סמוטריץ' דרש התחייבות מפורשת מבעלי החניונים להורדת המחירים כתנאי לביטול החוק, מחשש שגם לאחר תיקונו יישארו התעריפים ברמתם הגבוהה. במהלך הישיבה התחייבו רשתות החניונים הגדולות להשיב את המחירים לרמתם הקודמת עם אישור החקיקה.

בין הרשתות שהתחייבו להשיב את המחירים לרמתם ערב כניסת חוק: סנטרל פארק, יאיר השחר, ימית חניונים, גזית גלוב (G City), חניוני אביב, מליסרון, אחוזות החוף, גרין פרקינג, שפיר, JTLV ,U Park ורשתות נוספות. ההערכה היא כי גורמים נוספים בענף יצטרפו למהלך בימים הקרובים.
בנוסף הודיעה רשת סנטרל פארק, המפעילה כ-18 אלף מקומות חניה, כי תוריד את המחירים כבר במהלך היממה הקרובה בעשרות חניונים שבבעלותה - כצעד בונה אמון לקראת תיקון החוק.
