N12
פרסומת

מסעות רגב: ביקורי השרה והטיסות שעלו עשרות אלפי שקלים

בעקבות בקשה של התנועה לחופש המידע, פרסמה השרה רגב את פירוט טיסותיה מסוף 2024 ועד חודש אוגוסט • על פי המידע שנמסר, עלויות טיסות השרה וצוות משרדה לארה"ב עמדו על כ-850 אלף שקלים • עו"ד מהתנועה לחופש המידע: "קשה שלא לתהות מדוע שרת התחבורה צריכה לשהות עשרות רבות של ימים בחו"ל בשעה של מלחמה וקטל בכבישים" • היעדים שאליהם טסו השרה וצוותה, והעלות | בלעדי

דין פישר
פורסם: | עודכן:
מירי רגב
מירי רגב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
הקישור הועתק

ביקור ב-30 אלף שקל: משרד שרת התחבורה נאלץ לפרסם במענה לבקשת התנועה לחופש המידע את העלויות האדירות של טיסות שרת התחבורה מירי רגב. מהמסמך שמפרט את כל טיסות השרה מנובמבר 2024 ועד אוגוסט השנה, עולה כי עלות המשלחת של השרה לארה"ב עלתה כ-850 אלף שקלים. כרטיסי הטיסות של השרה עמדו על יותר מ-31 אלף שקלים, ועלות כרטיסי הטיסה של מנכ"ל משרדה בביקור עמדה על כ-32 אלף שקלים. בלעדי: הדוח המפורט של טיסות רגב 

בין שלל היעדים של השרה רגב היו כאמור הטיסה לארה"ב, אך גם יעדים נוספים בעולם כמו מרוקו, אזרבייג'ן, קפריסין וגרמניה. בדוח מפורטים יעדי הביקור, מטרות הנסיעה, ומי היה חבר במשלחת שיצאה אל אותם היעדים. כך למשל, הטיסה לאזרבייג'ן, שם בין היתר הוצגה מדיניות התחבורה הישראלית במסגרת ועידה בין-לאומית, עלתה כ-43 אלף שקלים. מחיר התוספות לטיסה, שכוללות בין השאר מלונות, עמד על יותר מ-62 אלף דולר.

בנוסף נסעה השרה למרוקו, ל"כנס בטיחות בדרכים" שלפי הודעת המשרד היווה גם הזדמנות נדירה לשדרוג היחסים בין המדינות שהצטננו לאחר 7.10. מחיר כרטיסי הטיסה עמד על יותר מ-68 אלף שקלים, ועלויות הלינה והרכבים ותוספות, עמדו על יותר מ-94 אלף דולר.

נציין כי בקשת המידע הוגשה בידי הסטודנט נועם רום מהקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל. עו"ד אור סדן מהתנועה לחופש המידע ומנחה הקליניקה לחופש המידע במכללה למינהל, מסר: "לצערנו, זו הפעם השלישית שבה נאלצנו לעתור לבית המשפט כדי שמשרד התחבורה ימסור מידע בסיסי על נסיעות השרה, במקום שמידע כזה יהיה נגיש ושקוף לציבור מלכתחילה. מעיון בנתונים קשה שלא לתהות מדוע שרת התחבורה וחברת הקבינט הביטחוני צריכה לשהות עשרות רבות של ימים בחו"ל בשעה של מלחמה, של מצב כלכלי קשה ושל קטל בכבישים. אנו מקווים שהדיון הציבורי בנושא יתבסס על מידע מלא, אמין ונגיש שיאפשר ביקורת מושכלת על דפוסי השימוש בכספי הציבור".