המרדף אחר הקול הערבי: השבועיים האחרונים לפני הבחירות הם הדרמטיים והקריטיים ביותר בחברה הערבית. לפי ניסיון העבר, בשבועיים האלה ניתן להשפיע על החברה הערבית יותר מאשר בנקודת זמן אחרת. מפלגת הליכוד ובנימין נתניהו בראשה התחילו במסע השכנועים כבר בשבוע שעבר, זאת על רקע הקריאות במגזר הערבי להיזהר מחזרתו לשלטון.

כעת, המטרה העיקרית של קמפיין הליכוד היא לנרמל את הנוכחות של נתניהו. כיוון שהמפלגות הערביות תמיד מזהירות מפני ניצחונו בבחירות, הפעם גם עם סמוטריץ' ובן גביר, בקמפיין הליכוד הקדימו תרופה למכה. ב"פייסבוק", הרשת החברתית הכי נפוצה בחברה הערבית, נתניהו משקיע כסף רב בדף הייעודי שלו בשפה הערבית - אף יותר מכל ראשי המפלגות הערביות.

בחירות 2022: כמה השקיעו המפלגות בקמפיין למגזר הערבי?

נתניהו חוזר על שני מסרים המבוססים על סקרי עומק של הליכוד: האחד הוא שחברי הכנסת הערבית דואגים רק לעצמם, והשני - שיש למגר את הפשיעה והאלימות בחברה הערבית. נתניהו אף מבטיח להשיק תוכנית ייעודית למיגור האלימות והפשיעה, ככל הנראה הדבר שמעניין את המגזר יותר מכל נושא אחר בבחירות הקרובות. בנוסף ישנו אף קמפיין סמוי המנוהל על ידי עמותות הימין, המפיצות ידיעות ושילוט חוצות בחברה הערבית שתוקף את הפיצול ואת חברי הכנסת - ומצליח להשפיע מאוד על דעת הקהל.

כחלק מאסטרטגיה לקראת הבחירות המתקרבות, המפלגות שמרו תקציב רב ומשאבים לשבועיים הקרובים להמרצה ולפרסום. גם במפלגת יש עתיד ישימו את הדגש, ככל הנראה, על הניסיון לעורר את השטח בחברה הערבית ולהעלות את אחוזי ההצבעה. לפיד מתכנן לבקר בנצרת בעוד כשבוע, מועד שיש לו משמעות על מנת לעורר את השטח.

מצביעים במגזר הערבי (צילום: שי פרנקו)
ההצבעה במגזר הערבי | צילום: שי פרנקו

החברה הערבית מצביעה בשיעור הנמוך בישראל. באופן תקדימי, בשנה האחרונה היא הייתה חברה בקואליציה, שותפות שספק אם תחזור על עצמה. מחר ב"המהדורה המרכזית" נציג את המסע בין המגזרים שיכולים להכריע את הבחירות: החרדי והערבי. שתי החברות מאוד דומות אך גם שונות: בחברה הערבית מצביעים בשיעור הנמוך ביותר ובחרדית בשיעור הכי גבוה, אך הפעם הבחירות נסובות בעיקר סביב האכזבה של שני המגזרים.