פרסום ראשון | ממשלת ישראל תצטרף לחרם העולמי על פייסבוק וגוגל?
שר התקשורת יועז הנדל פנה למנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית וביקש לקבל את נתוני הפרסום ברשת החברתית • הנדל מעוניין בצמצום הפרסומים הממשלתיים בפייסבוק ובגוגל, ברקע המחאה העולמית נגדן • שר התקשורת: "יש להיזהר מפרסום במדיה שלא מונעת פרסומי הסתה ופייק ניוז"


ממשלת ישראל נגד פייסבוק: ברקע חרם המפרסמים העולמי נגד הרשת החברתית, שר התקשורת מעוניין לצמצם את הפרסום הממשלתי בפייסבוק ובגוגל. במהדורה המרכזית דווח הערב (שני) כי השר יועז הנדל פנה ללשכת הפרסום הממשלתית וביקש לקבל את נתוני הפרסום הממשלתי ברשת פייסבוק, במטרה לבחון את צמצומו.
מאות חברות פרטיות כבר הצטרפו לחרם על פייסבוק. הנדל ביקש לקבל לידיו את כל הנתונים על הפרסום הממשלתי בפייסבוק ובגוגל - מהי ההוצאה השנתית בכל אחת מהן וכמה משקיעה הממשלה בפרסום בממדים האלו ביחס לממדים מקומיים.
במכתב ששלח הערב כתב השר הנדל: "אנו חוזים בתכנים הקוראים לפעילות דה לגיטימציה של ישראל, המפורסמים על גבי פלטפורמות אינטרנטיות עולמיות מובילות, לגילויי שנאה ואנטישמיות. יש לנקוט משנה זהירות בפרסום במדיה חברתית של חברות אשר אינן נוקטות פעולות אפקטיביות על מנת להסיר ולמנוע פרסומים שיש בהם הסתה, דיווחים כוזבים, שיח שנאה מפלג וכיוצא בזה".

הרשת של מארק צוקרברג לא משלמת מיסים בישראל ואין עליה רגולציה. בחסות החרם שכבר החל נגדה בעולם ברקע דומה – טענות לכך שהיא לא לוקחת אחריות על התכנים המופצים בחסותה – מבקש הנדל להגביל את הפרסומים הממשלתיים בה. ניתן להעריך שלמהלך עוד צפויה התנגדות פנימית של גורמים כלכליים ופוליטיים.