ממשלת ישראל נגד פייסבוק: ברקע חרם המפרסמים העולמי נגד הרשת החברתית, שר התקשורת מעוניין לצמצם את הפרסום הממשלתי בפייסבוק ובגוגל. במהדורה המרכזית דווח הערב (שני) כי השר יועז הנדל פנה ללשכת הפרסום הממשלתית וביקש לקבל את נתוני הפרסום הממשלתי ברשת פייסבוק, במטרה לבחון את צמצומו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

מאות חברות פרטיות כבר הצטרפו לחרם על פייסבוק. הנדל ביקש לקבל לידיו את כל הנתונים על הפרסום הממשלתי בפייסבוק ובגוגל - מהי ההוצאה השנתית בכל אחת מהן וכמה משקיעה הממשלה בפרסום בממדים האלו ביחס לממדים מקומיים.

במכתב ששלח הערב כתב השר הנדל: "אנו חוזים בתכנים הקוראים לפעילות דה לגיטימציה של ישראל, המפורסמים על גבי פלטפורמות אינטרנטיות עולמיות מובילות, לגילויי שנאה ואנטישמיות. יש לנקוט משנה זהירות בפרסום במדיה חברתית של חברות אשר אינן נוקטות פעולות אפקטיביות על מנת להסיר ולמנוע פרסומים שיש בהם הסתה, דיווחים כוזבים, שיח שנאה מפלג וכיוצא בזה".

מארק צוקרברג מנכל פייסבוק (צילום: Frederic Legrand - COMEO, ShutterStock)
הרשת החברתית על המוקד. צוקרברג | צילום: Frederic Legrand - COMEO, ShutterStock

הרשת של מארק צוקרברג לא משלמת מיסים בישראל ואין עליה רגולציה. בחסות החרם שכבר החל נגדה בעולם ברקע דומה – טענות לכך שהיא לא לוקחת אחריות על התכנים המופצים בחסותה – מבקש הנדל להגביל את הפרסומים הממשלתיים בה. ניתן להעריך שלמהלך עוד צפויה התנגדות פנימית של גורמים כלכליים ופוליטיים.