אם יצא לכם לחלוף ליד בית קולנוע הקיץ, סביר שראיתם צופים לבושים בורוד נכנסים אל תוך אחד האולמות, או שלט קידום לאחד הסרטים החמים שיצא לאקרנים העונה - ״ברבי״. הקומדיה בבימויה של גרטה גרוויג זכתה ללא מעט ביקורות חיוביות על המסרים הפמיניסטיים שהיא משקפת, וגם על הליהוק של מרגו רובי וראיין גוסלינג בתור הדמויות האייקוניות, ברבי וקן. ההצלחה של הסרט הזניקה את המכירות של מאטל, יצרנית הצעצועים המשווקת את ברבי, והצליחה להחזיר למיינסטריים את הבובה שאיתה שיחקו מיליוני ילדות ברחבי העולם. מי שעומד מאחוריי הרעיון של הפיכת הדמות הבלונדינית לכוכבת קולנוע היה המנכ״ל של אותה חברה, ינון קרייז, איש עסקים ישראלי שעומד בראש מאטל מאז 2018 - וכבר אז הציע להביא את ברבי למסך הגדול. בראיון ליונית לוי וג׳ונתן פרידלנד הוא מספר על איך הפך הסרט לתופעה חברתית וכלכלית שלמה, על הקשר שלו לממציאה היהודייה של בובת הברבי וגם - כיצד הרגיש כשגילה שמנכ״ל מאטל הוא דמות בסרט.

וגם- כחמש שנים לאחר הטבח בבית הכנסת ״עץ החיים״ בפיסטבורג, שבו נרצחו 11 מתפללים ונחשב עד היום לאירוע האנטישמי הקשה בתולדות ארצות הברית, גזר בית המשפט בפנסילבניה עונש מוות על מבצע הירי. בקהילה היהודית הדעות חלוקות עוד בנוגע לשימוש בגזר דין מוות, אך יש מי שחשים שאותה פסיקה של בית המשפט מוכיחה שחייהם של יהודים משמעותיים באותה מידה של חייו של כל אמרקאי אחר. יונית וג׳ונתן דנים בהחלטה הדרמטית הזו, ובחילוקי הדעות בקהילה.