>> להאזנה לכל הפרקים של "אחד ביום" לחצו כאן

יש משרד אחד בירושלים שמדי חודש עושים בו סבב טלפונים קבוע. הם בודקים כמה עולים מלפפון ועגבנייה, כמה עולה עכשיו ביקור אצל רופא השיניים, וכמה נשלם בתדלוק ממוצע לרכב שלנו. הרשימה עוד ארוכה וכוללת מאות מוצרים ושירותים, שמהם מחשבים את מדד המחירים לצרכן, שכבר תקופה - הולך ועולה בכל חודש.

בחודש יוני למשל עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.4%, והעלייה הזאת מגיעה אחרי עלייה של 0.6% בחודש מאי, ו-0.8% באפריל. את המגמה הזאת מרגיש על בשרו כל מי שחי בישראל, אלא שהתחושה לא תמיד תואמת את המגמה שמצטיירת בגרפים - והסיבה קשורה באופן שבו מודדים אותו, ובבעיות שטמונות בשיטה. 

מה השיקולים לקביעת סל המוצרים שמרכיב את מדד המחירים לצרכן? איך משפיעה עליית המחירים על הכלכלה הישראלית? ובאילו תחומים המחירים דווקא בירידה? הפעם ב"אחד ביום": קרן מרציאנו על הכלי שמבטא במספרים את מה שכולם מרגישים בארנק, ולמה כל כך חשוב שהוא יהיה מדויק. האזינו