"הבנו שנפלנו על עקיצה": הטענות הקשות נגד "יועץ הטיקטוק" אלעד הדר
רבים פונים לעזרתו של היועץ העסקי, שהתפרסם ברשתות, אבל ל-N12 ומערכת "הנוכלים" הגיעו עשרות תלונות הנוגעות להתנהלות החברה שלו Success. הטענות לחוזה בעייתי, לשירותים שלא סופקו, ול"שיטה" דורסנית – והעובד לשעבר שהעיד כי 19 מיליון שקל, מתוך 24 מיליון, מהכנסות החברה הגיעו מהליכים משפטיים


מארק, בעל עסק לתיווך נדל"ן בחו"ל, ושותפו נתקלו ברשת בסרטונים של אלעד הדר, בעל החברה לייעוץ עסקי Success, והתרשמו מאוד. הדר, שמגדיר עצמו "מומחה בייעוץ עסקי", מפרסם מדי יום סרטוני הדרכה בניהול עסקים. הסרטונים, שמצולמים ברובם ממכונית יוקרה ולעיתים גם מאתר אקזוטי בחו"ל, רומזים שככל הנראה האיש שמדבר בהם יודע להרוויח כסף - והרבה.
ביוני 2023 פנו השניים להדר לפגישת ייעוץ. "הוא מפרסם הרבה תכנים בפייסבוק ובטיקטוק ונותן לך להרגיש שהוא אוטוריטה שמבין על מה הוא מדבר, שהוא כבר קונצנזוס בתחום, ולכן לא בדקתי עליו", מסביר מארק מדוע לא ערך אפילו חיפוש פשוט בגוגל כדי לבדוק מה נכתב על האדם שנפגש איתו. "רק בדיעבד הבנתי שזו אשליה של הרשתות החברתיות".
"הוא הרשים אותנו מאוד", נזכר מארק בפגישה. "היינו אז בנקודה שרצינו לפתח את העסק שלנו והוא אמר לנו בפגישה מולו שבתוך חודש נקבל שינוי גדול מאוד בעסק, במספרים שאתה רק חולם עליהם".
בפגישת הייעוץ סיכמו מארק ושותפו על חבילת שיווק לעסק שלהם במחיר של 5,900 שקל לחודש למשך שלושה חודשים, ובשיחה עם הדר הבינו השניים כי הם מתחייבים לחודש אחד, ושאם יחליטו להמשיך יחייבו אותם על החודשים האחרים, כל חודש בחודשו. אלא שבפועל, שבוע לאחר חתימת החוזה והתשלום הראשון – לטענתו של מארק וכפי שטען בכתב תביעה שהגיש נגד חברת סקסס – חייב הדר את כרטיס האשראי שלו על חודשיים נוספים. "הטכניקה שלו זה שישר במקום הוא מחייב אותך, לא נותן לך לחשוב אם מתאים לא מתאים. שאלתי אותו, 'למה חייבת אותי?' הוא ענה שזו טעות טכנית, ושהוא יזכה אותי - והוא לא עשה את זה. אבל כך הוא פועל, הוא מוליך אנשים שולל". בדיון בין הצדדים בבית המשפט הגיב הדר על הטענה כי מארק ביקש לשלם בתשלומים, ויצא שהתשלום שירד היה סמוך לתשלום הראשון ששילם במעמד חתימת החוזה.

"אחרי שבוע הבנו שיש הבדל עצום בין מה שאמרו לנו במכירה ובין השירות", נזכר מארק. "אלעד הבטיח לנו שירים לנו את העסק יד ביד ויבנה לנו תוכנית שיווק וקידום ברשתות החברתיות, אך היועץ שסידרו לנו היה לא מקצועי וחסר ניסיון בתחום הנדל"ן. העצות שלו לא נתנו לנו שום ערך".
אחרי חודש ביקשו מארק ושותפו לסיים את החוזה ביניהם ובין סקסס. "אלעד אמר לנו, 'אין בעיה, יש לכם חודש אחד קנס וחודש אחד שירות, זה מה שכתוב בחוזה'". שני השותפים הופתעו: "כשאנחנו קראנו את החוזה לא הבנו אותו ככה. מתברר שעל החודש הנוסף היה כתוב בחוזה למטה. זה גם לא נאמר בשיחה בינינו. למה אנחנו צריכים לשלם חודש נוסף קנס על שירות שאנחנו מבקשים לסיים ועל שירות שלא קיבלנו? התייעצנו עם עורך דין, הוא אמר לנו שעל פי החוזה שחתמנו עליו אנחנו מחויבים לשלם".
מארק החליט לתבוע את אלעד הדר וחברת סקסס. "הוא אמר לי, 'כל מי שבא איתי לבית משפט מפסיד לי. חבל על הזמן שלך'. הוא רצה לפרוס לי לתשלומים את החוב, אחרי שכבר חייב אותי. אמרתי לשופטת שיש פה חוסר במתן תמורה, גם אפס תמורה וגם עוד חודש קנס, והיא פסקה בהסכם הפשרה שעליו להחזיר לי את הכסף על החודש השני. הוא העביר לי את הכסף באותו היום".
"הוא עשה את זה לכולם - אתה שבוי שלו. מי שיש לו כוח נלחם בו, מי שלא - מפסיד", אומר מארק. "הוא ממשיך בכל יום, בכל שבוע, לעבוד על אנשים". מארק החליט לפתוח קבוצת וואטסאפ לכל אותם האנשים שנפגעו מחברת סקסס, "מאז עברה שנה והצטרפו עוד 25 אנשים. היו כאלו שהגיעו אליי לפני שסגרו איתו והצלחנו להוריד אותם מזה. הוא מצליח לגעת בכאב של אנשים שצריכים עזרה, הוא מוכר להם תרופה לכאב - ואחרי שהכסף אצלו הוא פשוט לא מגיב ולא תמיד נותן את השירות שהובטח. וכל זה בחסות החוק".
פוסט של אלעד הדר:
הכול מתחיל בפגישת הייעוץ
בשנים האחרונות הפך הדר לדמות מוכרת ברשתות החברתיות. בסרטונים שלו הוא מזמין את הצופים לפנות אליו לפגישת ייעוץ אחת במשרדי החברה שלו, שנפתחה בשנת 2006. מחירה של פגישת ייעוץ כזאת הוא 1,800 שקל לשעה פלוס מע"מ, ולעיתים הוא אף מגריל שיחות ייעוץ חינם. אך עשרות עדויות שהגיעו אל מערכת N12 ומערכת "הנוכלים" רק בשנה האחרונה מספרות סיפור דומה. זה מתחיל בבעלי עסקים שהגיעו לפגישה, חלקם מתוך מצוקה כלכלית, בתקווה להציל את העסק שלהם, נמשך בפגישה עם הדר, אדם כריזמטי, שגורם להם להאמין שיש לו פתרון עבורם – ומסתיים, כפי שעולה מהעדויות שהגיעו למערכת, בשורה של אכזבות, הפסדים ותביעות משפטיות.

על פי טענות של רבים מלקוחותיו, חלקם מנהלים הליך משפטי מולו, והאחרים כבר ניצחו בתביעות נגדו, הכול מתחיל בפגישת הייעוץ. הדר לא מאפשר במהלך הפגישה לעיין בקפידה בחוזה שמוצג לפניהם, לא מאפשר להם לקחת את החוזה איתם לבדיקה ולחזור אליו עם תשובה, אלא לוחץ על בעלי העסקים, שגם ככה נמצאים במצוקה כשהם פונים אליו, לחתום באותו רגע. לפי העדויות, כשהם מגלים בהמשך שהשירות שהובטח להם לא סופק, והם מבקשים לבטל את העסקה, הם מחויבים לשלם על כל החודשים שהתחייבו אליהם, ולעיתים גם על חודש נוסף, על עבודה שמעולם לא סופקה - ואם לא ישלמו - ייתבעו.
לפי העדויות, פגישת הייעוץ היא פגישת מכירה לכל דבר. בפגישה נחתם חוזה והלקוחות נדרשים לשלם את התשלום הראשון במקום. אלא שבתוך זמן קצר, לטענתם, מבינים הלקוחות כי לא יקבלו את כל מה שהובטח להם בפגישה מול הדר - וכאן רק מתחילה הבעיה, לא רק בחוסר מתן שירות אפקטיבי ומקצועי, אלא בחוסר היכולת להשתחרר מהחוזה שחתמו עליו ובנפילה לשיטת גבייה דורסנית שמפעילים החברה ועובדיה על הלקוחות שמעוניינים לעזוב, גם אם עברו ארבעה ימים מחתימת החוזה, ועד שנתיים אחרי סיום ההתקשרות ביניהם, כשחברת סקסס מנסה לגבות מהלקוחות הישנים שלה כספים נוספים.
מי שנכנע להתראות לפני תביעה, או לתביעות לאחר שהוגשו, שילם את מלוא הסכום. רק מי שהבין שניתן להילחם בתנאי ההסכם פנה לעורכי דין ותבע את חברת סקסס בחזרה.
התיעוד המפתיע של העובד לשעבר
מהעדויות מצטיירת תמונה שלפיה מדובר בשיטה שמטרתה להרוויח כמה שיותר מתביעות משפטיות. את התמונה הזאת מחזקת עדותו של ג' עובד לשעבר של סקסס, שפנה אל מערכת "הנוכלים", לאחר שתיעד את התפלגות ההכנסות של החברה מתוך מערכת ה-CRM (מערכת ניהול הלקוחות), כפי שהיא מוצגת אצל מנהל הגבייה של החברה. מההתפלגות ניתן לראות כי בפער עצום, שלא ניתן להשוואה (כפי שניתן לראות בתמונה), מתוך הכנסות החברה בסך 24 מיליון שקל, 19 מיליון הגיעו רק מהליכים משפטיים.

ג' סיפר גם כי במהלך הכשרתו בחברה הוא הבין מהר מאוד כי אינו רוצה חלק בדרך שבה פועלים החברה ועובדיה. "היו שם יועצים ברמה נמוכה מאוד", הוא משתף. "בהדרכה שעשינו לפני הקבלה לעבודה הסבירו לנו מה לענות ללקוחות ששואלים על כל התביעות המשפטיות", אומר ג' על התביעות שמופיעות ברשת.
לצערנו, הסיפורים והדוגמאות שהגיעו אלינו אינם חדשים. כבר בשנת 2021 החליטו 11 לקוחות של אלעד הדר להתאגד ולתבוע אותו ואת החברה שלו על הפרת החוזה עימם, כפי שפורסם בתחקיר שנעשה ב"מקום הכי חם בגיהנום", אלא שלבסוף לא יצאה התביעה הייצוגית אל הפועל.
במקביל לתחקיר N12 ומערכת "הנוכלים" הוצפה הרשת בשבועות האחרונים בעשרות פוסטים מאת לקוחות לשעבר של אלעד הדר, שמספרים את הסיפור הזה בדיוק. רבים מהם פנו אל חה"כ לשעבר אביר קארה, שפועל בשנים האחרונות כדי לעזור לבעלי העסקים במספר תחומים. יחד איתו ועם עורך הדין שלו רותם דרוויש הם החליטו לצאת למאבק נגד אלעד הדר והחברה שלו ולהשיב את הכספים ששילמו לו, הן בבית המשפט והן במאבק ברשתות החברתיות.

אל קבוצת הוואטסאפ שפתחו השניים הצטרפו 1,000 איש, רבים מהם טוענים כי נפגעו מאלעד הדר. חשוב לציין כי לא מעט לקוחות של אלעד הדר לאורך השנים, הגיבו גם הם ברשת החברתית וסיפרו שהם כן מרוצים מהעבודה איתו.
"הבנתי שמשהו מסריח"
גם אפרת (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) ובעלה הגיעו אל הדר דרך הטיקטוק, וסיכמו איתו על חבילת ליווי עסקי בעלות של 4,900 לחודש לזמן בלתי מוגבל עבור סוכנות הביטוח שלהם, עם אפשרות להודיע חודש מראש על ביטול. אפרת ובעלה חיפשו דרך להשיג לידים לאנשים שמחפשים ביטוחים: "אלעד אמר לי, 'מה זה לא בעיה, בשלוש דקות אני מוציא לך 6,000 לידים של מנכ"לים, של בתי חולים ושל חברות הייטק, ואת תתאמי את הפגישות", נזכרת אפרת בדבריו הראשונים. "הוא שכנע אותי. רק לידים עולים לי בחוץ אלפי שקלים. חשבתי לעצמי שאם אני מקבלת גם לידים וגם ליווי עסקים גם סרטונים ופודקאסטים - זה שווה לי ואני לוקחת".
בני הזוג סגרו איתו את החבילה כבר באותה הפגישה. "תוך כדי שאני מנסה לקרוא את החוזה הוא מבטיח כל מיני הבטחות", היא משחזרת, "'מחר אני קובע לך פגישה', 'הינה אני קובע את הפודקאסט', לא אפשר לנו לקרוא את החוזה ועשה עלינו מניפולציה. הצלחנו לעבור על הסעיפים הראשונים, ולא היה כתוב שם הנתון של הדאטה, שזה היה הכי חשוב לי, ולא ביקשנו שהוא יכניס את זה בחוזה. הוא הבטיח לי בעל פה. הרגשתי אחר כך שהוא עשה לנו הצגה כאילו הוא מתכתב עם היועצת העסקית במחשב ומוציא לי תוצאות ללידים".
החבילה לכאורה שבני הזוג סיכמה עליה עם הדר כללה גם ליווי אישי של יועצת מוסמכת מטעמו, ספקים שיקימו להם אתר דיגיטלי לדוגמה, קמפיינים ברשתות החברתיות, קופירייטינג, הגדרת תקציבים ועוד הבטחות שנאמרו בעל פה, לטענתה, כמו פודקאסט ואולפן צילומים.
"הוא הבטיח לי מיליוני צפיות, כמו שלו יש", אומרת אפרת, "אבל ישר אחרי שחתמנו הוא אמר לי, 'אני מביא לך את האולפן והמצלמה, את מביאה את התוכן'. לא הבנתי איך זה הגיוני. הרי בשביל זה אני משלמת לו, כבר יכולתי לעשות את זה לבד".
"הבנתי שמשהו מסריח", היא ממשיכה לשחזר. "גם הפגישה שהבטיחו לנו לא התקיימה מיד, אלא רק אחרי שבועיים בזום, וליועצת לא היה לה מושג על הלידים שביקשנו ממנו והיא רק מרחה אותנו. היא הייתה לא מקצועית. היא לא לימדה אותנו שום דבר חדש. לא קישרה אותנו לספקים שהבטיחו לנו, והאתר לא הוקם בכלל".
אפרת ובעלה ביקשו להחליף יועץ. "ציוותנו לנו יועץ חדש לכאורה, שהוא בכלל די-ג'יי במקצוע שלו. מה לו ולתחום שאנחנו עוסקים בו? לא היה לאף אחד מהם ערך מוסף".
לאחר שבועיים פנתה אפרת להדר וביקשה ממנו שיבטל את החוזה. "הבנתי שזה חרטה, והוא דיבר אליי מזעזע, העביר אותי בין אנשים. מייק מנהל הכספים שלו התיש אותנו ואיים עליי במכתבי התראה לפני תביעה, עד שנכנענו ואישרנו את ההעברה הראשונית של הכסף - 15 אלף שקל על שבועיים שלא קיבלנו בהם את כל מה שהובטח לנו. פחדתי שהוא יתבע אותי".

אלעד חייב את אפרת ואת בעלה על חודש ראשון של עבודה לכאורה, עוד חודש נוסף על אדמיניסטרציה ועוד חודש על התראה מראש. "החודש של ההתראה מראש היה כתוב בחוזה למטה, ולא הבחנו בזה. הוא גם לא טרח להגיד את זה בשיחה", מציינת אפרת, "וחייב אותנו על עוד חודש שהמציא. נכנסנו בגללו לבור כלכלי. הוא עובד בשיטת מצליח. מכר לנו מים והרוויח על זה כסף".

"הוא לחץ עלינו, זאת הייתה טעות"
גם מרסל רביבו נתבעה בידי אלעד הדר בגין אותו תשלום של חודש נוסף שמופיע בחוזה. "אבל אני ניצחתי אותו", היא אומרת בפוסט שפרסמה אתמול (רביעי) ברשתות. השבוע פסק בית בית המשפט כי יש מחלוקת פרשנית לגבי הוראות ההסכם וביטל את תביעה של חברת סקסס נגדה.
מרסל, שבבעלותה "בייקידס", לאפייה מעצימה בבאר יעקב, החליטה להרחיב את העסק. ב-2023 פנתה עם בעלה גיא להדר. "הוא לחץ עלינו לחתום באותו היום", נזכר גיא בפגישת הייעוץ. "זו הייתה טעות. הוא הבטיח לנו בפגישה שהם חברת ניהול שעוזרת לך בכל מחלקות העסק. חתמנו על תשלום של 4,900 שקל לחודש למשך שלושה חודשים", משחזר גיא, "אבל בפועל הצמידו יועצת בת 26 עם תואר בייעוץ ארגוני".
בני הזוג החליטו לסיים את ההתקשרות עם סקסס לפני תום התקופה ונתנו התראה של חודש וחצי מראש. "עשינו בדיוק מה שההסכם דורש", מספרת מרסל בפוסט שהעלתה לאחר המשפט. "בהסכם היה סעיף של התראה מוקדמת של חודש, אבל נוסף עליו איזשהו סעיף לא ברור בכלל, שטוען שצריך לשלם חודש נוסף בלי לקבל שום שירות".
לאחר שביטלו את ההתקשרות עם סקסס תבעה אותם החברה בדרישה לתשלום חודש נוסף. "זה פשוט הזוי", אומר גיא, "מתברר שזה היה כתוב למטה, אבל הסעיף הזה לא מובן ועובדה שגם הפסיקה של השופטת הייתה זהה למה שחשבתי. העדפתי לשלם לעורך דין ולא לשלם לו. פראייר אני לא", אומר גיא.
בית המשפט קבע כי הסעיף בחוזה לא היה ברור דיו, והתביעה בוטלה, מסביר עו"ד אבי ליפינר, שמייצג את מרסל. "מי שבוחר לבנות מודל עסקי על גבם של הלקוחות ולפעול בחוסר יושרה, לא יכול להיות מופתע כשמערכת המשפט דוחה את טענותיו".
"הוא סתם ייצר הבטחות"
"הוא אמר לי שאני אתעשר, ו'בוא נעשה כסף ביחד'. הייתי בחור צעיר, לא קראתי יותר מדי את החוזה, לא התעמקתי, בחרתי להאמין לו", נזכר אביעד (השם המלא שמור במערכת). להדר הוא פנה בשנת 2021, אז היה ברשותו עסק פרטי לתיווך נדל"ן.
בפגישת הייעוץ ביניהם חתם אביעד על תוכנית ליווי עסקית ללא הגבלת זמן, בעלות של 5,000 שקל בחודש, אך שוב הייתה הבטחה כי התשלום נעשה חודש בחודשו וכי ניתן לצאת מהחוזה בכל הזדמנות. "הוא משדר אמינות", מנסה להסביר אביעד. "אבל הוא סתם פיזר הבטחות".
@success_israelמס הכנסה לא טיפשים הם מבינים מהר מאוד מתי יש הכנסות ומתי עושים בשחור וכשאתם מגזימים עם השחור אל תתפלאו שהם באים לבקר #יועץעסקי #אלעדהדר #ייעוץעסקי ♬ צליל מקורי - 0522659651 אלעד הדר ייעוץ עסקי
כחלק מהחוזה התחייב הדר, בין היתר, כי אביעד יקבל ליווי ברשתות החברתיות ובניהול כוח אדם. "התחושה שלי היא שלא קיבלתי כלום", נזכר אביעד. "ישב מולי בן אדם בגילי, יועץ לכאורה שסיים באותו רגע תואר ראשון, אמר לי, 'תחלק פלאיירים ותפרסם פוסטים בפייסבוק'. כל הדברים שכבר עשיתי. הוא לא חידש שום דבר, לא לימד אותי כלום. הבנו שנפלנו על עקיצה".
אחרי שבועיים ביקש אביעד לסיים את החוזה עם הדר וסקסס. "הוא ניסה להשאיר אותי ולהחליף לי יועץ, אך לא הסכמתי, ואז הם אמרו שאני מחויב לשלם על כל החודש הראשון ועל חודש נוסף של התראה מראש, בלי לקבל שירות", הוא מספר. "זה היה כתוב בסוף החוזה למטה, אך בפועל ההסבר שלו היה אחר לגמרי, וככה הוא קנה אותי". בסך הכול שילם אביעד כ-11 אלף שקל: "אשתי אמרה לי לשלם לו ושיהיה לו לתרופות".
אביעד שילם לחברה על החודש הראשון, שבו לא קיבל, לטענתו, תמורה – ועל חודש נוסף. הוא חשב שהסיפור עם הדר מאחוריו. אלא ששלוש שנים לאחר מכן, בשנת 2024, קיבל אביעד לביתו מכתב התראה לפני תביעה מחברת סקסס ודרישה לתשלום על חודש נוסף, שהוא היה חייב להם לטענתם לפי החוזה.
"בשלב הזה אני כבר שכיר והעסק שלי סגור, לא הבנתי מאיפה הוא נחת עליי, אחרי ששילמתי לו לפני שלוש שנים הוא אמר שבזה נגמר הסיפור בינינו", מספר אביעד. הפעם הוא לא היה מוכן לשלם ופנה לעורך דין. הלה הגיב על מכתב ההתראה של החברה. "בתגובה למכתב של עורך הדין שלי הוא הגיש נגדי תביעה אזרחית, שבה הוא גם דורש ממני לשלם על ה'הצלחה' של העסק שלי, שכבר נסגר – למרות שלא הייתה שום הצלחה, ובמיוחד לא בזכותו. באיזה סרט הוא חי שהעסק הצליח בגללו אחרי שבועיים שלא קיבלתי תמורה?"
אביעד החליט שהוא הולך לבית המשפט עם התביעה עד שינצח. "זה אפילו לא על הכסף, הייתי צריך לשלם כפול לעורך דין כדי שילווה אותי במשפט. זה כי אני לא מוכן לצאת פראייר יותר מולו. זה המנגנון שלו, הוא נתפס לחבר'ה צעירים שרוצים להצליח, תופס אותם בנקודת חולשה ומנסה להוציא מהם כספים. כחלק מהשיטה שלו הוא גם תובע לקוחות ישנים, לא רק חדשים, ומנסה גם מהם להוציא כספים. הרגשתי שיצאתי מטומטם, בחור צעיר שהוא גרם לו לחתום על חוזה לא טוב ועוד הוא מנסה לחייב אותי אחרי שלוש שנים".
הדיון בבית המשפט התקיים בחודש ספטמבר. הדר לא הגיע אליו כלל. בדיון שכנעה השופטת את הצדדים להגיע לפשרה, שבה אף צד לא משלם וחברת סקסס שומטת כל טענה עתידית כלפי אביעד. "הוא שלח עובדים שלו, מייק ועורך הדין שלו. אין לו אפילו יושרה להסתכל בעיניים".
"אני בן אדם נורמטיבי, נשוי, עם ילדים, עושה מילואים קרביים. אני לא עבריין או מישהו שמתחמק מתשלום, אבל מה, כולם לא מבינים את החוזה שלו? וכולם לא רוצים לשלם? הם עובדים עלינו", אומר אביעד.

תביעה על סך 640 אלף שקל
סיפורו של יניב (השם המלא שמור במערכת) הוא ללא ספק הסיפור הקשה ביותר שהגיע אלינו. יניב, יועץ עסקי צעיר, עקב חודשים רבים אחרי הדר ברשתות החברתיות עד שהחליט לפנות אליו. חודש לפני פרוץ המלחמה השתתף יניב בכנס של הדר וזכה בהגרלה בפגישת ייעוץ ללא עלות.
"בפגישת הייעוץ הוא הבטיח לי שבליווי שלו אני אגיע למחזורים גבוהים מאוד של הכנסות. הוא הראה לי מספרים במחשב, עשה לי תחשיבים והציג לי הצעה", נזכר יניב. כיועץ עסקי בעצמו ההצעה שקיבל יניב שונה מזאת שקיבלו שאר בעלי העסקים, והעסקה הוגדרה כעסקת זכיינות. "הוא בנה איתי מודל ואמר לי להעביר לו 50 אלף שקל, בגלל שהוא נותן לי את הידע והמשאבים שלו", מספר יניב. "הוא אמר שיהפוך אותי לחברה גדולה כמוהו. זה קנה אותי".
נוסף על כך נדרש יניב לחתום על חוזה שבו יהיה עליו לשלם להדר במהלך שלושת החודשים הראשונים 5,000 שקל נוספים. "הוא גרם לי לסמוך עליו, ואמר לי, 'רק אני יכול, אתה צריך אותי, איך תסתדר לבד? אתה בחור צעיר'. מצד אחד מקטין אותי, מצד שני מרים אותי", הוא מספר בכאב. כבר ביום הפגישה העביר יניב להדר 10,000 שקל, וכמה ימים לאחר מכן העביר עוד 40 אלף.
"הוא מראה לך מה שאתה רוצה לראות, שהוא סוגר עסקאות ב-300 אלף לשבוע, יושב במשרדים מפוארים, אז כנראה הכול נכון", ממשיך יניב לתאר. בשבועיים הראשוניים ניהל יניב עם הדר שתי שיחות זום. "אלו היו שיחות קצרות, עצות שיווקיות כלליות איך להביא לידים. ואז הגיע 7 באוקטובר".
יניב גויס מיידית למילואים, לתפקיד מפקד יחידה בבתי החולים בקליטת פצועים. "התקשרתי אליו ואמרתי לו שיש כאן מלא בלגן וביקשתי לבטל את ההסכם, כי ידעתי שלא אוכל להתחייב אליו. אך הוא סירב לבטל חזר ואמר לי בכל פעם 'בוא לא נבטל יהיה בסדר'", מספר יניב. "התקשרתי אליו שוב אחרי שלושה שבועות והוא אמר לי 'אנחנו מקפיאים הכול אל תדאג'. בינתיים כל הכסף שלי אצלו - 64 אלף שקלים על סכום העסקה הגדול כולל מע"מ ועוד 5,000 שקלים על החודש הראשון ששילמתי לו".
שירות המילואים של יניב נמשך תקופה ארוכה, באחד מימי החופש הראשונים שלו הוא הגיע למשרדים של אלעד. "המצב הנפשי שלי היה לא טוב בגלל המילואים וכל הזוועות שראיתי", הוא משחזר. "הגעתי אליו למשרדים, אפילו בכיתי, וביקשתי ממנו שיחזיר לי את הכסף ונשחרר את ההסכם. הוא הצליח להפוך את זה נגדי ולהגיד לי שבגלל המצב הנפשי שלי אני עושה החלטות שגויות. אני קיוויתי שהוא יעזור לי אחרי שחזרתי מהמילואים. בינתיים אני לא מקבל תמורה כלל".
יניב השתחרר מהמילואים אחרי 200 יום והוכר מיד כפוסט-טראומטי. שוב הוא ניגש לאלעד. "אמרתי לו שוב שאני במצב נפשי לא טוב ולא יכול להמשיך לשלם לו גם את ה-5,000 שקל האלו כל חודש, במיוחד כשאני מנסה להחיות את העסק שלי".
חודש לאחר ששוחרר ממילואים פנה אליו הדר ואמר לו לטענתנו ששלושה יועצים שלו עזבו אותו והציע לו לעבוד אצלו. "הוא אמר לי, 'בוא תחזור לעניינים, אני אשלם לך, תלמד ממני את העבודה'. לא יודע למה הסכמתי", מספר יניב. "חשבתי שזה יחזיר אותי למסלול. אבל בפועל אני עבדתי בשבילו בשביל 150 שקל לשעת ייעוץ. הצלחתי להשאיר אצלו לקוחות שרצו לעזוב אותו ועדיין הוא המשיך להחזיק בכסף שלי ששילמתי לו. הוא תמרן אותי, וכל הזמן ריחף ברקע איום שלו שאם אעזוב אותו אני אהיה חייב לו 240 אלף שקל. הוא היה אומר לי שאם אעזוב את הלקוחות שלו, זה ייגמר ברע עם ההסכם, והכריח אותי לייעץ ללקוחות שלו – כל זה כשאני לא ישן בלילות בגלל הפוסט-טראומה".
בסוף יולי 2024 שלח יניב להדר הודעה ובה הודיע לו סופית שהוא לא מגיע יותר למשרדים שלו ולא נפגש עם לקוחות. "הוא שוב איים עלי, אמרתי לו שמדובר בסחטנות ושייקח פשוט את 60 אלף השקלים ששילמתי, רק שיעזוב אותי בשקט. אז הוא אמר שהוא יתבע אותי על 240 אלף שקל. כמה שבועות לאחר מכן קיבל יניב בדואר תביעה על סך 640 אלף שקל. "בתביעה הוא ציין כי הוא בנה אותי, נתן לי ידע ומשאבים, ואני צריך לפצות אותו גם על הלקוחות שעזבו אותו".
בכתב התביעה טוענת חברת סקסס כי העסקה עם יניב היא עסקת זכיינות. אולם יניב טוען בכתב ההגנה שלו כי ההתנהלות עימו הייתה כאל לקוח, ובהמשך כאילו הוא יועץ, שכן ההסכם נחתם ימים לפני פרוץ המלחמה, והוא יצא ל-200 ימי מילואים, כך שלא קיבל לכאורה את ההכשרה ששילם עליה בעסקת הזכיינות. יניב הגיש תביעה נגדית נגד הדר.
"החלטתי ללכת עם זה עד הסוף", הוא אומר. "אני מטופל, נכה צה"ל, קיבלתי נכות לצמיתות על פוסט-טראומה ולאחרונה הרמתי את העסק שלי חזרה בתחום הייעוץ העסקי, חזרתי לשגרה. ייעצתי למילואימניקים חינם וזה החזיר אותי לעניינים. והדבר הזה מרחף עליי באוויר. כמות הדמעות שירדו לי בגללו זה המון, זה ניצול. לא אנושי מבחינתי מה שהוא עשה לי. לא עניין אותו שבכיתי ומה שעברתי, הוא גם לא נתן לי כלום בתמורה לכסף. גם ניצל את כוח העבודה שלי וגם תבע אותי לאחר מכן".
"זיהה את החולשות שלי"
גם חן הגיע לאלעד הדר לייעוץ עסקי אחרי ששנתיים העסק שלו לא עבד בגלל המלחמה. הוא והשותף שלו ראו את הסרטונים של הדר ברשת. הם התעניינו בהרחבת העסק וחיפשו יועץ עסקי שידע ללוות אותם בתחום שבו הם עוסקים. "הוא ישר זיהה את החולשות שלי, שהעסק לא עבד, שלוחצים עליי במשפחה לחזור ולהיות שכיר. הוא הציע ייעוץ עסקי שעליו נשלם כל חודש ולאחר מכן הוא ירוויח רק מאחוזי הרווח של העסק - אם יהיו - ואמר שתמיד אפשר לבטל את החוזה". גם כאן מתאר חן את השתלשלות האירועים בזמן חתימת החוזה: "הוא נתן לנו זמן קצר לעיין בחוזה, הרגשתי בחילה והרגשה לא טובה בבטן, אבל השותף שלי שכנע אותי לחתום". במסגרת החוזה נקבע כי השניים ישלמו להדר 6,900 שקל כל חודש, למשך שלושה חודשים.

שלושה ימים בלבד אחרי שחתם יצר חן קשר עם הדר וביקש לבטל את החוזה. "אמרתי לו שאני לא מרגיש בנוח עם החוזה הזה ומעדיף לוותר. הוא ביקש ממני לחכות שהיועצת שלו תיצור איתי קשר. בינתיים הם הציפו אותי בקורסים שלהם שאני יכול לעשות אונליין, לא על זה אני משלם כל כך הרבה כסף. כשעליתי מול היועצת הבנתי שאין לה מה ללמד אותי וכלים ללוות את העסק שלי. היא לא חידשה לי כלום. היא בדיוק סיימה קורס מאמנים. מעולם לא היה לה עסק". לאחר השיחה עם היועצת החליט חן לבטל את העסקה.
"כאן התחיל הטירוף, ישר הוציאו לי מכתב איום על הוצאה לפועל אם לא אשלם להם 34 אלף שקל", הוא משחזר. "הדר חסם אותי ישר באינסטגרם שלו, ככל הנראה כדי שלא אוכל לכתוב עליו ביקורת. התחילו להפחיד אותי שאני אסיים את כל התשלום, למרות שהם בכלל לא נתנו עבודה - לפני שאסתבך איתם".
חן החליט שהוא מגיע למשרדים של חברת סקסס ונפגש עם עורך הדין של החברה. "הגעתי אליו כמו מסכן, הסברתי לו שאני הלום קרב ממבצע 'עופרת יצוקה'", הוא מתאר. "העסק שלי לא עבד במלחמה וחתמתי על חוזה שלא מתאים לי ואני לא יכול לשלם את הסכומים האלו. הוא אמר שאלעד לא מאשר שום ביטול של חוזה. שאלתי אותו למה הם מתנהגים ככה, פתחתי מצלמה בפלאפון ונכנסתי למשרד של אלעד, הוא ישב שם לפגישה עם שני צעירים, אמרתי לאנשים לא לחתום איתו.
"התחלתי לעשות רעש ובלגן, הרגשתי שרק ככה הם יתייחסו למצוקה שהם הכניסו אותי אליה. בשלב מסוים הם הזמינו לי משטרה ועורך הדין הזיז אותי באלימות. הגשתי נגדו תלונה במשטרה ונגדו חברת סקסס על הונאה". בנוסף שלח חן מכתב התראה מעורך דין לחברה, כדי שלא יחייבו את הוראת הקבע שעליה חתם, ובתגובה הוא קיבל מכתב התראה בחזרה, שאם לא ישלם, הם יתבעו אותו.
"הבנתי שהוא לא מתעניין בעסק שלי", מספר חן, "ולא ידע עליו כלום, רק רצה את הכסף. ברשת הוא כל כך פופולרי שזה קונה אותך וזה נראה לך אמין, שאתה אפילו לא מרגיש צורך לבדוק עליו", הוא מסכם.
"עשו שכפול מתביעה אחרת"
מורד (שם בדוי, השם המלא שמור במערכת) בדיוק התחיל לייבא ליין חדש של שעונים מחו"ל שהיה מעוניין לקדם. לפגישת הייעוץ עם הדר הוא הגיע שישה ימים לפני 7 באוקטובר 2023. "הוא הבטיח לי שיווק ופרסום ברשתות החברתיות ואמר לי שבשנייה הוא יעזור לי להניב מזה כסף. עוד הוא ציין בפגישה שהוא עובד עם רשתות ג'נטלמן וסופר-פארם שכמובן רלוונטיות לשעונים שרציתי לשווק, וככה הוא קנה אותי", נזכר מורד.
מורד הסכים לחתום רק על חודש אחד של ניסיון עם אלעד וחברת סקסס. הוא טוען שגם לו לא נאמר על החודש הנוסף שעליו יהיה עליו לשלם אם לא ימשיך, אלא רק שיצטרך להודיע לפני סוף החודש אם הוא ממשיך. הוא טען זאת גם בדיון שהתקיים ביניהם בבית המשפט לאחר שהחברה של הדר תבעה אותו.
הוא מתאר את הייעוץ שקיבל מהחברה לאחר ההתקשרות עימה: "במשך 20 יום אף אחד מהעובדים שעמדו מולי לא תרם לי בשום דבר". ב-25 באוקטובר 2023 ביקש מורד להפסיק את החוזה עם סקסס. אחרי שנה יצר עם מורד קשר עובד ושמו מייק: "הוא התחיל להתקשר אלי לגבי גביית הכספים, הייתה איתו התנהלות לא נעימה. שילמתי להם על החודש הראשון, אבל הם דרשו תשלום על שלושה חודשים. חבר עורך דין ייעץ לי לשלם להם על החודש הנוסף ולסיים איתם את ההתקשרות. שילמתי עוד 5,700 שקלי ולא קיבלתי לכך שום אסמכתה, והם לא ענו לי. חשבתי שזה נגמר והתקדמתי", מציין מורד.
אלא שלהפתעתו שנה לאחר מכן, כלומר שנתיים אחרי שלכאורה קיבל שירותי ייעוץ במשך חודש עבודה אחד בלבד, קיבל מורד מכתב התראה מעורך הדין של החברה שדורש ממנו לשלם את החודש הנותר ואחוזים מהעלייה ברווחי העסק. "החלטתי שזהו, פה אני לא מוותר. חתמתי איתם מראש רק על חודש אחד. הם תבעו אותי בבית המשפט ואני תבעתי אותם בחזרה", הוא מספר.
"לבית המשפט הדר לא הגיע", מציין מורד, "אלא מייק, גובה הכספים שלו, שלא ענה לשאלות ששאלו אותו. בכתב התביעה כתבו בכלל שאני עובד בשיפוצים, עשו שכפול מתביעה אחרת. זו שיטה אצלם, מעבירים תביעה בין עסק אחד לשני. אפילו לא טרחו לשנות את הפרטים".
בפסק הדין חויבה סקסס להחזיר לו את הכסף ששילם על החודש הנוסף. "הוא נוכל והוא עדיין ממשיך עם הטיקטוק ומפרסם את עצמו וכל יום עוד מישהו נופל בפח", אומר מורד בצער.
"נפתחים עליהם שערי הגיהינום"
עו"ד רותם דרוויש, שמסייע לקארה וללקוחות לשעבר של הדר שהתאגדו נגדו, מספר: "שמענו הקלטות מכירה שהוא עשה עם לקוחות שלו שהקליטו אותו, הוא בן אדם בעל כריזמה אדירה ויכולת שכנוע מטורפת. הוא מבטיח להם חבילה שכוללת המון שירותים, רק אחד מהם במקום אחר היה עולה להם עשרות אלפי שקלים, לכן ברור שאנשים ירצו לחתום איתו, גם כאלה שלא סוגרים את החודש.
"בסופו של דבר הם מקבלים יועצים שהם ילדים בעצמם, בלי ניסיון, ולאחר שבעלי העסקים מבקשים לעזוב, נפתחים עליהם שערי גיהינום של מחלקה משפטית רעבה ואגרסיבית. ברור לכולם שיש פה כשל תמורה במונחים משפטיים. ראינו כמויות אדירות של הליכים משפטיים שהוא מנהל וגם מנוהלים נגדו. המערכת, לצערנו, לא רואה כי מדובר בשיטה, אלא סבורה בטעות כי מדובר ב'סכסוך עסקי' נקודתי. בימים אלה משרד עורכי הדין קלעי רוזן, יחד איתנו, מרכז את כל הנפגעים, ובכוונתנו להגיש תביעה להשבת כספים בגין כשל התמורה החמור והשיטתי הזה".
תגובת חברת Success
חברת סקסס היא מחברות הייעוץ הגדולות והמובילות בישראל ולה פורטפוליו של 40 אלף בעלי עסקים מקשת רחבה של תחומים, אקדמיה עסקית, וקורסים מקוונים, והצלחות לאורך שנות פעילותה.
שיטת הליווי בחברת סקסס היא שיטה מובנית המבטיחה תוצאות ומורכבת מפגישות ייעוץ פרונטליות ומקוונות, לאחר אפיון וסדרת פעולות שלא פוחתת מ-77 פעולות שונות. הרי ברי לכל בר דעת כי שינוי, ולא משנה איזה, הוא תהליך שאורך לפחות שלושה חודשים, קל וחומר כשמדובר בשינוי מהותי של מבנה עסקי, וכך גם מוגדר ומוסבר ללקוח טרם חתימת כל הסכם התקשרות.
לגופן של טענות אתחיל דווקא מהסוף, החברה העניקה ומעניקה שירות לאלפים רבים של לקוחות. הניסיון להציג את כמות התביעות שהוגשו לאורך שנים, כשחלקן הן הליכים כפולים (תביעות ותביעות שכנגד או תביעות והתנגדויות), היא מניפולציה של המספרים ושל העובדות, ובטח שלא מהווה מקור הכנסה אמיתי. לראיה, בחלק מן המקרים בית המשפט מכריע לטובתנו ובחלק אחר נגדנו, כמצופה ממערכת משפט בלתי תלויה. רק כדי לייצר מעין תרגיל מתמטי: בחברה התנהלו 164 תיקים ב-4 שנים האחרונות, כלומר 3.4 תביעות בחודש. מתוך 500 לקוחות ליווי בחודש: מדובר ב-0.006 בלבד - אחוז זניח.
השקף המוצג הוא סך החובות האבודים של החברה מיום הקמתה. עיון קל בנתון מול מערכת נט המשפט מלמד דווקא את ההיפך האמור מהכתבה - החברה אינה ממהרת להגיש תביעות מוחקת סכומים אדירים של כסף למי שנמצא ראוי לכך או במצוקה. את הסכום האמיתי אפשר בנקל לגלות במערכת נט המשפט.
לגופן של טענות:
המשותף לכל המשתתפים בכתבה הוא שרכשו שירותי ייעוץ וליווי, בחרו שלא להתמיד בהם או להבין כי מדובר בתהליך מובנה. במקום לפעול ביושרה ועל פי החוזה הם בחרו להטיל דופי ביועצים שהוקצו להם, תוך שהם "שוכחים" את העובדה שהדלת של מנהל היועצים הייתה פתוחה להם תמיד ואפשרה להם לשנות יועץ על פי הצורך. חלקם טענו כי לא צרכו שירותים מסוימים שהיו נגישים להם כמו חדר הפודקאסט.
הניסיון להציג את החוזה כחוזה מפותל הוא לא פחות משקר, אני סמוך ובטוח כי בידייך עותקי החוזה המפורטים עליהם חתום כל לקוח, הסכם בעברית בעמוד אחד בשפה פשוטה.
על חלק מן הטענות לא אוכל להגיב שכן מתנהלים בהם הליכים משפטיים וכאזרח שומר חוק אין בכוונתי לשבש הליכי משפט, עבירה שעליה עונש מאסר של עד שלוש שנים.
אתייחס בקצרה לחלק מן המקרים:
מארק: הגיע לייעוץ יחד עם שותף. מסיבות הנוגעות לצנעת הפרט אציין רק שהשותפות פורקה ביוזמת השותף שלו, מארק נהג בחוסר תום לב לאורך כל ההליך וניצל את מרבית השירות. לאחר ששותפו למד על מחדליו העסקיים, ניסה מארק לחמוק גם מן החוזה מולנו. הנושא נבחן בפני שופט והסתיים.
יניב: מעולם לא היה לקוח - הוא רכש זכיינות. בזמן שהיה במילואים לא נגבה ממנו שקל, והוא קיבל שירותים מלאים. עם שובו, תמכנו בו, נתנו לו לקוחות ועבודה, עד שלפתע עזב את כל הלקוחות בבת אחת, שלח הודעות חד-צדדיות שהם צריכים למצוא יועץ אחר. גרם לנזקים, נטען שנטש לקוחות ולקח מידע. התיק מתנהל כיום בבית המשפט ולכן לא ניתן להרחיב.
חן: למרבה הצער מדובר באדם אלים שהורחק מהמשרד באמצעות שוטרים, לאחר שהתפרץ למשרדי החברה תקף ואיים על הצוות. זאת לאחר שהבהיר כי יפנה לכל ערוצי התקשורת רק כדי להתחמק ממימוש החוזה. באשר לסכום שמוזכר - הוצע לו מיד אחרי התחלת השירות לסיים את ההתקשרות ולשלם רק על פגישה אחת, אך זה בחר להתעלם מהשירות שקיבל, מההסכם שחתם עליו, ומההסבר שקיבל וכך גם שיקר בתקשורת, לאחר שפרץ למשרדי החברה, הפריע להתנהלות תקינה והורחק על ידי המשטרה. ההסכם שלו וכן תביעת לשון הרע הוגשו לבית המשפט. אנחנו תמיד שם לפתור הכול בדרכי נועם ובהתחשבות וכך גם הוצע לו מלכתחילה, אך הוא בחר בדרך אחרת.