ברקע הירידה בהיקף התחלואה של זן האומיקרון של נגיף קורונה בישראל, נרשמת עליה משמעותית שמגיע עד עשרות אחוזים בנפחי התנועה בכבישים ראשיים ברחבי הארץ. מנתונים מדגמיים שנמסרו ל-N12 ונלקחו משלושה כבישים ראשיים ברחבי הארץ, ניתן להבחין בעומסי התנועה הגדולים ששבים בימים אלה לחיינו. כשבוחנים את יעדי הנסיעה שהובילו לגידול המשמעותי ביותר ניתן להבין מה עומד מאחורי הגידול הכללי בעומסים.

על פי נתונים של "המרכז הלאומי לניהול תנועה בחברת נתיבי ישראל", בכביש 4 נרשמה עליה של 30% בנפחי התנועה, כשהמשק חזר לעצמו. אם ניקח את יום שני האחרון כדוגמא, ניתן לראות עליה של 10% ביחס ליום שני שלפניו, עליה של 20% ביום שני לפני שבועיים, ועלייה של 27% ביחס ליום שני לפני שלושה שבועות. כלומר, עליה של כ-10% בכל שבוע.

גם בכביש 531 בוצע ניתוח סטטיסטי להיקפי התנועה בכביש לתאריכים 1.02 עד ל-21.02, בין השעות 06:00-10:00 בבוקר, שהצביעו על גידול הנסועה בכמעט 10%. עליה משמעותית בנסועה ניתן היה לראות גם בכביש 444, באותם התאריכים בדיוק, בין השעות 15:00-19:00. שם ההיקף גדל בכ-25%.

גם על פי נתונים של אפליקציית WAZE, שמתייחסים לשבוע האחרון בהשוואה לשבוע לפניו, ניתן לראות עלייה של לפחות 10% בתנועה הכללית עם רכבים במדינת ישראל. ב-WAZE בדקו את הגידול בנסועה לפי יעד ומצאו למשל עלייה של 19% בנסועה לאוניברסיטאות, עלייה של 13.50% בנסועה לנמלי תעופה, 10% עליה בנסועה למלונות ו-11% בנסועה למועדונים. דווקא בנסועה למשרדים לא נחזתה העלייה המשמעותית ביותר, של 5% בלבד, כנראה משום שרבים חזרו לעבודה כבר בשבועות הקודמים. 

 

"במרכז הלאומי לניהול תנועה של חברת נתיבי ישראל מתבצעות מידי יום ספירות תנועה על מנת לאמוד את נפחי התנועה בכבישים שבאחריות החברה", הסביר שלומי בירשן, מנהל אגף ניהול תנועה בחברת נתיבי ישראל. "בשבוע האחרון, עם דעיכת גל האומיקרון וחזרה לשיגרה ניתן לראות כי ישנה חזרה לשיגרה גם בתחום עומסי התנועה בצירים המרכזים בכבישים הבינערוניים, עד כה אפשר לומר כי יש גידול של 30% בנסועה. גם פניות משתמשי הדרך למרכז ניהול תנועה של חברת נתיבי ישראל עלו בהתאמה".