בחודשים האחרונים, מפרסמים רבים הפסיקו לפרסם בטוויטר (כיום איקס), הרשת החברתית בבעלותו של אילון מאסק. אבל בשבוע וחצי האחרונים לטוויטר יש לקוח חדש וגדול מאוד: מדינת ישראל. משבת שעברה, גופי ההסברה הישראלים, הרשמיים והלא רשמיים, קונים מודעות רבות בטוויטר ומפרסמים הסברה לעולם כולו. חלק מהתמונות גרפיות במיוחד, כאלו שאי אפשר היה לפרסם בשום רשת אחרת - אבל בטוויטר התמונות עוברות מתחת לרדאר ומפורסמות כמו שהן.

המטרה הישראלית, כך נראה, היא להציף בתמונות וסרטונים ממתקפת הטרור הרצחנית של חמאס את השיח ברשת, שלא בדיוק אוהד את ישראל. לפי נתונים שריכז אתר פוליטיקו, ישנה עליה מאסיבית במודעות שרכשה מדינת ישראל באתרים כמו טוויטר או יוטיוב.

הנתונים מראים כי ישראל החלה לקנות מודעות החל מ-12 באוקטובר, ועד כה משרד החוץ הישראלי קנה כ-30 מודעות שונות שנצפו 4 מיליון פעמים בטוויטר. המודעות מכוונות לבני 25 ומעלה ומתמקדות במי שגר בבריסל, פריז, מינכן והאג. המודעות מתמקדות בעיקר בהצגת החמאס כארגון שווה ערך ברעיונותיו ואכזריותו לדאעש, והן כוללות תמונות וסרטונים קשים מאוד לצפיה, שיתכן ולא היו מתקבלים לפרסום ברשתות חברתיות אחרות שהן לא טוויטר.

ביוטיוב משרד החוץ הישראלי קנה 75 מודעות שונות. אלו יועדו למשתמשים במדינות מערביות כמו צרפת, גרמניה, ארה״ב ובריטניה.

ישראל ממש לא היחידה שרוכשת מודעות ברשתות החברתיות. ממשלות רבות ברחבי העולם קונות מודעות ברשתות כמו טוויטר, יוטיוב או פייסבוק. החידוש הוא הכמות הגדולה של המודעות והתוכן עצמו, שנראה כמו תוכן המדווח מהמלחמה או כזה שמציג את תמונות המלחמה. המהלך מגיע על רקע פעילות הסברתית מסיבית של מדינת ישראל מאז טבח ה-7 באוקטובר, במטרה לספק לגיטימציה בינלאומית למערכה שנפתחה בעקבות האירוע. 

ישראל אף פועלת מול המערך הדיגיטלי המאסיבי של החמאס, שיש לו חשבונות שונים בטוויטר. חשבונות חמאס פועלים גם מהעולם הערבי אך גם מחשבונות אמריקאים שמדווחים על המלחמה בעזרת מודיעין גלוי (OSINT). עד לפני כשבועיים חלק מהחשבונות הללו עסקו כמעט בלעדית במלחמה באוקראינה, וצידדו כמעט תמיד בצד הרוסי של המלחמה.

חמאס מפעיל גם קמפיין דרך רשת טלגרם, שם נפתחו עשרות ערוצים המדווחים מהשטח, וכוללים מראות קשים מהמתרחש ברצועת עזה. דרך ערוצים אלה, משחרר החמאס סרטונים נוספים המיועדים להרתיע את ישראל, כמו סרטונים שצולמו בידי מחבלים במתקפה בשבת.