N12
פרסומת

הרגע ששינה את החיים: טרנד הטיקטוק שהשתלט על הפור-יו

פתחתם רשת חברתית ולא קפץ לכם סרטון שמציג את הרגע ששינה את חייו של המשפיען? מכאן זה בונוס. טרנד ה"יום אחד", שבו אנשים מציגים סרטונים ישנים של עצמם ומפצירים ב"אני הישן" שלהם לעשות משהו בנושא, הפך לדבר הכי חם בפור-יו. החל מהישראלית שהתחתנה עם בן דוד שלה, דרך משפיעניות שמספרות על הרגע שמצאו את החצי השני או אפילו רגעים עצובים מהנובה. כל מה שצריך לדעת על הטרנד

יונתן אפולט
פורסם:
טרנד היום אחד
טרנד היום אחד | צילום: צילום מסך
הקישור הועתק

טרנדים בטיקטוק הם לרוב מעצבנים או מטופשים, ככה זה כשרובם נולדים אצל ילדים, רובם הם ריקוד כלשהו או איזה משפט שקשה להסביר למי שעובר את גיל 25 כמו טרנד ה-"6…7". אבל הנה הגיע לו טרנד שהצליח לחבר את כל קהילת טיקטוק מצעירים ועד מבוגרים מאוד - טרנד ה"מתישהו ב" או "יום אחד". נכון אין לו באמת שם מוגדר, אבל אנחנו בטוחים שנתקלתם בו בפור יו שלכם בטיקטוק או באינסטגרם.

הטרנד עצמו מורכב מתמונות או סרטון עם כיתוב, שמחזיר את היוצר לרגע ספציפי בעבר שלו ובו הוא נוגע בנקודה משנת חיים ונותן טיפ לעתיד. למשל שחף רז, יוצא האח הגדול ויוצר תוכן בימינו, עשה אותו נכון וקל להסברה. הוא העלה סרטון עם הסאונד של הטרנד, שבו הוא כותב: "מתישהו בגיל 33 תמצא את עצמך בריאליטי, אתה תכיר בחורה נחמדה שלא תפסיק להתחיל איתה. חשוב שתיתן לה צ'אנס". לאורך הסרטון רואים תמונות שונות שלו יחד עם טליה עובדיה, מי שהיא כיום אשתו ואם בנו.

הסאונד הספציפי של הטרנד הוא רמיקס של שני שירים מאוד מוכרים, לפחות אם אתם מעל גיל 30, של Piano Man של בילי ג'ואל ו-Silver Springs של פליטווד מק. חשוב לציין שכמו כמעט כל טרנד בטיקטוק, הוא לא ישראלי. גם הוא התחיל בארה"ב, אבל הגיע מהר מאוד גם אלינו, כאשר לא מעט סלבס ויוצרי תוכן מעלים סרטונים שלהם. אפילו לינדזי בקינגהאם, הגיטריסט של פליטווד מק שיתף עם זה פעולה, ופרסם 2 תמונות עם השיר וכתב: "בשנות ה-20 יציעו לך להיות גיטריסט של להקה. חשוב שתגיד כן".

גם חשבון הקמפיין של טראמפ קפץ על העגלה והשתתף בטרנד עם סרטון שבו כתוב: "בשנות ה-20 יגידו לך שטראמפ הוא פאשיסט - חשוב שלא תקשיב להם".

פרסומת

לסאונד הספציפי הזה יש מעל לחצי מיליון סרטונים בטיקטוק, שיחדיו צברו עשרות מיליוני צפיות - מה שאומר שאנחנו לגמרי בשיא של הטרנד. בארץ אחד הסרטונים שהפך להכי ויראלי היה של שני שמש, אשר העלתה סרטון עם בעלה וכתבה: "מתישהו בגיל 16 שתתאהבי בבן דוד שלך וכולם יצקצקו ממש חשוב שלא תקשיבי להם, כי הוא הולך להיות בעלך ואבא לתאומות שלך". הסרטון כמובן גרר לא מעט תגובות שקראו לזה גילוי עריות. שמש התייחסה בסטורי שלה לנושא, והסבירה שזה לא באמת גילוי עריות, מכיוון שהם רק בני דודים ועשו בדיקות גנטיות לפני שהביאו ילדים. הסרטון גרף מעל 600 אלף צפיות רק באינסטגרם, והרבה מאוד תגובות בהתאם.

רוב כוכבי הרשת שהשתתפו באתגר ציינו את סיפור הזוגיות או המשפחה שהקימו. למשל קורין גדעון, יולי ויצמן ועוד, שהציגו את הרגע בו הכירו את החצי שלהם וכיצד חייהם השתנו. יש שיגידו שלא כל הסרטונים האלה מעניינים, והם קצת סובלים מ"תסמונת הדמות הראשית", ביטוי לכך שבני אדם בטוחים שהם החלק החשוב בסיפור. בסופו של דבר כולנו הדמות הראשית של העלילה שלנו, אבל לא בטוח שכל חברינו ברשתות יתחברו לכך.

פרסומת

אבל ישנם גם אומנים שלקחו את זה לתחום הקריירה, למשל משה כורסיה שציין את המהפך של חייו לאחר 7.10 באוקטובר או נועם קלינשטיין שכתבה על האלבום המצליח שלה. באופן כללי, הטרנד הזה עובד יותר כאשר אתם מפורסמים עם סיפור מעניין ולא רק רוצים להראות את הטיול לדרום אמריקה, ששינה לכם את חייכם.

פרסומת

מצד שני, יש גם דוגמאות עצובות יותר שמחזירות אותנו למציאות הישראלית. למשל גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת ז"ל אשר נרצחה בשבי חמאס, שהעלה סרטון ובו הוא מחבק את בת דודתו בתור ילדים. דוגמה נוספת היא של גיל גאות שהעלתה סרטון מהנובה וכתבה: "חשוב מאוד שתלכי, כי זאת ההזדמנות האחרונה שלך לחבק את החברים שלך".

פרסומת

אם אתם רוצים להשתתף בטרנד, כדאי לכם שתחזיקו בסיפור מספיק מעניין לספר. הדרך הנכונה היא לעלות סרטון ישן שלכם עוד מלפני הרגע משנה החיים שלכם, וכאשר הסאונד משתנה לשיר השני - תשימו את החלק בסרטון של הרגע הגדול שלכם. בהצלחה לכולם, ואנחנו כבר מחכים לראות איך עמודים מסחריים יהרסו את הטרנד עם סרטונים פרסומיים.