N12
פרסומת

פייסבוק רוצה לחזור להיות רלוונטית - ולהתחרות בטיקטוק

מטא הודיעה על שורת פיצ'רים חדשים בסרטוני הרילז בפייסבוק, שמטרתם להתחרות בטיקטוק ולהפוך את פייסבוק לאטרקטיבית יותר. בין היתר, הודיעה על שדרוג מנוע ההמלצות של הפלטפורמה כך ש"ילמד את תחומי העניין שלכם מהר יותר ויציג לכם סרטונים חדשים ורלוונטיים יותר", והוספת "בועת חברים" כך שתוכלו לראות מי מהחברים שלך עשה לייק על סרטון ולפתוח איתו בשיחה על כך

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
פייסבוק, אפליקציית פייסבוק
פייסבוק, אפליקציית פייסבוק | צילום: miss.cabul, shutterstock
הקישור הועתק

רוצה להיות דומה יותר לטיקטוק: מטא הודיעה בבלוג שלה על עדכונים לפיצ'ר ה-Reels בפייסבוק, ביניהם שדרוג מנוע ההמלצות של הפלטפורמה כך ש"ילמד את תחומי העניין שלכם מהר יותר ויציג לכם סרטונים חדשים ורלוונטיים יותר".

השנה מטא משקיעה מאמץ ניכר בהחזרת הרלוונטיות של פייסבוק, כאשר המנכ"ל מארק צוקרברג אמר בינואר שהוא "נרגש לחזור השנה אל פייסבוק המקורית", וחלק מהמאמצים האלה כוללים שינוי בחוויית הווידאו בפלטפורמה, כדי להתחרות טוב יותר באפליקציות וידאו קצרות אחרות כמו טיקטוק או שורטס של יוטיוב.

במטרה לעזור למשתמשים לראות סרטונים עדכניים יותר, פייסבוק תגדיל ב-50% את סרטוני הרילז שפורסמו באותו היום שהמשתמשים צופים בו, כך לפי מטא. בנוסף, החברה מוסיפה אפשרות חדשה לראות אם חבר כבר סימן לייק לסרטון, באמצעות מה שהיא מכנה "בועות חברים" (Friend Bubbles), שמופיעות בפינה השמאלית התחתונה של הסרטון. אם מופיעה בועה של חבר, ניתן להקיש עליה כדי לפתוח צ'אט פרטי ולדבר איתו על הסרטון.

"צפייה בלייקים של חברים הייתה מאז ומתמיד חלק מרכזי מחוויית פייסבוק, ואנחנו ממשיכים לפתח פיצ'רים – כמו הבועות – שמחזירים אותנו לשורשים שלנו", נמסר ממטא.

המאמצים של מטא לשפר את מערכות הדירוג שלה כבר הובילו לעלייה של יותר מ-20 אחוזים בזמן הצפייה בסרטונים בפייסבוק לעומת השנה שעברה, כך לפי דוח הרווחים האחרון של החברה. ביוני הודיעה מטא שכל הסרטונים בפייסבוק יוגדרו מעתה כ-Reels, וכי היא מבטלת את מגבלת האורך שהייתה קיימת בעבר בפורמט הזה. על פי נתוני פייסבוק, רילז שאורכם מעל דקה מהווים רבע מכלל הסרטונים שמעלים יוצרים עם יותר מ-10,000 עוקבים, ו-50% מזמן הצפייה הכולל בפייסבוק.