חברת ההיי-טק הישראלית פריון (Perion) הודיעה על השלמת רכישת חברת הייבסטאק (Hivestack) הזרה תמורת 100 מיליון דולר במזומן. פריון מספקת פתרונות טכנולוגיים שמחברים בין מפרסמים ומותגים לצרכנים בערוצי פרסום דיגיטלי, והייבסטאק עוסקת בפרסום דיגיטלי חוץ-ביתי. העסקה כוללת גם רכיב תקבולים עתידיים מבוססי ביצועים בגובה של עד 25 מיליון דולר על פני שלוש שנים.

פרסום דיגיטלי חוץ-ביתי הוא תחום שעוסק בהפיכת חללים ציבוריים לאתרי פרסום שמאפשרים חוויות דינאמיות תוך אינטרקציה עם קהל בזמן אמת. בפריון אומרים כי זהו תחום שממנף טכנולוגיות חדשניות ליצירת פרסומות סוחפות שמחברות בין מותגים לציבור במרחב הציבורי. פריון טוענת כי הרכישה צפויה להכניס אותה לתוך התחום שעדיין מתגבש ולאפשר לה ליהנות מהצמיחה בו

״אנחנו מחפשים כל הזמן להגדיל את הארסנל פתרונות שלנו, במיוחד בטכנולוגיה", אומר מנכ"ל פריון טל יעקובסון. "המהות שלנו זה לחבר בין מפרסמים לצרכנים באמצעות טכנולוגיה. מה שאנחנו מנסים לעשות זה למצוא או עוד ערוצים או עוד טכנולוגיות או שווקים, שדרכם אנחנו יכולים לעשות מה שאנחנו עושים פשוט בסקייל יותר גדול".

פריון הייבסטאק (צילום: Hivestack)
קמפיין שילוט חוצות של Hivestack | צילום: Hivestack

"פגשתי את החבר'ה של הייבסטאק האלה בפסטיבל קאן לפני חצי שנה. הם הראו לי את מה שהם עושים, זה היה מרתק לקחת משהו כל כך ישן, כמו שלטי חוצות שקיימים 200 שנה בערך, ולעשות מזה משהו טכנולוגי נרחב. התחלנו להסתכל על זה וגילינו שהם הכי מתקדמים בטכנולוגיה ובפריסה בקטגוריה".

הפרסום של הייבסטאק יכול גם להשתנות לפי המצב הפיזי, ולהראות למשל פרסומות מסוימות בתנאי מזג אוויר מסוימים, או בשעות מסוימות של היום. בנוסף הטכנולוגיה מאפשרת להראות פרסומות חוץ במידה ויש זיהוי של לקוחות פוטנציאלים שנמצאים במרחב, כך שיותר ויותר אנשים ירגישו שפרסומת מסוימת פתאום מלווה אותם במהלך היום.

אפשרות אחרת היא שהפרסומות שהביאו את הלקוח למקום מסוים יוכלו להופיע באותו מקום ולכוון אותו לאן שהתכוון ללכת, למשל למדף המבצע שהביא אותו לחנות.

פריון הייבסטאק (צילום: Hivestack)
קמפיין פרסום של Hivestack | צילום: Hivestack

רכישת חברות שעוסקות בפרסום בעולם הפיזי היא מגמה מתמשכת שנראית מאז משבר הקורונה. "הקורונה דחפה אנשים להסתכל יותר על מסכים", אומר טל. "ועכשיו אנשים דווקא יוצאים יותר מהבית, יוצאים לבלות, הם מראים שהם לא רוצים להסתגר יותר בבית. פרסום בחוץ יכול להביא להם בדיוק המשך של החוויה שהם מחפשים.

"אנחנו גם לומדים שאנשים קונים יותר בעולם הפיזי מאשר אונליין. זה נשמע מוזר, אבל זה נכון. לכן אנחנו יכולים עכשיו להציע למפרסמים גם לפרסם במקומות חדשים, וגם לתת להם מספיק דאטה על הפרסומת שלהם, כדאי שהם לא יזרקו את הכסף שלהם על צורת הפרסומת שלא מתאימה להם. למעשה אנחנו יכולים לתת את המעגל השלם, גם למצוא את הלקוחות במקומות חדשים וגם לספק בחזרה את הדאטה על היעילות של הפרסומת בחזרה למפרסם".

אנדריאס סופליוטיס, מייסד ומנכ״ל Hivestack אמר כי "ההצטרפות לפריון מהווה אבן דרך משמעותית במסע שלנו. יכולות הטכנולוגיה שלנו, בשילוב עם המומחיות של פריון בשוק יחד עם פתרונותיה למפרסמים, יביאו לפיתוח של פיתרונות חדשים וסינרגטיים שיתאימו ללקוחות בכל העולם. אנחנו נרגשים מהאפשרויות האינסופיות שזה פותח".