ענקית הקמעונאות אמזון הודיעה כי היא נסוגה מהעסקה לרכישת חלוצת תחום שואבי האבק הרובוטיים iRobot, בעלת המותג רומבה, שהודיעה בעקבות המהלך כי תפטר 31% מעובדיה, שהם כ-350 איש. אמסון הודיעה כי היא נסוגה מהעסקה לרכישת iRobot ב-1.7 מיליארד דולר לאור התנגדות הגופים הרגולטוריים. במסגרת ביטול העסקה תשלם אמזון דמי ביטול של כ-94 מיליון דולר.

ביולי האחרון פתחה הנציבות האירופית בבדיקת העסקה בטענה כי היא עלולה למנוע מיריבות של iRobot להתחרות בה על גבי פלטפורמת המכירות המקוונת של אמזון. ההודעה על פתיחת החקירה האירופית הגיעה חודש לאחר שרגולטור התחרות הבריטי הודיע כי הוא מאשר את העסקה.

במקביל לפיטורי שליש מעובדיה הודיעה iRobot כי מנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון שלה יסיימו את תפקידם - מה שמסמן כי החברה כולה נדרשת כעת לחשב מחדש את מסלולה על רקע התפוצצות המכירה. לפי הודעת החברה, כי תתמקד בשיפור הרווחיות שלה, תצמצם עלויות מחקר ופיתוח ותעצור את העבודה על כל המוצרים שאינם בתחום ניקיון הרצפות, בהם מטהרי אוויר ומכסחות דשא.

קריסת העסקה מציבה סימן שאלה סביב עתידה של iRobot, באופן שעלול להביא דווקא לצמצום התחרות במגזר שואבי האבק הרובוטיים. iRobot והמותג רומבה היו הראשונים לדחוף את רעיון שואבי האבק הרובוטיים לקהל הרחב, אך בשנים מאז יצאו לדרך קמו למוצריה החברה שורה של חיקויים, רבים מהם של יצרנים סיניים, שהתחרו בה גם בגזרת המחיר וגם בתחום האיכות ונגסו בנתח השוק שלה.