N12
פרסומת

מנויים לספוטיפיי? מספטמבר אתם עומדים לשלם יותר בכל חודש

חברת ספוטיפיי הודיעה כי תעלה מחירים ב"אזורים נבחרים", מסתבר שגם אנחנו כאלה. לפי האתר הרשמי, החל מהחודש הבא תצטרכו לשלם 2 שקלים יותר בכל חודש. רק באפריל האחרון נאלצה החברה להכחיש שמועות שתכניס פרסומות למנוי הפופולרי - אבל לא הבטיחה להשאיר את המחיר על כנו

יונתן אפולט
פורסם: | עודכן:
ספוטיפיי
צילום: charnsitr, ShutterStock
הקישור הועתק

חברת ספוטיפיי, המספקת את שירות הסטרימינג המוזיקלי הפופולרי בעולם, הודיעה היום (שני) כי תעלה את המחיר החודשי של מנוי הפרימיום האישי, אותם מנויים שרבים מאיתנו משלמים כדי לזכות באלגוריתם שמכיר את מה שאנחנו אוהבים לשמוע - ובעיקר לא לשמוע פרסומות. על פי החברה, המחיר יעלה בשווקים נבחרים החל מחודש ספטמבר, כחלק מהמאמץ של ענקית הסטרימינג השוודית לשפר את שולי הרווח שלה.

מחיר המנוי יעלה בעולם מ-10.99 אירו ל-11.99 אירו (47.30 ש"ח, נכון לכתיבת שורות אלה) לחודש, בשווקים הכוללים את דרום אסיה, המזרח התיכון, אפריקה, אירופה, אמריקה הלטינית ואזור אסיה-פסיפיק. ואם שאלתם את עצמכם אם גם בישראל המחיר יעלה - התשובה היא כן. בארץ אנחנו משלמים מחיר יותר שפוי של 21.90 ש"ח לחודש, אבל לפי האתר הרשמי נראה שמתחילת ספטמבר תצטרכו להוציא 23.90 ש"ח בחודש עבור ספוטיפיי (מנויים חדשים מקבלים חודש אחד מתנה).

גם המנויים האחרים יתייקרו - מינוי זוגי יתייקר מ-29.9 שקלים ל-33.9 שקלים, ומינוי משפחתי שעלה עד כה 35.9 שקלים יעלה החל מהחודש הבא 39.9 שקלים.

בחודש אפריל נאלצה החברה להכחיש כי תיצור מנוי חדש ויקר יותר עבור מנויי הפרימיום ומי שלא ישלם אותו יקבל פרסומות. השמועה שהתפשטה ברשתות החברתיות טענה כי ברגע ששכבת השירות החדשה של ספוטיפיי - שזכתה לשמות כמו Music Pro / Hi-Fi / Supremium - תושק סוף־סוף, השירות עשוי ללכת בדרכה של אמזון פריים וידאו, כלומר לדרוש מהמנויים בתשלום לבחור בין המשך השימוש במחיר הנוכחי אך עם פרסומות, או לשלם יותר כדי לשמור על חוויית ההאזנה ללא פרסומות.

ספוטיפיי לא המתינה זמן רב, ומיהרה להרגיע את המנויים. בחשבון הרשמי של הפלטפורמה ב-X נכתב בתגובה: "מסתובבת שמועה לפיה ספוטיפיי תכניס פרסומות להאזנה לתוכנית הפרימיום. השמועה הזו שקרית. האזנה למוזיקה פרימיום הייתה ותישאר ללא פרסומות". אבל החברה כמובן לא הבטיחה שהמחיר שאתם משלמים לא יעלה.

שיטת העלאת המחיר למנויים היא לא דבר חדש, גם חברות כמו נטפליקס ושאר חברות הסטרימינג מעלות מדי כמה זמן מחירים - לאחר שהמשתמשים בעצם "מתמכרים" לשירות ולא רוצים לוותר עליו.

בעקבות ההודעה, מניית ספוטיפיי עלתה בכ-3% במסחר המוקדם. מתחילת השנה רשמה עלייה של כ-40%. בחודש שעבר צפתה החברה כי הרווח הרבעוני שלה יהיה נמוך מתחזיות האנליסטים, בשל מסים גבוהים יותר הקשורים למשכורות עובדים - שלדבריה פגעו בביקוש לסטרימינג מוזיקה.