תערוכת המובייל הגדולה בעולם MWC מתרחשת בימים אלה בברצלונה, ולמרות הקשיים הבטחוניים והכלכליים, במכון הייצוא מדווחים כי השנה תפקוד את התערוכה משלחת גדולה במיוחד של חברות ישראליות. 32 חברות מייצגות את ישראל בימים אלה בתערוכה החשובה לעומת פחות מ-30 בשנה שעברה.

בתערוכה שמתקיימת בימים אלה ותנעל היום, מבקרים 90 אלף מבקרים ממדינות שונות והיא נחשבת לחוד החנית בכל הקשור לטכנולוגיה למכשירי המובייל. החברות משתתפות בביתן הישראלי מגיעות מתחומים רחבים לרבות טכנולוגיות תקשורת, אבטחת מידע, בינה מלאכותית ומודיעין עסקי בתחום המובייל.

החברות הישראליות מציגות טכנולוגיות פורצות כמו שירות דיגיטלי שמחליף טכנאי פיזי באמצעות אווטאר, יצירת דמויות וירטואליות מדברות מתמונה אחת בלבד, ואף מודיעין עסקי מיומן המבוסס על בינה מלאכותית.

הממשק של D-ID (צילום: D-ID)
ממשק של D-ID | צילום: D-ID

עם החברות הישראליות המציגות בתערוכה: חברת Deeyook המפתחת מערכת לאיתור עצמים במרחב ללא מגע; חברת D-ID שמפתחת מוצרי AI ג׳נירטיבי, ומוצריה הפכו ללהיטים ויראלים בזכות היכולת שלהם להפוך תמונות לכאלה שניתן להנפיש אותן עם תנועה וקול; חברת Everysight שמפתחת משקפי מציאות רבודה קלים ונוחים שיכולים להחזיק על הראש עם סוללה של 10 שעות ושוקלים פחות מ-50 גרם. חברה ישראלית מעניינת נוספת בתערוכה היא Techsee, שפיתחה עוזרת AI שמספקת שירות לקוחות ויכולה לראות, לשמוע להבין ולהדריך את הלקוחות.

שר הכלכלה ניר ברקת מסר כי "בזמן שישראל נאבקת בחזית הביטחונית, חשוב לא פחות שנמשיך לקדם את החדשנות והכלכלה שלנו בזירה הבינלאומית. השתתפות משלחת של 32 חברות ממכון היצוא הישראלי ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה בתערוכת MWC בברצלונה היא הוכחה נוספת לכך שישראל לא עוצרת את החדשנות והפיתוח ולא נותנת פרס לטרור".

‎יו"ר מכון היצוא אבי בלשניקוב מסר כי ‎"בתקופה שישראל נלחמת בצדק על הגנת ישוביה ותושביה, החשיבות של המשכיות עסקית הופכת לבלתי נפרדת מהחוסן הלאומי. על מנת להמשיך ולהתפתח, חיוני להראות נוכחות בזירה הבינלאומית, לקדם שותפויות ולחזק את הקשרים עם הקהילה העולמית".