העיצוב החדש של אייפון 17 פרו מושמץ - ומתי יגיעו האייפונים החדשים לישראל?
אפל ערכה אתמול את האירוע השנתי המסורתי שלה, ובו הכריזה על סדרת אייפון 17, כולל דגם חדש ומסקרן - אייפון 17 אייר, הדק ביותר שלה, וכן על שעונים חכמים חדשים ואיירפודס פרו 3. האייפונים החדשים צפויים להגיע לישראל ב-26.9, אחרי ראש השנה, והמכירה המוקדמת תיפתח ב-19.9. וגם: התגובות לאייפון 17 פרו שכינו אותו "המכוער ביותר אי פעם" והעקיצות של סמסונג לאפל בזמן ההשקה


אפל הכריזה אתמול רשמית על סדרת אייפון 17, לצד דגמים חדשים של השעונים החדשים שלה (אפל ווטש 11, אולטרה 3, ו-SE 3) ואיירפודס פרו 3, שיגיעו עם סינון רעשים אקטיבי הטוב בעולם, לדברי אפל.
בין החידושים הבולטים: עיצוב מחודש בסגנון פיקסל למערך המצלמות של דגמי אייפון 17 פרו ואייר, שדרוגים משמעותיים למצלמות בכל סדרת המכשירים, והוספת מסך פרומושן בקצב רענון 120 הרץ גם לדגם הבסיסי של אייפון 17. הדגם החדש, אייפון 17 אייר, הוא הדק ביותר שייצרה אפל עד כה, עוביו הוא 5.6 מ"מ בלבד, והוא יגיע רק עם Esim.
יש גם זווית ישראלית: שבבי ה-N1 וה-C1X (מודם סלולרי שקיים באייפון אייר) תוכננו על ידי צוות גלובלי של מהנדסי השבבים של אפל, כולל מהנדסים ממרכז הפיתוח של החברה בארץ. שבב ה-N1 הוא צ'יפ wireless network חדש שתוכנן על ידי אפל ומשפר ביצועים משמעותית, שצפוי להשתלב באייפון אייר, אייפון 17 ואייפון פרו.
אם פספסתם את ההכרזה, אתם יכולים לצפות ב-2:30 דקות מתומצתות שהעלה טים קוק, מנכ"ל אפל:
מתי האייפונים החדשים יגיעו לישראל?
המחירים בארץ טרם פורסמו, אבל תאריכים כבר יש.
ארבעת דגמי אייפון 17 יושקו בישראל רשמית ב-26.9 בשעה 08:00, לצד השעונים החדשים, בעוד שאיירפודס פרו 3 יגיעו כבר ב-19.9 ל-iStore. המכירה המוקדמת לכלל המוצרים תיפתח ב-19.9 בחצות ודקה (00:01), באתרי iStore, דינמיקה ו-iDigital, ובסניפים משעות הבוקר. גם בחברות פרטנר ופלאפון הודיעו כי המכירה המוקדמת אצלן תחל ב-19.9, כאשר ב-26.9 יחלו באספקת המכשירים ללקוחות.
בארה"ב הודיעו כי מחיר אייפון 17 יתחיל ב-799 דולר, האייר ב-999 דולר, הפרו ב-1,099 דולר והפרו מקס יתחיל ב-1,199 דולר.
התגובות להשקת אייפון 17: העיצוב של אייפון 17 פרו חוטף
האייפון 17 פרו ספג ביקורות על העיצוב החדש שלו, עוד משלב ההדלפות. כך אחד המשתמשים צייץ: "תקנו אותי אם אני טועה אבל זה אולי האייפון פרו הכי מכוער אי פעם".
משתמש נוסף כתב: "האם אני היחיד שחושב שהאייפון 17 פרו מקס החדש נראה מכוער? הם הרסו את העיצוב".
משתמש אחר היה בוטה יותר כשכתב: "אייפון 17 פרו הוא האייפון הכי מכוער אי פעם. סטיב ג'ובס היה מפטר את כולם בתקופתו".
והיו סתם מי שמצאו למי להשוות את עיצוב המצלמות החדש:
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, שמשתפת פעולה עם אפל במערכת ההפעלה החדשה iOS26, דווקא פרגן וכתב: "שדרוג האייפון החדש הראשון שרציתי כבר הרבה זמן! נראה ממש מגניב".
את מכשיר האייפון 17 פרו, בצבע החדש כתום, קיבלה דואה ליפה עוד לפני ההשקה, כנראה הראשונה בעולם, אחרי שנבחרה לשמש כשגרירה של אפל. בין קטעי הווידאו הבלעדיים ששוחררו לקידום המכשיר, אפל הציגה גם קטעים שצולמו במהלך סיבוב ההופעות של דואה, באמצעות אייפון 17 פרו.
סמסונג עוקצת את אפל
עמוד הטוויטר של סמסונג היה מלא בעקיצות לאפל לאורך כל השקת האירוע, בנוגע לפיצ'רים שקיימים כבר במכשירים שלה, ורק עכשיו הגיעו אל המתחרה.
עוד ב-7 בספטמבר 2022, כשאפל השיקה את אייפון 14, צייצה סמסונג: "תגידו לי כשזה יהיה מתקפל". אתמול היא צייצה מחדש את אותו ציוץ וכתבה: "אני לא מאמינה שזה עדיין רלוונטי" עם אמוג'י שלד. נזכיר שהשמועות על האייפון המתקפל של אפל רצות כל השנה, וכרגע הדיווחים שהוא יושק בשנת 2026.
עקיצה נוספת הייתה בזמן הצגת המצלמות, כאשר בעמוד של סמסונג נכתב: "48 מגה פיקסל כפול 3, לא שווים 200 מגה פיקסל", כפי שיש בכמה מכשירים שלה, החל מסמסונג גלקסי אולטרה 2023, וכן "אני לא מאמינה שחלק מהאנשים היו צריכים לחכות 5 שנים לציון שינה", בהתייחס לפיצ'ר חדש באפל ווטש 11, שידרג את איכות השינה שלכם.
בעמוד האינסטגרם של רותם סלע עלתה בדיוק באותו זמן פרסומת שלה לסמסונג, שמסתיימת במסר מפורש, כשהיא נוגסת בתפוח ומשאירה אותו חצי אכול ליד מכשיר סמסונג גלקסי אולטרה 25, ואומרת: "תפוחים זה סתם רעש".
ההאקרים ניסו באותו זמן לעקוץ
בעוד שבלייב הרשמי של אפל בערוץ היוטיוב שלה היו יותר מ-2 מיליון צופים, נפתחו אתמול שידורי לייב ביוטיוב, שבזמן כתיבת שורות אלו כבר הוסרו מהאוויר כי הם מפרים את הנחיות הפלטפורמה, שכל מטרתם הייתה לעקוץ אנשים ולנצל את ההייפ סביב ההשקה של אפל. מדובר בפרקטיקה ידועה, וזאת לא השנה הראשונה שהם פועלים כך.
כך למשל, באחד הלייבים הוצג דיפ-פייק של טים קוק, ולידו קוד QR לסריקה, שהוביל לאתר הונאות מפוקפק של קריפטו. באותו "לייב" צפו יותר מ-200 אלף בני אדם, כך מצאו בחברת הסייבר גארדיו.


"מדובר לרוב בהונאות שמבקשות מהמשתמשים למלא פרטי אשראי או להעביר מטבעות קריפטו - הכל תחת המסווה של המותג של אפל והבאזז סביב אירוע ההשקה ו'מתנות' כאלה ואחרות שאפל מציעים", מסביר נתי טל, מנהל מחלקת המחקר בגארדיו, ומזהיר כי באירועים תקשורתיים גדולים תמיד כדאי לשים לב לכתובת האתר, ולבדוק שאתם באתר הרשמי ולא נכנסתם טעות ללינק מפרסומת שקפצה, מודעה בגוגל או אימייל לא מוכר.
