N12
פרסומת

בכיר באפל על העיכובים בהצגת יכולות ה-AI של סירי: "מצב מביש ומכוער"

אפל מתמודדת עם עיכובים משמעותיים בפיתוח הבינה המלאכותית של סירי, מה שמוביל לתסכול פנימי וביקורת חיצונית. על פי בלומברג, רובי ווקר, מנהל בכיר בתחום, הודה בפגישה פנימית כי התכונות החדשות אינן מוכנות על אף שהוצגו בעבר, פועלות רק ב-66%-80% מהמקרים והבטיח שהן יושקו רק כשיעמדו בסטנדרטים הנדרשים: "המתחרים שלנו אולי היו משיקים אותן במצב זה או גרוע מכך", אמר

דנה גוטרזון
פורסם: | עודכן:
אפל, רובי ווקר
אפל, רובי ווקר | צילום: i viewfinder, לינקדאין, shutterstock
הקישור הועתק

בשבועות האחרונים אפל לא מצליחה לחמוק מהכותרות בנוגע להתקדמות האיטית שלה בכל הקשור לסירי ולבינה מלאכותית. החברה דחתה באופן רשמי תכונות שהובטחו לראשונה ביוני האחרון, שנועדו לשדרג את סירי ולקדם את אפל במירוץ ה-AI. עדיין לא ברור מתי יכולות ה-"Apple Intelligence" הללו יגיעו, וכעת, בלומברג חושף פרטים מתוך פגישה פנימית של צוות סירי באפל, שבה העיכובים בפרויקט ה-Apple Intelligence הוגדרו כ"מכוערים" ו"מביכים". 

לפי דיווח של מארק גורמן, בפגישה של צוות סירי בהובלת המנהל הבכיר רובי ווקר, האחראי על התחום, הוא כינה את העיכוב כ"מצב מכוער" והביע אמפתיה כלפי עובדים שעלולים להרגיש מותשים או מתוסכלים מההחלטות של אפל ומהמוניטין הבעייתי של סירי. הוא גם ציין כי לא מובטח שהתכונות החסרות של סירי ייכללו ב-iOS 19 השנה; זהו היעד הנוכחי של החברה, אך לדבריו, "זה לא אומר שנשיק אותן אז".

"יש לנו התחייבויות נוספות בפרויקטים אחרים של אפל", אמר ווקר, לפי הדיווח של בלומברג. "אנחנו רוצים לעמוד בהתחייבויות הללו, ואנחנו מבינים שהן כעת בעלות דחיפות גבוהה יותר בלוח הזמנים מאשר התכונות שנדחו".

הפגישה גם רמזה על מתיחות בין יחידת סירי לבין מחלקת השיווק של אפל. ווקר ציין שהצוות האחראי על התקשורת רצה להדגיש יכולות כמו הבנת ההקשר האישי של המשתמש והיכולת של סירי לפעול בהתאם למה שמופיע על מסך המשתמש, למרות שהתכונות הללו לא היו קרובות להיות מוכנות. ההצגה שלהן ב-WWDC והציפיות הגבוהות שנוצרו בעקבות כך רק החמירו את המצב, הודה ווקר. מאז, אפל הסירה פרסומת לאייפון 16 שהציגה את התכונות הללו, והוסיפה הבהרות במספר מקומות באתר שלה המבהירות שהתכונות נדחו למועד בלתי ידוע. חלק מהעיכוב נבע מבעיות איכות, כאשר על פי גורמן, תכונות סירי החדשות פועלות כראוי רק ב-66% עד 80% מהמקרים.

העוזרת הקולית סירי של אפל
העוזרת הקולית סירי של אפל | צילום: shutterstock/Tada Images

אפל לא פרסמה הצהרות נוספות מעבר להודעה מהשבוע שעבר, שבה נאמר כי היכולות המתקדמות של סירי "לוקחות יותר זמן מהצפוי". עם זאת, ווקר אמר לעובדיו כי בכירים כמו קרייג פדריגי, ראש מחלקת התוכנה, וג'ון ג'יאננדריאה, האחראי על ה-AI, לוקחים "אחריות אישית" על המצב, שמעורר ביקורת קשה ככל שחולפים החודשים עם מעט מאוד התקדמות, מלבד אנימציה חדשה של סירי.

פרסומת

לפי בלומברג, אפל אינה מתכננת לפטר באופן מידי בכירים כלשהם בעקבות המשבר, אך היא כן מבצעת "שינויים ניהוליים" כדי להתמודד עם הבעיות, כולל העברת בכירים נוספים לפיקוח ישיר תחת ג'יאננדריאה, כדי לייעל את מאמצי השיפור.

"לקוחות לא מצפים רק לתכונות החדשות הללו, אלא גם לסירי יותר שלמה ומלוטשת", אמר ווקר. "נשיק את התכונות הללו ועוד ברגע שהן יהיו מוכנות". הוא שיבח את הצוות על עבודתו "המרשימה להפליא" עד כה. בהתייחסו לתכונות שנדחו, אמר כי "הן עדיין לא מוכנות לציבור הרחב, למרות שהמתחרים שלנו אולי היו משיקים אותן במצב זה או גרוע מכך".