פייסבוק רוצה לדעת איך אתם מרגישים (צילום: אסף לוי)
פייסבוק רוצה לדעת איך אתם מרגישים | צילום: אסף לוי

בפשטות, פייסבוק רוצה לדעת מה אנחנו עושים בכל רגע נתון, אבל לא פחות חשוב מכך היא רוצה לעזור לנו לספר את זה מבלי להתאמץ כלל  את פייסבוק מעניין מה אנחנו עושים, איך אנחנו מרגישים, מה אנחנו אוכלים, שותים, קוראים צופים או מאזינים, מבלי בכלל שנצטרך לפתוח מקלדת ולחשוב על מה לכתוב. איך עושים את זה? מאוד פשוט:

בתיבת הסטטוס פייסבוק הוסיפה אייקון סמיילי חדש. קליק על האייקון מעלה שאלה -What are you doing? ומייד מציגה בפנינו שש אפשרויות:

מה אנו מרגישים, במה אנו צופים, מה אנו קוראים,למה אנו מאזינים ומה אנו שותים ואוכלים?

לחיצה על אחת מהאפשרויות תפתח תת תפריט חדש. למשל, הרגשה: שמחים, עייפים, עצבניים או אולי מאוהבים.

מה אכלתם לארוחת בוקר? (צילום: אסף לוי)
מה אכלתם לארוחת בוקר? | צילום: אסף לוי

או למשל מה אנחנו אוכלים? מרק, ארטיק, גלידה או אולי סושי.

לחיצה על אחד מבין מצבי הרוח או מגוון הארוחות שאותם מציעה פייסבוק לעדכון תציג את שמכם לצידו של איור קטן וחמוד שמתאר איך אתם מרגישים או מה אתם אוכלים ברגע נתון. מכאן, הדרך לשתף את החברים שלכם קצרה ביותר ולמעשה לא אילצה את המשתמש לפתוח מקלדת.

פייסבוק רוצה לדעת הכל עליכם (צילום: אסף לוי)
פייסבוק רוצה לדעת הכל עליכם | צילום: אסף לוי

המאפיין החדש הושק בגירסה ניסיונית בלבד והופיע אצל מספר משתמשים מוגבל, בעיקר בארצות הברית. עבור המשתמשים זו עשויה להיראות כמו תוספת קטנה, אולם עבור פייסבוק מדובר למעשה ביצירת שכבה חדשה של מידע בזמן אמת שאותו היא אוספת על משתמשיה.

פייסבוק רוצה לדעת מה אתם עושים ומה אתם אוהבים, מתי וכמה ועם מי, על מנת שיוכלו לשכלל את מנגנון הפרסום ולהציג בפני הגולשים פרסומות יותר רלוונטיות. לכן, מקבץ הכפתורים התמים לכאורה הוא בעצם כלי מחקר בחליפה חברתית שאותו פייסבוק מכניסה בדלת האחורית.

הכותב הוא מנכ"ל חברת Ollabout.com