הכירו את ניק דה'אלוסיו - בגיל 17 בלבד הצליח היזם הצעיר למכור אפליקציה מעשה ידיו לענקית האינטרנט "יאהו" תמורת כמעט 30 מיליון דולרים, והפך בן לילה לאחד המיליונרים הצעירים ביותר בעולם שהרוויחו את הונם בעצמם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

דה'אלוסיו, שלימד את עצמו כתיבת תוכנה כשהיה בן 12 בלבד, יצר את היישום המצליח מחדר השינה שלו בלונדון. אפליקציית Summly מסכמת באופן אוטומטי סיפורים חדשותיים ומתאימה אותם למסך הקטן של הטלפון החכם. את האפליקציה השלים בשנת 2011, כשהיה בן 15 בלבד. עד כה הורידו אותה כמיליון בני אדם ברחבי העולם, והוא זכה לחסות של 250 חברות פרסום.

"עבורי, יאהו היא החברה הטובה ביותר להצטרף אליה כרגע. זו פשוט אחת מחברות האינטרנט הקלאסיות ביותר", אמר. "עכשיו, עם המנכ"לית החדשה, יאהו החליטה לשים דגש על מכשירים ניידים ועל עיצוב מוצר, וזה מושלם עבור האפליקציה שלי". בקיץ האחרון התמנתה מריסה מאייר, לשעבר בכירה בחברת גוגל, למנכ"לית יאהו, ומאז החליטה לשים דגש נרחב יותר על טכנולוגיה לטלפונים החכמים, בניסיון לאושש את החברה שמשתרכת בשנים האחרונות מאחורי המתחרות.

"חוויה מגניבה לגמרי"

"האפליקציה מאפשרת ללקוחותיה לקבל מידע בצורה מהירה ופשוטה יותר, בכך שהיא נותנת להם הצצה קטנה מסיפורים גדולים", אומר אדם כהאן, מנהל מחלקת המובייל ביאהו. "בכך היא מעניקה להם דרך פשוטה, אלגנטית ומהירה מאי פעם למצוא את החדשות שמעניינות אותם".

דה'אלוסיו, שלקח הפסקה של חצי שנה מבית הספר על מנת להתמקד בעבודה על האפליקציה, יצטרף למשרדי חברת יאהו בלונדון, ובמקביל ישוב ללימודים בשעות הערב. את הלילות ימשיך לבלות בבית הוריו. לדבריו, אביו יסייע לו לנהל את סכומי הכסף האדירים שקיבל, וממילא - "כל מה שאני רוצה הוא מחשב חדש וזוג נעלי נייק". הוא הדגיש כי הכסף מעולם לא היה המניע העיקרי שלו.

"טכנולוגיה הייתה תמיד מוקד העניין מבחינתי ואני כבר לא יכול לחכות ולראות כיצד האפליקציה תוטמע במוצרי יאהו", אמר. דה'אלוסיו הודה כי תשומת הלב התקשורתית בימים האחרונים הייתה מעט מבהילה, אך סיכם: "זו הייתה חוויה מגניבה לחלוטין. אשמח לעשות זאת שוב יום אחד עם חברה אחרת".