באוניברסיטת תל אביב נערך זו השנה השנייה "כנס סלקום למדיה", ובו נאמו אורחים מהארץ ומהעולם וסיפרו איך ייראה הדור הבא של הניידים. את הכנס העברנו במלואו בשידור חי ומיוחד בחדשות 2 באינטרנט.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, פתח את הכנס ודיווח על גידול בהכנסות החברה, שהגיעו בעיקר משימוש הולך וגובר בסלולר ככלי המשמש לאינטרנט נייד. לדבריו, בסלקום ממשיכים להדגיש את החשיבות בשימוש בתכנים הסלולרים כמו מוזיקה, תכניות טלוויזיה ובלוגים, כאמצעי לגידול הכנסות החברה והכנסות האמנים.

"ישנה מהפכה בעולם הסלולר"

מנכ"ל סלקום מסביר בראיון על השינויים שעולם המדיה עובר: "צריך לראות את השינוי שעולם התקשורת עבר וממשיך לעבור" אומר עמוס שפירא ומוסיף, " זה כבר לא מכשיר טלפון שעושה עוד כמה דברים, זה מכשיר מדיה שלם שאיתו אפשר גם לדבר" רוצים לדעת מה השלב הבא בחידושים? צפו בראיון.

 

"כל מותג חייב לשחק בכל המדיות"

כריסטי הפנר, בתו של יו הפנר, המוציא לאור של מגזין "פלייבוי", מרצה על החשיבות שבדילוג בין המדיות השונות. "אנחנו היינו העיתון הראשון שהקים לעצמו אתר אינטרנט עוד בשנת 1994" סיפרה הפנר והוסיפה "יש לנו 1.3 מיליון חברים בפייסבוק".

ד"ר ליי על השילוב של רשתות חברתיות בסלולר

דוקטור ק.פ ליי, מייסד חברת "באז סיטי" שעוסקת בעיקר בשיווק הרשתות החברתיות והתאמתן למכשירים הניידים שלנו, מספר על הקושי בהתאמה, על ההבדלים בין השימוש ברשתות החברתיות במחשב לבין השימוש בהן בסלולר. "ההבדל הוא בכמות המידע שזורמת" מספר ד"ר ליי "בסלולר אנשים מחפשים את המידע הבסיסי".

ראיון עם פריס יקוב

"טכנולוגיה בשבילי זה מכתיבה ועד לתחום האינטרנט, תחום שעדיין לא נחקר סופית בשבילי הוא טכנולוגיה. פריס יקוב מנסה לחזות מה יהיו החידושים וההמצאות העתידיות בנושא הסלולרי שיפתיעו אותנו בעתיד. פריס מתייחס גם לבאנרים שמציקים לנו בדרך כלל ומסביר כי בעתיד הן ייהפכו למלאות תוכן ומושכות את העין.

 

הפלטפורמה המרכזית לשיווק מוזיקה

מכשיר הטלפון הנייד שלכם, כמו שאתם בטח יודעים, משמש להרבה יותר מלקבל שיחות ולשלוח מסרונים. ראלף סיימון רלף נחשב כאחד מהאבות המייסדים של תעשיית הבידור בסלולר. הוא נקרא "האבא של הרינגטון" ובשנת 1998 פיתח ויצר את הרינגטונים הראשונים בעולם. צפו בהרצאה בנושא החשיבות של הסלולר כאופציה חשובה לשיווק מוזיקה.

מכירים את הארנק הסלולרי?

בן וויטאקר, האיש המציא את אופציית התשלום לרכבות באנגליה דרך הסלולרי, הגיע להרצות בכנס סלקום למדיה. אז בנוסף לשלל האופציות שהסלולרי מציע כמו נגן מוזיקה, מכשיר GPS, יומן אישי, שעון מעורר, עכשיו נצטרך לזרוק גם את הארנק לפח?




החידושים האינטרנטיים - גם בישראל

מעיין כהן, מייסדת בלוג "140" שעוסק בטכנולוגיה ומדיה ישראלית, מעדכנת את הגולשים בחידושים הטכנולוגים בישראל. "יותר ויותר אנשים צורכים תוכן שקשור למדיות" סיפרה כהן. בנוסף, סיפרה כהן על השינוי בקהל הגולשים שמתעניין בנושא.

 

מתאימים את הטלוויזיה לסלולר

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום, מסביר מהו התהליך שעברה חברת סלקום מהכנס הקודם שהשיק את "סלקום מדיה". מספר על רמת העניין הגבוהה שהפגינו 1,500 המוזמנים שהגיעו היום לכנס. "יש עוד דרך ארוכה להתאים את התוכן הטלוויזיוני לתוכן הסלולר, אבל אנחנו בדרך לשם". והאם כהן יספר על החידושים ב-2010? צפו בראיון.

צפו בראיון עם ליאור צורף

ליאור צורף, סמנכ"ל שיווק בחטיבת האון-ליין של מייקרוסופט, מסביר שהחברה מסווגת את הסלולרי כמחשב "בעצם הניידים עם מחשבים רבי עוצמה שאפשר לעשות איתו המון, הסלולר הוא תחליף למחשב הנייד", מספר צורף, אך למרות זאת צריך לעשות התאמות "ישנם מקומות שהסלולרי הוא המכשיר הכי נוח להשתמש בו".

ראלף סיימון: הסלולרי ככלי לתעשיית המוזיקה

מכשיר הטלפון הנייד שלכם, כמו שאתם בטח יודעים, משמש להרבה יותר מלקבל שיחות ולשלוח מסרונים. ראלף סיימון רלף נחשב כאחד מהאבות המייסדים של תעשיית הבידור בסלולר. הוא נקרא "האבא של הרינגטון" ובשנת 1998 פיתח ויצר את הרינגטונים הראשונים בעולם. היום הוא סיפר לנו על החשיבות של הסלולרי לתעשיית המוזיקה.

 

מהן המגמות שיובילו את האינטרנט בעתיד?

ענת אמיר, מנהלת השיווק של גוגל אפריקה, תנסה לחזות מה יהיו המגמות שיובילו את האינטרנט בשנים הקרובות. לאחר שגוגל לקחה על עצמה לארגן את המידע העולמי לזמין כל דורש ואף להרוויח מזה. לאחר שנכנסה בעוצמה לשוק הסלולרי, אין מתאימה נציגה של גוגל לנסות ולחזות את עתידו של האינטרנט.

מי שניהל את EA מסביר על תעשיית המשחקים בנייד

פול לי, שניהל בעבר את חברת EA, שהביאה לעולם את משחקי הפיפ"א ועוד להיטים, מסביר לנו איך חברות המשחקים מנסות, בנוסף לשוק המחשבים והקונסולות, גם לשוק הסלולרי. "האייפון יביא את השינוי בתעשיית המשחקים לסלולרי, אבל במהלך חמש השנים הבאות יהיה גידול משמעותי באנשים שירצו להוריד משחקים לניידים שלהם", סיכם לי.