ישראל על המפה, גם ב-GPS: כ-120 חברות ישראליות מייצגות את ישראל בביתן מכון הייצוא בתערוכת הסלולרי הבינ"ל שנפתחה היום (ב') בברצלונה. התערוכה, ששמה MWC - Mobile World Conference, נחשבת לגדולה והחשובה בעולם בתחומה, והנציגים הישראלים יצגו פיתרונות טכנולוגיים חדשניים בביתן, ששטחו מתפרס על פני כ-500 מטרים רבועים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בין החידושים הישראלים, שנלחמים על תשומת הלב הבינלאומית בתערוכה: טכנולוגיות דור שלישי מתקדמות, יכולות מיפוי ורישום מיקום של משתמים, שיפורים בתחומי הממשק למכשירים סלולריים, שירותים למפרסמים ייעודיים ושירותים בתחום הגבייה הסלולרית. 

ישראל מדורגת השנה בין חמש המדינות המובילות במספר החברות המציגות למדינה: רק ארה"ב, בריטניה, צרפת וספרד שלחו יותר חברות מייצגות. כמו כן, ישראל מדורגת בין 10 המדינות המובילות בנוכחות אורחים - מציגים ומבקרים - בתערוכה: כ-2% מבאי הכנס הם ישראלים.

לתערוכה צפויים להגיע כ- 72,000 מבקרים וכ- 1700 מציגים אשר יציגו את הטכנולוגיות, המוצרים והאפליקציות החדשניים ביותר שלהם. לקראת התערוכה איתרו אנשי מכון היצוא, בשיתוף עם הנספחים המסחריים במשרד הכלכלה, צרכים ותחומי עניין בקרב ספקיות ויצרניות התקשורת המובילות בתחום התקשורת בעולם, ותיאמו למעלה מאלף מפגשים עסקיים בין חברות ישראליות לבין חברות הסלולר המובילות בעולם, בהן אפל ואריקסון.

"כאן נמצאים הסטארטאפים הבאים"

היום נערך טקס הפתיחה הרשמי של ביתן ישראל בתערוכה. במעמד שר התקשורת גלעד ארדן, יו"ר מכון הייצוא רמזי גבאי, שגריר ישראל בספרד אלון בר ומנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג. 

שר התקשורת, גלעד ארדן, ציין כי החברות המשתתפות בכנס הן "חלון הראווה של מדינת ישראל, המציגים את החדשנות, היצירתיות הטכנולוגית והמקוריות - שמאפיינים כה רבים מאזרחי ישראל. כמו שאייפון היא חנות האפליקציות של אפל, כך ישראל משמשת כיום כחנות האפליקציות של האנושות כולה".

גבאי ציין בדבריו כיצד חברות רבות, כגון WAZE ו-FACE.COM, החלו מהביתן הישראלי. "כאן נמצאים גם הסטארטאפים הבאים, שאני מקווה שעל חלקם נשמע כבר בחודשים הקרובים".

עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, הוסיף כי "במדינת ישראל התפתחה תעשיית תקשורת משגשגת, המהווה את חוד החנית של קידמה טכנולוגית ופתרונות ייחודים לעולם התקשורת הצומח במהרה. במשך השנים חברות תקשורת זרות הבחינו בישראל כמרכז חדשנות ויזמות בתחום התקשורת והעמיקו את שיתופי הפעולה עם חברות ישראליות, רכשו חברות ואף הקימו בישראל מרכזי מחקר ופיתוח".