הבנק הבינלאומי, ארכיון (öéìåí: חדשות 2)
נתוני משרד התמ"ת | öéìåí: חדשות 2

כמה הרגלי גלישה שלא הכרתם: באינטרנט המובילים בשופינג הם דווקא גברים, כשליש מהישראלים גולשים ממקום העבודה וקרוב לחצי מהגולשים אוהבים גם לשחק ברשת. כך עולה מסקר של של משרד התמ"ת בנושא "הגולשים באינטרנט - דיוקן, דפוסי שימוש קניה והגנת הצרכן".

על מנת להבין עד כמה האינטרנט משתלט על חיינו - כדאי לשים לב שלא פחות מ-3.3 מיליון אנשים שהם 61.6% מאוכלוסיית בני 14+ מדווחים כי השתמשו באינטרנט בשנה האחרונה. רוב הבוהים בצג המחשב הם גברים (67.7% מהגברים גולשים לעומת רק 53.8% מהנשים).

החרדים הם קבוצת האוכלוסייה שהכי פחות משתמשת באינטרנט (16.7%) ואילו העולים החדשים גולשים יותר מהממוצע הארצי עם לא פחות מ-68.1%. האוכלוסייה הערבית לעומת זאת, רושמת שעורי שימוש נמוכים של 42.8% בלבד.

הדוור מגיע פעם ביום, הדואר האלקטרוני קצת יותר...

רגע, אם כבר אתם קוראים את הידיעה הזו, לא כדאי גם להציץ בדואר האלקטרוני ולבדוק אם הגיע במקרה מייל חדש? כי בדיקת מיילים היא הפעילות הכי פופולרית ברשת, שעושים אותה לא פחות מ-85.1% מהגולשים. לא מאמינים? תגגלו את זה, כי הפעילות השניה הכי נפוצה ברשת היא חיפוש מידע. לא פחות מ-82.1% מהנשאלים נוהגים לגגל ולמצוא תשובות לשאלותיהם. 48.8 אוהבים גם לשחק במחשב.

אם אתם משחקים במחשב עכשיו, ייתכן מאד שאתם גם אמורים לעבוד עכשיו (ולא לשחק). 30.9% גולשים ממקום העבודה, למרות שכמעט כולנו יודעים שאין כמו בבית (ו-97.4% גולשים ממנו).

ולסיכום, כמה מילים על הטרנד שצובר יותר ויותר תאוצה בשנים האחרונות: קניות ברשת. ייתכן שבעתיד באמת כבר לא נצטרף לצאת מהבית, כי כבר 850 אלף איש קנו בשנה האחרונה מוצר דרך הרשת (שהם כרבע מכמות הגולשים). על אף הסטיגמה הרווחת המקשרת בין נשים ושופינג, ברשת דווקא שיעור הגברים גדול יותר (26.3% מהמשתמשים הגברים ו- 24.6% מהמשתמשות).

>> כל מה שרציתם לדעת על קנייה חכמה ברשת