משחק מסוכן. אילוסטרציה (צילום: חדש2)
לא מפסיקים לחפש. אילוסטרציה | צילום: חדש2

פורנו, סקס ויו טיוב - אלה היו הביטויים הנפוצים ביותר במנועי החיפוש ברשת בשנת 2009 בקרב ילדים ונוער מתחת לגיל 18, כך חושף מחקר שערכה חברת סימנטק האמריקנית.

הרשימה נבנתה על סמך שירות שמספקת החברה,העוזר להורים לפקח על הפעילות של ילדיהם באינטרנט בזמן אמת. המערכת בוחנת את הביטויים הנפוצים ביותר בחיפושים שנעשו במנועים השונים בשנת 2009, ומסווגת אותם לפי גילו ומינו של המחפש.

על פי הנתונים שנאספו, מתברר שרוב בני הנוער מגיל 8-18, מחפשים ביטויים שקשורים למוזיקה שהם שומעים, כשילדים מתחת לגיל שבע - מחפשים בעיקר משחקים ברשת.

במקום הרביעי והחמישי: סקס ופורנו

סך הנתונים שמשכללים את תחומי העניין בקרב הגולשים שגילם מתחת ל-18, מגלים שנושא החיפוש הנפוץ ביותר הוא יו טיוב, שנמצא במקום הראשון, השישי והעשירי - כשבכל פעם הוא מופיע בכיתוב שונה. אחריו, במקום השני, נמצא מנוע החיפוש הגדול בעולם: גוגל, שעוקף במקום אחד את הרשת החברתית פייסבוק.

אך כשמגיעים למקום הרביעי והלאה, הרשימה הופכת להיות פחות תמימה, וכוללת את הביטויים סקס ןפורנו, בזה אחר זה. במקום השביעי מככב האתר יאהו שעקף את הרשת החברתית מייספייס ואת האתר ebay.

כשבוחנים את התוצאות לפי מין המחפש, מגלים את ההבדל העצום בין הבנים לבנות בגילאים הצעירים. הנתונים מגלים ש-13% מהבנים חיפשו מושגים שמוגדרים "נושאים של מבוגרים", לעומת 2% בלבד מהבנות. אז בפעם הבאה שילדיכם מסתגר בחדר המחשב כדי להכין שיעורי בית, קחו בחשבון שסביר יותר שהוא מרחיב את ידיעותיו בנושאים שלא בהכרח למד עליהם בבית הספר - לתשומת לבכם.