עמוד הדילים של פייסבוק, תצלום מסך (צילום: צילום מסך)
הקופונים של פייסבוק, תצלום מסך | צילום: צילום מסך

אתמול השיקה פייסבוק את שירות Facebook deals, המאפשר לבעלי עסקים למכור קופונים בדפי הפייסבוק שלהם. השקת השירות עשתה גלים רבים והפכה לנושא שיחה מוביל באתרי הטכנולוגיה והצרכנות בעולם.

מה בדיוק השירות הזה מציע?

1. השירות הושק בחמש ערים בארה"ב בשלב זה: אטלנטה, אוסטין, דאלאס, סן דייגו וסן פרנסיסקו.

2. השירות מאפשר לבעלי עסקים למכור קופונים ישירות מדפי הפייסבוק שלהם. בכך השירות מעלה את הערך של דפי הפייסבוק העסקיים.

3. משתמשי פייסבוק יראו את העסקאות הרלוונטיות אליהן בניוז פיד שלהם

4. המשתמשים יוכלו לשלם בכרטיסי אשראי ובמטבע הווירטואלי של פייסבוק.

איך הוא ישפיע על צרכנים, בעלי עסקים, ואתרי הקופונים הגדולים?

1. בעלי עסקים יוכלו לקבל ערך גבוהה יותר מדפי הפייסבוק שלהם, מכיוון שיוכלו לא רק למכור קופונים דרכם אלא אף ליצור קשר ישיר עם לקוחותיהם. אמנם כיום כל עסק יכול חינם לפתוח דף פייסבוק, אולם השירות החדש שפייסבוק השיקה אמור להקל משמעותית על ניהול פעילויות מסחר בדפים, כמו גם לתת תמריץ ללקוחות להצטרף לדף החברה.

2. צרכנים יצטרכו להחליט כיצד הם מתייחסים לעובדה שפייסבוק מוסיפה שירותי מכירה לפלטפורמה שבעיקרה נועדה לשיחה בין חברים. האם באמת כולנו רוצים שידחפו לנו דילים בניוז פיד שלנו?

3. אתרי הקופונים הגדולים, כגון גרופון (אשר רכשו חברה ישראלית בתחום), עלולים למצוא את עצמם בתחרות עזה מאתר עם 600 מיליון משתמשים, שיודע עליהם יותר מכל אתר אחר. אמנם פייסבוק הצהירה שאין היא עומדת להתחרות בתחום קופוני ההנחה המשמעותיים, אולם זאת נדע רק בעתיד. נראה לי שעם 600 מיליון משתמשים, פייסבוק תתחרה בכל מי שהיא יכולה. חשוב לזכור - אתרי הקופונים הם עסק גדול מאוד. רק לאחרונה גרופון סרבה להצעת רכש של גוגל ע"ס 6 מיליארד דולר. אם יש שם כסף, פייסבוק תנסה לקחת אותו.

4. פייסבוק פתחה במהלך הזה חזית נוספת, הפעם מול חברות התשלומים האינטרנטיים כגון פייפאל, הנכנסה לאחרונה לישראל. היכולת להשתמש במטבע הוירטואלי של פייסבוק לקניית שוברי קניה מהווה איום ישיר על פעילות פייפאל, המספקת שירותי סליקה אינטרנטיים. כאשר משתמשי פייסבוק יוכלו לקנות שובר הנחה לקוסמטיקאית מהכסף שהרויחו בפארמויל, דבר מהותי ישתנה בשוק התשלומים האינטרנטי

כאמור, השירות הושק בחמש ערים בלבד בארה"ב, ונראה שייקח זמן רב עד ששימי, הספר שלי מרעננה, ימכור לי תלושי הנחה דרך דף הפייסבוק שלו. אבל דבר אחד בטוח - הולך להיות מאוד, מאוד מעניין בעולם המכירות והקופונים באינטרנט.

הכותב הוא מנכ"ל חברת השיווק הדיגיטלי פרבדה מדיה גרופ

רוצים לקבל עוד עדכונים שוטפים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק