מתכנן איחוד בשנת 2020. צוקרברג (צילום: רויטרס, חדשות)
מסתבך שוב? צוקרברג | צילום: רויטרס, חדשות

פייסבוק נתנה לחברות טכנולוגיה גדולות בהן אמזון, ספוטיפיי, נטפליקס ומייקרוסופט גישה רבה יותר למידע האישי של המשתמשים שלה משדיווחה – כך עולה מתחקיר הניו יורק טיימס. מהתחקיר, המתבסס על תכתובות פנימיות וריאיונות, עולה כי פייסבוק למעשה פטרה את החברות הגדולות ביותר מחוקי הפרטיות הרגילים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

כך, למשל, ספוטיפיי ונטפליקס קיבלו גישה להודעות פרטיות ששלחו משתמשים ברשת החברתית זה לזה כדי לשתף סדרות ושירים מהשירותים; ובינג קיבלה גישה לרשימות החברים של המשתמשים באפליקציה שלה, גם ללא אישורם. לאמזון ניתנה האפשרות לקבל את שמותיהם של החברים של המשתמשים בשירות דרך פייסבוק, ויאהו צפתה בפוסטים של חברי המשתמשים באפליקציה שלה.

השותפות נועדה לסייע לשני הצדדים: פייסבוק הרוויחה משתמשים רבים יותר וכך הגדילה את הכנסותיה מפרסום; ואילו החברות קיבלו מידע שאיפשר להן להתאים את שירותיהן לצרכי המתשמשים בצורה מדויקת יותר. מי ששילם את המחיר הוא המשתמשים, שפרטיותם נפגעה. סך הכל כ-150 חברות – רובן חברות קמעונאות, בידור וטכנולוגיה – זכו לעסקאות מסוג זה.

לטענת האחראי על המדיניות הציבורית והפרטיות בפייסבוק, אף אחד מההסכמים לא הפר את כללי הפרטיות של פייסבוק, ולכן לא היה צורך בבקשת אישור נוסף מהמשתמשים. דוברת נוספת אמרה לניו יורק טיימס כי פייסבוק לא מצאה שום עדות לכך שהחברות הללו הפרו את כללי הפרטיות של פייסבוק – אך הודתה כי לא נעשו מאמצים נחושים לאכוף את הכללים הללו.