פייסבוק נכנסת לשוק הבתים החכמים
הרשת החברתית הודיעה היום על השקת הרמקול החכם שלה שייצא לשוק בתחילת החודש הבא. זוהי דריסת הרגל הראשונה של החברה בתחום הבתים החכמים ובכך היא מצטרפת לאמזון, גוגל ואפל. אילו חידושים טכנולוגיים היא מבטיחה וכמה הוא אמור לעלות? כל הפרטים


חברת פייסבוק השיקה היום (שני) את הרמקול החכם שלה שייקרא "פורטל" ו"פורטל+". בכך היא מיצבה עצמה כשחקן נוסף במלחמה על שוק הבתים החכמים, מול ענקיות הטכנולוגיה אמזון, גוגל ואפל. החברה שמה דגש במוצר שלה על שיחות וידאו וזהו המוצר הראשון שהיא משווקת מלבד משקפי המציאות המדומה של אוקולוס.
בדומה למכשירים של החברות המתחרות הוא יבצע את הפעולות באמצעות הוראות קוליות של המשתמש. כך לדוגמא על מנת להוציא שיחת וידאו דרך המכשיר, פקודה קולית תתחבר לחשבון הפייסבוק של המשתמש ממנו תצא השיחה.
במכשיר מותקנת מצלמה חכמה, הפועלת באמצעות בינה מלאכותית, שיכולה לזהות את התנועה במרחב של המשתמש ולייצר את התמונה הטובה ביותר. בנוסף המכשיר מצויד בטכנולוגיות הזהות ל"אלקסה", המכשיר המקביל של אמזון, שבאמצעותם יכול המשתמש לקבל תשובות לשאלות שיפנה אליו בנושאים שונים כמו לדוגמא "מה מזג האוויר היום?".
החברה תחל למכור את המכשירים בתחילת החודש הבא. ה"פורטל" שיגיע עם מסך של 10 אינץ' יימכר ב-199$ ואילו ה"פורטל+" בעל מסך 15.6 אינץ' ישווק במחיר 349$.