25 מיליארד דולר בקניות ברשת
יום הרווקים הסיני נחתם עם שיא במכירות ברשת: אתר "עליבאבא" מדווח כי היקף הקניות המקוונות חצו את רף ה-25 מיליארד דולרים, גידול של יותר מ-7 מיליארד דולרים מאשתקד. עוד דיווחו באתר כי כבר תוך דקה נחצה רף המיליארד דולרים במכירות ברשת


ענקית המסחר באינטרנט "עליבאבא" הודיעה היום (שבת) כי היקף הרכישות בתום חגיגת הקניות של יום הרווקים הסיני חצה את רף ה-25.3 מיליארד דולרים תוך 24 שעות. מדובר בריסוק השיא הקודם של 17.8 מיליארד דולרים שנרשם אשתקד, שכבר נשבר השנה תוך 13 שעות בלבד, לאחר שבמחצית היום הסתכמו המכירות בהיקף של מעל 18 מיליארד דולרים.
יום הרווקים, חג הקניות הגדול ביותר ברשת, נהנה מיותר מכירות מקוונות מאשר "בלאק פריידיי" ו"סייבר מאנדיי" יחדיו. מוקדם יותר היום סיפר אתר "עליבאבא" כי תוך שתי דקות בלבד נקנו סחורות בשווי של כמיליארד דולרים, ולאחר השעה הראשונה חצו המכירות את רף ה-10 מיליארד דולרים.
חג הקניות הסיני החל בשנת 2009 כיוזמה של סטודנטים לציין את הרווקות, והפך לאחד מימי המכירות הגדולים ביותר בעולם. במסגרת החג נרשמו באתרי מכירות סיניים מוכרים, כמו "עלי אקספרס" הנחות שנעו בין 50 ל-80 אחוזים בקניית מוצרי חשמל, גאדג'טים ואפילו מאכלים ויהלומים.
כמובן שהיום הזה בעיקר טוב לחברה אחת - "עליבאבא" - ששוויה המוערך כבר הגיע ל-475 מיליארד דולר. אם לא הספקתם להצטרף לחגיגית הקניות, בהמשך החודש צפויים גם ימי הקניות האמריקנים: "בלאק פריידיי" שיצויין ב-24.11 ו"סייבר מאנדיי", ב-27.11.