אפל מודה: תקלה באייפון X (צילום: רויטרס, חדשות)
על אף ההבטחות, המוצר מתעכב | צילום: רויטרס, חדשות

ענקית הטכנולוגיה "אפל" הודיעה אתמול (שישי) על "ביקוש שיא" להזמנה המוקדמת של מוצר הדגל החדש שלה - האייפון 10 (iPhone X). אפשרות ההזמנה המוקדמת של המכשיר שמציין עשור לאייפון נפתחה בבוקר שישי, ודוברת החברה מסרה כי "אנחנו יכולים לראות מהתגובה הראשונית כי הביקוש של הצרכנים גבוה ביותר. אנחנו עובדים קשה כדי להביא את המוצר המהפכני לידי כל משתמש שירצה, כמה שיותר מהר".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

אלא שלמרות ההתלהבות, צפויים חוסרים חריגים במלאי המכשיר: הצצה באתר החברה מראה כי במקום תאריך האספקה המקורי שנקבע ל-3.11, המועדים המעודכנים נקבעו לעוד חמישה ושישה שבועות. העיכוב מצטרף ליתר הצרות סביב ההיערכות הלקויה של החברה להשקת המכשיר עלו כבר מוקדם יותר השבוע.

אייפון, אפל (צילום: חדשות 2)
"נפעל להביא את המכשיר כמה שיותר מהר" | צילום: חדשות 2

בתקופה האחרונה גובר החשש בקרב מומחים סביב הייצור של המכשיר החדש, שכולל לראשונה טכנולוגיה חדשה לזיהוי פנים שתחליף את הזיהוי דרך טביעת אצבע במכשירים הקודמים. רבים מהם מזהירים מפני דחייה במועד אספקת המכשיר, לאור קשיים שהתגלו בפיתוח מערכת המצלמה שפועלת בזיהוי הפנים.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות האסייתית ניקיי, אפל התקשתה להתמודד עם בעיות טכניות הקשורות ליישום וגם ככל הנראה סבלה ממחסור ברכיבים שמאפשרים את הפעלת היישום של זיהוי הפנים.

בשל כך אפל צפויה למכור רק כ-20 מיליון מכשירים עד סוף שנת 2017 - כמחצית מהכמות שתוכננה בתחילה. ביום ההשקה הרשמי ב-3 לנובמבר יימכרו ב-55 מדינות בעולם בין 2 ל-3 מיליון מכשירים.

שבוע לאחר מכן, ככל הנראה, האייפון 10 יושק גם בישראל וגם בהשקה המקומית צפוי להיות בעיות במלאי. מהחברה כבר ייעצו ללקוחות להגיע מוקדם לחנויות.