מכשיר אייפון ישן, ארכיון (צילום: החדשות)
ארכיון | צילום: החדשות

אחרי שהודתה בהאטת מכשירי אייפון ישנים, עכשיו מגיעות התביעות הייצוגיות: בקליפורניה ובשיקאגו הגישו שתי תביעות ייצוגיות שונות נגד ענקית הטכנולוגיה, בטענה שהשתמשה ב"טקטיקות הונאה לא מוסריות", בכך שהאטה את המכשירים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בתביעה שהוגשה בקליפורניה הואשמה אפל כי בפעולה שנקטה גרמה למשתמשים לסבול ופגעה בערכם של המכשירים הישנים. עוד נטען כי אפל נקטה בצעד זה כדי להביא משתמשים לשדרג את המכשיר שלהם בכל שנה, למרות שבחברה טענו כי הדבר נעשה כדי לשמור על המכשירים ולוודא שימשיכו לפעול באופן אופטימלי.

בתביעה נטען עוד כי ענקית הטכנולוגיה מעולם לא ביקשה את רשות המשתמשים לנקוט בפעולה שכזאת, וכי בכך גרמה לנזק כלכלי למשתמשים. לכן, לטענתם, הם ראויים לפיצוי.

השליטה במהירות - דרך עדכוני התוכנה

באפל הסבירו כי התוכנות של החברה מגבילות את הכוח המושקע בגרסאות ישנות יותר של האייפון על מנת למנוע כיבויים בלתי צפויים של המכשיר וכדי להאריך את חיי הסוללה של המכשיר הישן. הסיבה לכך, על פי החברה, היא שככל שסוללת הליתיום שמפעילה את המכשיר מתיישנת היא לא יכולה לעמוד בדרישות להפעלת המכשיר וגורמת לכיבויו.

בהמשך ההודעה הסבירו בחברה כי בדגמים האחרונים של האייפון נעשו שינויים על מנת לגרום להאטות ולשינויים להיות מורגשים פחות. בהודעה הזו, הודתה אפל כי השליטה של החברה במהירות התפעול של האייפון נעשית באמצעות עדכוני התוכנה הנשלחים למשתמשים.