N12
פרסומת

לכבוד החג: צניחה בטוקבקים האלימים

יום הכיפורים הוביל לחשבון נפש גם אצל הטוקבקיסטים: מבוקר יום רביעי ועד לכניסת החג נרשמה ירידה של כ-70% במספר התגובות האלימות שנמחקו בישראל - רק 2% מכלל הטוקבקים, לעומת 6.5% בימות השנה

חדשות 2
חדשות
פורסם:
מקלדת יד מחשב
צילום: RF123, חדשות
הקישור הועתק
מקלדת יד מחשב
אילוסטרציה | צילום: RF123, חדשות

ירידה דרמטית בכמות הטוקבקים האלימים ברשת לקראת יום כיפור - כך עולה מנתוני חברת Spot.IM שמנהלת את תיבות הטוקבקים באתרי חדשות גדולים בארץ ובעולם. על פי הנתונים, החל מבוקר יום רביעי, ערב יום כיפור, חלה ירידה של כ-70% בכמות הטוקבקים האלימים, אותם מוחקים האתרים.

במרבית ימות השנה, נמחקים כ-6.5% מהטוקבקים שנכתבים בתגובה לכתבות באתרים השונים, מחיקה שנעשית על בסיס מילים אסורות ופוגעניות וכן באמצעות בחינת דיווחים על תגובות פוגעניות ואלימות. מדובר באחוז גבוה יחסית לשאר העולם: ברוסיה נמחקים כ-5.5% מהטוקבקים, בארה"ב 5%, באירופה 4% ובקנדה 1.2% בלבד. עם זאת, החל מיום רביעי בבוקר ועד לכניסת החג נמחקו 2% מהטוקבקים הישראליים בלבד.

"בתקופה האחרונה גוברת הדרישה ברחבי העולם לריסון אלימות ברשת ומניעת פרסום תוכן פוגעני", מסביר מנכ"ל החברה, נדב שובל. "בזירת הטוקבקים, כשאין זיהוי של הגולשים בשמם האמיתי, חלקם מרשים לעצמם להיות אלימים יותר מבחינה מילולית ולכן יש צורך להגביר את פעולות הסינון. היה טוב אם היינו לוקחים קצת מהאחריות לאיפוק וסובלנות גם לשאר ימי השנה", סיכם.

Spot.IM היא חברה ישראלית שהוקמה על ידי שובל ושותפו ישי גרין. היא מנהלת את תיבות הטוקבקים ב-5,400 אתרים, בהם אתרי חדשות מובילים כגון Time, Forbes, HuffingtonPost ועוד. סינון התוכן הפוגעני נעשה על ידי שילוב של תוכנות בקרה ועידוד דיווח אנושי על תוכן פוגעני.