אפילו מנכ"ל אפל בעצמו, טים קוק, לא האמין כמה זמן הוא מבלה מול מסך הטלפון החכם שלו. "חשבתי שיש לי משמעת עצמית לא רעה בנושא הזה - וטעיתי", הודה בריאיון ל-CNN מיד לאחר אירוע המפתחים השנתי של החברה. לדבריו, את ההרגל המגונה גילה בעת שהשתמש באפליקציה החדשה שהושקה באירוע, Screen Time, המאפשרת למשתמשים לעקוב אחרי הרגלי השימוש שלהם בטלפון בכלל ובכל אפליקציה המותקנת בו בפרט. "כשהתחלתי לקבל את המידע, גיליתי שאני מבלה יותר מדי זמן בטלפון, ומספר הפעמים בהם אני מציץ בו גבוה מדי", חשף.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

בנוסף לאפליקציה החדשה, הודיעה אפל כי היא מרחיבה את פונקציית "Do Not Disturb" שקיימת כבר כיום במערכת ההפעלה, כך שכל ההתראות יוסתרו מעמוד הבית בזמן הפעלתה. בנוסף, משתמשים יוכלו להגדיר את הפונקציה כך שתופסק באופן אוטומטי עם סיום אירוע מסוים או עם עזיבת מיקום ספציפי.

טים קוק כ"מימוג'י", מהחידושים האחרונים (צילום: צילום מסך)
טים קוק כ"מימוג'י", מהחידושים האחרונים | צילום: צילום מסך

המאמצים החדשים של החברה להקטין את השימוש במוצריה - מהלך אבסורדי לכאורה - מגיע לאחר לחץ רב מצד המשקיעים בחברה למצוא פתרונות לשימוש מוגזם במכשירים הניידים, בעיקר של ילדים ובני נוער. גם בכירים בהווה ובעבר בחברה הביעו לאחרונה חשש מהנושא. "המכשיר עצמו לא ממכר, זה תלוי מה אתה עושה בו", התעקש קוק בריאיון. "אני לא בטוח שהמילה 'התמכרות' היא המתאימה כאן".

"מעולם לא התמקדנו במשך השימוש כמדד", הבהיר קוק. "אנחנו רוצים שאנשים ירגישו מסופקים ומועצמים מהמכשירים שלנו - אבל מעולם לא רצינו שהם יבלו המון זמן איתם". עובדה זו מקבלת חיזוק מכך שהמודל העסקי של החברה לא מבוסס על פרסום - זאת בניגוד לענקיות טכנולוגיה אחרות, כמו גוגל ופייסבוק - מה שגם מאפשר לה לתפוס מקום בקדמת הבמה בכל הנוגע לפרטיות.

"נושא הפרטיות יצא מכל שליטה", אמר בריאיון המנכ"ל. "אני חושב שרוב האנשים בכלל לא יודעים מי עוקב אחריהם, באיזה היקף ואיזה מידע מפורט ומקיף נאסף אודותיהם. אנחנו מאמינים שפרטיות היא זכות אדם בסיסית".