N12
פרסומת

אינסטגרם הגיעה למיליארד משתמשים

הרשת החברתית הודיעה כי עברה את סף מיליארד המשתמשים ברחבי העולם. באירוע מיוחד בסן פרנסיסקו השיק מנכ"ל החברה שירות חדש להעלאת תכני וידאו של עד 60 דקות, לעומת עד דקה כפי שקיים כיום. "זה מדהים, מעולם לא האמנו שזה יקרה", אמר מייק סיסטרום

עמרי ברק -ישן
חדשות
פורסם:
בלי מספרים בלי דאגות
צילום: רויטרס, חדשות
הקישור הועתק
בלי מספרים בלי דאגות
מיליארד משתמשים. אינסטגרם | צילום: רויטרס, חדשות

הקרב על תשומת הלב של המשתמשים עולה מדרגה: הרשת החברתית "אינסטגרם" הודיעה הערב (רביעי) כי הגיעה למיליארד משתתפים ברחבי העולם. נוסף על כך, החברה השיקה שירות וידיאו חדש שיאפשר ליוצרים להעלות תכני וידיאו ארוכים בצורה אנכית ונועד להתחרות בשירותי צפייה וסטרימינג נוספים.

"זה פשוט מדהים", אמר מייק סיסטרום, המנכ"ל ומייסד הרשת, במהלך אירוע פנימי לעובדי החברה בסן פרנסיסקו. "זה משהו שמייק (קריגר, המייסד הנוסף) ואני מעולם לא האמנו שיקרה". בכך החברה ממקמת את עצמה במקום הרביעי בדירוג הרשתות החברתיות לפי כמות משתמשים, אחרי פייסבוק, יוטיוב ו-וואטסאפ. 

החברה רשמה עלייה יחסית עקבית של משתמשים בשנים האחרונות. בספטמבר 2017 היו לרשת 800 מיליון משתמשים בעולם, עלייה של 200 מיליון לעומת אותה תקופה בשנה הקודמת.

בשנה שעברה, עיקר הגידול במספר המשתמשים יוחס לתוספת של ה"סטוריז". באותה שנה הרחיבה החברה את ארגז הכלים למשתמשים באפליקציה, כמו השימוש בגיפים, אימוג'ים וסקרים בסטוריז. עם זאת, לא ברור מאיפה הגיעו רוב המשתמשים החדשים.

במקביל, הרשת החברתית שבבעלות פייסבוק הכריזה על השקת שירות ה-IGTV, שמאפשר להעלות סרטונים באורך של עד 60 דקות, לעומת סרטוני בני דקה שקיימים כיום. בכך שואפת החברה לגדול מעבר לשורשיה המבוססים על שיתוף תמונות בניסיון להתחרות לא רק עם סנאפצ'אט אלא גם עם ענקית הסרטונים יוטיוב.