אם נסעתם בירושלים בחודשים האחרונים, אז יכול מאוד להיות שהרכב שנסע לידכם, עשה את זה לגמרי לבד. נהג אמנם ישב מאחורי ההגה, אבל הרכב היה אוטונומי לחלוטין. יצאנו לנסיעת מבחן ברחבי ירושלים: "בלי ידיים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"זה קורה בכבישי ירושלים כבר תקופה ארוכה, בסך הכל בנינו ברמה העולמית כ-30 רכבים. הפוקוס כרגע הוא על ישראל וירושלים, שם יש לנו כ-10 רכבים", סיפר לנו מנכ"ל מובילאיי, אמנון שעשוע. שעשוע מיהר להרגיע: "אין לכם ממה לחשוש".

בפעם הראשונה חברת מובילאיי מאפשרת להצטרף לנסיעה בכבישי העיר ירושלים. עד עכשיו הרכב ידע לשייט בכביש המהיר, עכשיו הוא פוגש לראשונה בהולכי הרגל, הרמזורים ואפילו מצליח להשתלב בתנועה.

לא סתם נבחרה ירושלים, עם הולכי הרגל ובעיות התחבורה שלה, לשיעורי הנהיגה למכונית ללא נהג. אם תעבור את המבחן הזה בהצלחה בבירה, מפתחיה מאמינים שהמחשב שלה יצליח להתמודד עם כל עיר בעולם.

המערכת עדיין לא מושלמת. ברגע אחד נראה שהרכב לא מתכוון לעצור ברמזור אדום. הנהג, נאלץ לבחור במקומו על הברקס. "צריך לזכור שהרכב עדיין בפיתוח", מסביר פרופסור שי שלו-שוורץ, סגן נשיא במובילאיי, ועמית בכיר באינטל העולמית.

הרכב הזה הוא חלק מצי של 35 רכבים שצפוי בקרוב להתרחב ל-100. היום הודיעה החברה על עסקת ענק עם יצרנית רכב מאירופה. ב-2021 הצ'יפ הזה יספק נהיגה אוטונומית ל-8 מיליון רכבים בעולם. שיתוף פעולה ששווה למובילאיי-אינטל 15 מיליארד דולר.