N12
פרסומת

השעון החכם של אפל מתעכב ביציאה

מי שביקש לרכוש את המוצר החדש דרך האינטרנט התאכזב לגלות שלא יקבלו לפני חודש יוני. האם מדובר בחוסר יכולת לייצר מספיק שעונים או שתרגיל של אפל שנועד להגביר את הביקוש הגדול גם כך?

חדשות 2
חדשות
פורסם:
השעון החכם של אפל
צילום: רויטרס
הקישור הועתק
השעון החכם של אפל
השעון החכם של אפל | צילום: רויטרס

המכירה המוקדמת של השעון החכם של אפל רק החלה, והביקוש כבר גדול מההיצע: מי שמבקש להזמין כבר מעכשיו את המוצר החדש של החברה, ייאלץ להמתין עד חודש יוני.

דקה אחת אחר שעת חצות אמש (שישי) החלה המכירה באתר הרשמי של אפל, ובהודעה שפרסמו מוקדם יותר נאמר כי זו תהיה הדרך היחידה לקנות את המוצר עד צאתו לשוק באופן רשמי ב-24 באפריל.

עוד הוסיפו בחברה כי אם הביקוש יהיה גבוה, כפי שאכן קרה, זמן האספקה יתארך. באותו אופן, כשיצא לשוק האייפון 6 פלוס, לא הצליחו לספק מספיק מכשירים לכל הלקוחות שהזמינו אותו. המחסור שנוצא נגרם אולי כתוצאה מחוסר היכולת של היצרנים למלא את דרישות הקונים, אך ייתכן שאפל עצמה יוצרת מצג שווא לפיו יש מחסור, וכך מגבירה עוד יותר את הביקוש.

מכירה מוקדמת? לא לפני יוני
מכירה מוקדמת? לא לפני יוני

כך או אחרת, נראה כי אף לא אחד מלקוחות החברה יקבל את השעון שלו לפני ה-24 באפריל, למרבה האכזבה. גם מי שמבקש כעת להזמין את הגרסה היקרה של המכשיר, שמחירה עומד על 15 אלף דולרים, לא יצליח לקבל אותו לפני חודש יוני.

השעון החכם מגיע עם מסך מגע שיאפשר למשתמשים לשלוח רטט למשתמשים אחרים שברשותם שעון. השעון מסוגל לעקוב אחר תנועת המשתמש ומגיע עם סירי, העוזרת הדיגיטלית המדברת. למוצר תהיה תחרות קשה, בין היתר מצד סמסונג, שכבר שיווקה מספר דגמים של שעונים חכמים.

הביקוש עולה על ההיצע?
הביקוש עולה על ההיצע? | צילום: רויטרס
פרסומת

יציאתו לשוק של השעון החכם של אפל מסמנת את המבחן הראשון של המנכ"ל, טים קוק, שנכנס לתוך קטגוריה חדשה של מוצרים. במידה רבה, הצלחתו, או אי הצלחתו של השעון תראה האם קוק וצוותו מסוגלים להמשיך את דרכו מייסד החברה, סטיב ג'ובס.