פייסבוק הודיעה: בקרוב הפיד ישתנה
חברת פייסבוק הודיעה כי בקרוב תערוך שינוי דרמטי בפיד של המשתמשים ברשת החברתית. על מנת לעודד שיתוף מידע אישי תינתן עדיפות למידע כזה על פני גופי תוכן ועמודים של מפורסמים. אך מאחורי ההצהרות על "קשרים משמעותיים" עומד האינטרס של החברה למכור מידע אישי למפרסמים -זאת לאור מגמת ירידה של שיתוף תוכן גולשים


הפיד של הרשת החברתית הפופולרית בעולם צפוי להשתנות בקרוב: חברת פייסבק הכריזה הלילה (שישי) כי בקרוב תערוך שינוי דרמטי בפלטפורמה. בחברה הודיעו כי הגולשים יהיו חשופים יותר לתוכן של חברים ובני משפחה ופחות לגופי תוכן וסלבריטאים שהם עוקבים אחריהם. לקראת השינוי צנחו מניות הרשת ב-6%.
לפי דבריו של מנכ"ל פייסבוק מרק צוקרברג המטרה היא להגביר את ה"אינטראקציות ההמשמעותיות" של המשתמשים עם אנשים שאכפת להם מהם. ככל הנראה המטרה היא גם להניע אנשים לשוב ולשתף מידע על עצמם - תהליך שנמצא בירידה בתקופה האחרונה.
העובדה שהמשתמשים הפכו לפסיביים ומעדיפים לצרוך תוכן קיים מגופי תקשורת על פני שיתוף תוכן אישי מדאיגה את פייסבוק כבר כמה שנים. זאת משום שבמצב כזה החברה לא יכולה להציע את המידע האישי למפרסמים והמודל הכלכלי שלה מתערער.

בחברה הכחישו הטענות ליצירת "בועת סינון" בקרב המשתמשים
השינויים מגיעים בתום שנה לא קלה לחברה, בה היא עמדה במרכז חקירת המעורבות הרוסית במערכת הבחירות האמריקנית ועל רקע טענות כי הרשתות הללו מגבירות דכאון ובדידות. "המחקר מראה שכאשר אנו משתמשים ברשת החברתית כדי להיות בקשר עם אנשים שאכפת לנו מהם זה טוב עבורנו", טען צוקרברג והצהיר שיעבוד בשנה הבאה על הפיכת פייסבוק למקום בטוח יותר ללא התערבות של מדינות.
בנוסף דחו בפייסבוק את הטענות של כך שהרשת החברתית יוצרת מצב של "בועת סינון" שבה כל אדם למעשה נחשף רק לדעות וחוויות הדומות לשלו. לטענת החברה זה דומה לאופן שבו אנשים גם מתחברים אחד לשני מחוץ לרשת החברתית ועל פי מחקר שברשותם דווקא בפלטפורמה שלהם ישנה חשיפה רבה יותר להשקפות עולם שונות.
