N12
פרסומת

פייסבוק נכנסת למאבק ב"פייק ניוז"

הרשת החברתית עונה לביקורת של הגולשים והודיעה כי החלה לפעול באופן אקטיבי להסרת תכנים שקריים שגולשים מעלים אליה. לדברי בכירים בחברה הם החלו בבדיקת עובדות של סרטונים ותמונות עם סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ובהמשך שיתוף הפעולה יורחב למדינות נוספות

רויטרס
חדשות
פורסם:
תקלה עולמית בפייסבוק ובוואטסאפ
צילום: רויטרס, חדשות
הקישור הועתק
תקלה עולמית בפייסבוק ובוואטסאפ
הסוף ל"פייק ניוז"? | צילום: רויטרס, חדשות

סוף סוף נזכרו: כשברקע סערת דליפת המידע והביקורת הציבורית נגד פייסבוק, בהנהלת הרשת החברתית הודיעו היום (חמישי) כי החלו ב"בדיקת עובדות" של תמונות וסרטונים שהגולשים מעלים. לדבריהם מדובר בניסיון לצמצם את כמות המידע השקרי והידיעות המזויפות שהפכו לנגע שמזהם את הרשת החברתית, במאמץ נוסף לשקם את אמון הגולשים שנפגע קשות.

בחודשים האחרונים מתמודדת פייסבוק עם זעם רב מצד המשתמשים, החל מהתפשטות תופעת ה"פייק ניוז", דרך יכולת ההטיה של מערכות בחירות ועד לגניבת מידע אישי של יותר מ-50 מיליון משתמשים על ידי חברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה. תמונות וסרטונים שעברו מניפולציה הם תופעה נוספת שמטרידה את הנהלת החברה.

מאמצי אימות העובדות החלו אתמול בצרפת בסיוע סוכנות הידיעות AFP ובקרוב יתפשטו למדינות אחרות ויכללו שותפים נוספים, כך מסרה מנהלת המוצר של פייסבוק, טסה ליונס. בתדרוך לעיתונאים סירבה ליונס לחשוף מהם הקריטריונים שמנחים אותם ואת AFP בבחינת החומרים וכן עד כמה ניתן לערוך או לרטש תמונות עד שהן יוגדרו כמזויפות.

ארה"ב הגישה תביעה נגד פייסבוק
פייסבוק תבליט "מידע אמין". צוקרברג | צילום: רויטרס, חדשות

הפרויקט מגיע כחלק "מהמאמצים להילחם בחדשות מזויפות סביב מערכות בחירות", אמרה ליונס. בכיר נוסף בפייסבוק, סאמיד צ'אקרבארטי הבהיר בתדרוך כי בחברה החלו לחפש באופן פעיל אחר מידע שקרי שקשור למערכות בחירות וכי הם כבר לא מסתמכים יותר רק על תלונות מצד הגולשים.

פרסומת

זוהי לא הפעם הראשונה שפייסבוק מנסה להילחם ב"פייק ניוז". בעבר היא נעזרה בבודקי עובדות מצד שלישי שיזהו את החומרים ויעניקו להם פחות בולטות בפיד של הגולשים ככל שיותר אנשים משתפים אותם. בחודש ינואר אמר נשיא ומנכ"ל הרשת החברתית כי פייסבוק תעניק בולטות למידע "אמין" באמצעות זיהוי כלי תקשורת מוכרים ואיכותיים.

מאז התפוצצה פרשת דליפת המידע ב-16 במרס צנחה מניית פייסבוק ביותר מ-13%. היום נרשם שיפור מסוים בערך המנייה שעלתה ביממה האחרונה ב-4.4% והמסחר נסגר ב-159.79 דולר למנייה.