בקרוב השירות יהיה ללא מגע יד אדם וללא טיפ: מסעדת "באר.קום טימבר" בסינגפור נכנסת השבוע להיסטוריה כמסעדה הראשונה שמשתמשת במלצרים מרחפים - כלי טייס זעירים - שנותנים שירות ללקוחות. הפיתוח החדש מהווה דריסת רגל נוספת עבור המל"טים, שחודרים לתעשייה ומאיימים לדחוק את המלצרים.

עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

כך זה עובד: הלקוח מזמין מלוח אלקטרוני את המנה שהוא בוחר שעוברת למטבח. השף  - בינתיים מדובר באדם ולא במכונה -  מכין את המנות ומניח אותם על מגש, שמונח על רחפן. הרחפן מחובר למחשב אשר יודע את מיקומו של כל שולחן במסעדה. בינתיים, על פי ההדגמה, מלצר אנושי מעביר את המנות מהרחפן לשולחן, אבל על פי הפרסום - המלצרים האלה לא יישארו כאן עוד הרבה זמן.

הרחפן הממלצר נחשף לראשונה בתערוכה בינלאומית שנערכה בחודש אוקטובר במיניאפוליס, אם כי אז החידוש נראה כגימיק. כעת, ארבעה חודשים לאחר מכן, הוא כבר נמצא בשוק וממתין להזמנות מתיירים בסינגפור. הרחפנים הללו הם בעצם רובוטים מעופפים שפותחו על ידי חברת Infinium Robotics.

אדוארד צ'ינה, מנהל המסעדה, אמר שהוא עדיין שומר על המלצרים במסעדה, אבל הם לא צריכים להתרוצץ כמו בעבר: "בני האדם רוצים לנוע כמה שפחות, לכן הם מרכזים הרבה מאוד הזמנות בהליכה אחת מנקודה א' לנקודה ב'. לעומת זאת , הרחפן, לא מתעייף ויכול לנוע כל הזמן ולכן המזון יוצא מהר יותר וטרי יותר".

בחברה טענו שברחפנים יש חיישנים שמונעים תאונות בין המלצרים המעופפים לבין לקוחות שנעמדים או הולכים לשירותים. המפתחים הדגישו שכדי לקרוא לרחפנים הלקוח לא צריך לסמן או לצעוק, אלא רק ללחוץ על כפתור. הרחפן לא דורש טיפ בסוף הסעודה או זכויות עובד, אבל מצד שני הוא לא מחייך ולא יודע לפנות מהשולחן - בשביל זה עדיין צריך אנשים.