אחת השאלות הנפוצות שמופנות לילדים היא – "מה תרצו להיות כשתהיו גדולים?". התשובות כמובן מגוונות ויצירתיות. אסטרונאוטים, מנהיגי מדינות, שחקנים, כבאים, רופאים, מורים – והרשימה עוד ארוכה. אבל כמה מבין הילדים באמת גדלו והגשימו את החלום הזה?

מחקר שפורסם בכתב העת האקדמי Social Forces מצא כי רק 6% מהמבוגרים הגיעו לקריירה שחלמו עליה בתור ילדים. לפי המחקר, מרבית המבוגרים משנים את חלום הילדות שלהם ככל שהם מתבגרים, אבל שומרים על אלמנטים מסוימים ומממשים אותם בבחירת הקריירה כאנשים בוגרים.

הרבה מהילדים חולמים להפוך את העולם למקום טוב יותר, וכשהם גדלים הם פועלים למען המטרה הזו בדרכים אחרות מאלו שחלמו עליהם כשהיו ילדים. במעט מאוד מקומות מוצאים ריכוז כל כך גבוה של אנשים שמגשימים את הערך הזה כל בוקר מחדש, כמו בחברת פאלו אלטו נטוורקס, חברת הסייבר הגדולה בעולם שמחזיקה מרכז מחקר ופיתוח בישראל.

"כשהייתי ילד, חלמתי להיות בנאי כי היה לי את הרושם שכל העולם שסביבנו מעוצב על ידי העבודה של הבנאים, ואני חלמתי לעצב את העולם", מספר עומר נזרי, מהנדס תוכנה בכיר בפאלו אלטו נטוורקס. "חלמתי על עבודת כפיים. אפילו ההורים שלי אמרו שמשלב מאוד מוקדם היה לי חשוב לראות תוצאות של המאמצים שלי, משהו גשמי ומוחשי שאני יכול לנכס לעבודה שלי".

"הבנתי שבידיים שלי יש כוח. בידיים של כולנו, בעצם. אז בנאי לא נהייתי, אבל כן היה לי חשוב לבנות משהו לטובת הכלל, משהו חיובי. היום, כמהנדס תוכנה, אני בונה מוצרים שאני אוהב, מקבל את המשאבים שצריך כדי לייצר אימפקט - ומצד שני חווה חופש גדול מאוד ליוזמה אישית, כאילו שאני עובד על מיזם משלי", הוא מסביר.

הקמפיין שמראה: כך עובדי החברה מגשימים את חלום הילדות שלהם

צליל לבון, מפתחת Backend, וענבל שלו, ראש צוות מחקר נוזקות, חלמו להיות וטרינריות. "אהבתי ואני עדיין אוהבת מאוד חיות ורציתי לטפל בהן, להציל אותן", מודה צליל. כיום היא רואה בקריירה שלה בפאלו אלטו נטוורקס סוג של סגירת מעגל. "היום אני מרגישה שאני מצילה את 'החיים הדיגיטליים', אם אפשר לקרוא לזה ככה, על ידי פתירת בעיות בדרכים יצירתיות וחדשניות. יש פה הלימה בין הערכים ותחושת השליחות האישית".

ענבל, שגם חלמה בילדותה על ריפוי בעלי חיים, מוסיפה כי גם אלמנט היצירתיות היה לה חשוב. "זה היה נשמע כמו תפקיד מאוד מאתגר שדורש המון יצירתיות. כשהייתי ילדה אהבתי חידות. אהבתי שיש פתרון אחד עם הרבה דרכים להגיע אליו", היא נזכרת. "היום אני לוקחת פרויקטים ומובילה אותם מקצה לקצה. זה דורש להקים דברים מאפס, לפתור בעיות מעניינות, ולחשוב על דרכים יצירתיות לפתרון".

ענבל מסכימה שהרבה אלמנטים מחלום הילדות באים לידי ביטוי במסגרת תפקידה היום. "כשאת וטרינרית את לא יודעת מה יוליד יום, וזה בעצם התפקיד שלי היום: לעזור, לתמוך, להיות שם, להפגין יצירתיות וליהנות מהסיפוק שבמציאת הפתרון. אני חושבת שהיום שתי האהבות שלי - פתרון חידות ומתן סיוע - באות לידי ביטוי. אולי אני לא רופאה, אבל אני כן חוקרת וירוסים ובודקת איך המוצר שלנו יוכל להתמודד נגדם".

קמפיין פאלו אלטו נטוורקס (צילום: באדיבות אדלר חומסקי & ורשבסקי)
"רציתי להציל חיות. היום אני 'מצילה' את החיים הדיגיטליים". קמפיין גיבורי העל של פאלו אלטו נטוורקס | צילום: באדיבות אדלר חומסקי & ורשבסקי

מי שעוד מרגיש שהוא מגשים היום בצורה קצת אחרת את חלום הילדות שלו זה שחף בן יקיר, מנהל צוותי פיתוח, Partner Success, בענקית הסייבר. "כשהייתי ילד חלמתי להיות טייס", הוא מכריז. "חלמתי לקחת אנשים למחוז חפצם, חלמתי על האדרנלין, התשוקה. עד היום המסירות הזו למקצוע מאוד חשובה לי. חלמתי על הטיסה - על הפרספקטיבה, על הבהירות שבלראות הכול מנקודת המבט של המטוס". 

"אז אמנם טייס לא נהייתי, אבל אחד הדברים שאני באמת הכי אוהב בתפקיד שלי היא אותה הפרספקטיבה. המוצרים והטכנולוגיות שלנו מאפשרים לנו לראות את העולם ואת איומי הסייבר - וכך אנחנו מאפשרים ללקוחות לאבטח את הארגון שלהם בצורה המיטבית. זה נשמע הכי קלישאתי, אבל באיזשהו מובן בעבודה שלי מול השותפים והלקוחות, אני עדיין עוזר להביא אותם למחוז חפצם, בצורה בטוחה, וזה מאוד מספק".

"מתברר שאנחנו עדיין יכולים להגשים את חלומות הילדים, גם אם לא הגענו לירח", קובעת גליה אקשטיין, מנהלת בכירה למשאבי אנוש בפאלו אלטו נטוורקס. "אנחנו צריכים רק לזקק את מה שגורם לחלומות האלו לקסום לנו, אילו ערכים הם מבטאים ואיזה תכונות הם מצריכים, ולממש אותם בתחומים אחרים. בהייטק, ובמיוחד בחברות כמו פאלו אלטו נטוורקס, האפשרויות להגשמת החלומות האלו הן כמעט אינסופיות".

לאחרונה יצאו בפאלו אלטו נטוורקס בקמפיין "גיבורי העל", שמטרתו לגייס כישרונות חדשים לחברה. הרעיון מאחורי הקמפיין הוא להציג איך בכל יום מחדש העובדים של החברה מגשימים את חלום הילדות שלהם – להציל את העולם. וזאת, בזכות העובדה שבפאלו אלטו נטוורקס מגינים על העולם ממתקפות סייבר. את הקמפיין השיקו בשפה עברית, למרות שהחברה היא רב-לאומית ומרבית הממשקים מתנהלים באנגלית. "בסופו של דבר, אנחנו חולמים בעברית", מסבירה אקשטיין.

גליה אקשטיין, פאלו אלטו נטוורקס (צילום: טל גבעוני)
"אנחנו עדיין יכולים להגשים את חלומות הילדים, גם אם לא הגענו לירח". גליה אקשטיין | צילום: טל גבעוני

העולם הפך בעיקרו למקוון – ולכן ההגנה עלינו נחוצה מתמיד

פאלו אלטו נטוורקס נחשבת לחברת הסייבר הגדולה בעולם כיום. היא מפתחת טכנולוגיה שמשנה, מאבטחת ומייעלת את אופן הפעולה של אנשים וארגונים בהתמקדות על שירותי הענן. המשימה של החברה היא להגן על אורח החיים הדיגיטלי של כולנו. החברה עוזרת להתמודד עם אתגרי האבטחה הגדולים בעולם באמצעות חדשנות מתמדת, המנצלת את פריצות הדרך האחרונות בתחום הבינה המלאכותית, אוטומציה ואורקסטרציה.

צוותי המחקר בתל אביב מתמקדים בפיתוח מוצרי ליבה ומוצרים אסטרטגיים. מרבית מוצרי האבטחה של הדור הבא מפותחים בישראל, ואלה המוצרים שצפויים להמשיך להיות מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. "אנחנו חברה בינלאומית שמציעה את כל היתרונות הנלווים לכך לעובדים שלנו", אומרת אקשטיין. "אבל מה שהכי מייחד את העובדים שלנו היא תחושת השליחות האישית, המוטיבציה וההבנה כי מה שהם עושים ביומיום הוא להגן על כולנו - על יקיריהם, המשפחות שלהם, החברים שלהם".

פאלו אלטו נטוורקס, אותה הקים היזם הישראלי ניר צוק, נמצאת בחזית ההגנה על עשרות אלפי ארגונים על פני הענן, רשתות ומכשירים ניידים. החזון של החברה הוא עולם שבו כל יום בטוח יותר ובטוח יותר מזה שהיה לפני כן. "בשנתיים האחרונות החזון הזה הפך לרלוונטי מתמיד, כשיותר ויותר אנשים עובדים ולומדים מרחוק, קונים באינטרנט ובאופן כללי נמצאים 'אונליין'", מסכמת אקשטיין. "הצוותים שלנו בישראל מפתחים מוצרים בעלי השפעה עצומה על אלפי לקוחות מסביב לעולם ונהנים מעשייה יצירתית בצורה המיטבית, עם המון מקום לפיתוח אישי, גמישות, ואפשרויות בחירה עבור העובדים שלנו".