עיריית תל אביב מקדמת את סגירת כרם התימנים, נווה שאנן ופלורנטין לתנועת רכבים. הדבר יכול לשנות לחלוטין את אופיין של השכונות, אשר מתאפיינות בחלקן בתנועת כלי רכב משמעותית במיוחד. מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, אמרה הבוקר (חמישי) ל-N12, כי התוכנית מתקדמת וכרם התימנים תיסגר כבר בחודשים הקרובים. הידיעה על סגירת השכונות פורסמה לראשונה ב"כלכליסט".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"כל התהליכים שנעשים בדרום זה תהליכים שנועדו לשדרג את שכונות הדרום", טענה להבי. "חלק מהרחובות בכרם התימנים כבר סגורים כיום בגלל עסקים ועל מנת שיהיה שקט לחלק מהבתים. בחלק מן הרחובות זו תוספת שמייצרת רשת של מרחב הליכתיות נוח. חוץ מזה כמובן שנשאיר נתיבים לכניסת רכבים, הן לחניה פרטית ככל שיש לבן אדם והן לחצייה. אבל בגדול המטרה היא לדלל את כניסת המכוניות שלא מחויבות להיכנס".

ומה לגבי השכונות הדרומיות יותר? "בנווה שאנן אנו רוצים לייצר רחובות מופחתי זיהום אוויר, אנחנו מאמינים שברגע שנייצר מיני "סופרבלוק" בנווה שאנן זה יפתח את המקום".

מיטל להבי, חברת מועצת העיר תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
מיטל להבי. חברת מועצת העיר תל אביב | צילום: גיא יחיאלי

בנוסף מתייחסת להבי להשפעות של עבודות התשתית באזור: "עומדים להיות שינויים תחבורתיים בסביבת התחנה המרכזית, שחלקם נובעים מהסגירה של שדרות הר ציון לטובת עבודות הרכבת הקלה – בין אם זה הקו הסגול (לוינסקי וההגנה) ובין אם זה הקו הירוק.

"השינויים התחבורתיים יוסטו ואוטובוסים יגיעו מכיוון מזרח לתחנה המרכזית. המטרה היא לדלל את תנועת האוטובוסים ברחובות הקטנים סובב התחנה ולהכניס את התנועה המדוללת דרך כבישים ראשיים יותר ממזרח נאמר איילון".

אז מתי נראה את התוכניות הגרנדיוזיות האלה יוצאות לפועל? להבי בהחלט אופטימית: "המגמה של העירייה היא לקדם במהירות את העניין. יש תכנית להרחיב את זה במקומות שבהם זה מסתדר והגיוני. ההערכה היא חודשיים-שלושה בכרם התימנים. בשאר מעט יותר זמן, אבל לא הרבה מדי.

"לגבי פלורנטין ונווה שאנן - זה בתחילת גיבוש. בתחנה המרכזית, בגלל השינויים הצפויים שם עקב עבודות התשתית על קווי הרכבת הקלה, יש סיכוי שנאיץ את העבודות כדי לאפשר איזונים ומרחבים איכותיים יותר בשכונה".