מטוס לופטהנזה בנתב"ג, ארכיון (צילום: יוחאי מוסי)
מטוס לופטהנזה בישראל, ארכיון | צילום: יוחאי מוסי

המנכ"ל החדש של קבוצת לופטהנזה בישראל אומר כי הוא רואה את הסכם שמיים פתוחים שנחתם בשנה שעברה כהזדמנות להגדלת סך הנוסעים לישראל - וטוען כי טיסות הלואו-קוסט המתרבות לא מהוות תחרות של ממש על חברה סדירה כמו לופטהנזה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

רולף קולר, שנכנס לתפקידו בשבוע שעבר, ינהל את לופטהנזה, אוסטריאן וסוויס בישראל. "עוד סיבה שאנחנו מעוניינים להגדיל את הפעילות שלנו בארץ היא כי שוק התעופה בישראל הוא שוק גודל - בגלל הסכם שמיים פתוחים. השוק בישראל עוד יגדל, יהיו לנו עוד טיסות", אמר אתמול. קולר ניהל בתפקידו הקודם את נציגות חברת התעופה באירן.

בתגובה לשאלת חדשות 2 online כי תגובת החברות שהוא מייצג שונה מתגובת החברות הישראליות להסכם - שהתנגדו לו נחרצות ואף שבתו בגללו - אמר קולר "הסכם שמיים פתוחים מציע עוד אפשרויות לעוד הרבה חברות, כולל אל-על, השאלה היא איך מתמודדים עם איתו. התשובה של אל-על היא יצירת UP, איך הדבר הזה יעבוד אני עוד לא יודע". UP היא חברת הלואו קוסט של אל-על, שתתחיל לטוס בסוף מרס לחמישה יעדים באירופה.

"לאור התחרות עם טורקיש, השעינו את הסכם שיתוף הפעולה"

חברת לופטהנזה מתמודדת בשנה האחרונה עם ביקורת קשה ועם ירידה בנתח השוק בישראל בעיקר בשל החלפת המטוסים בקו לנתב"ג ממטוסים רחבים למטוסים צרים, בהם מושבי מחלקת העסקים זהים לאלו של מחלקת התיירים אך עם פחות נוסעים בכל שורה. "אחוזי התפוסה בקו מצוינים, אנחנו מרוויחים מהקו לישראל הרבה כסף", אמר למרות שהנתונים מראים כי ישנה ירידה במספר הנוסעים, ואף ציין כי הקבוצה תפעיל מספר גדול מבעבר של טיסות לישראל - 57 טיסות בשבוע החל מפסח.

שיתוף הפעולה בוטל. מטוס טורקיש אירליינס (צילום: רויטרס)
שיתוף הפעולה בוטל. מטוס טורקיש אירליינס | צילום: רויטרס

על פי נתוני רשות שדות התעופה, החברה שמרוויחה מהנוסעים שעזבו את לופטהנזה היא טורקיש אירליינס, שגדלה משמעותית בישראל בשנים האחרונות. "החלטנו לשים בצד את הסכם שיתוף הפעולה שלנו עם טורקיש לאור התחרות, ועשינו גם שינויים בתכנית הנוסע המתמיד כדי שנוסעים יצברו את הנקודות אצלנו ולא בחברות אחרות", אמר על התחרות הגוברת מצד החברה הטורקית.

קולר טוען כי הגידול המשמעותי בטיסות הלואו-קוסט לישראל לא פוגע בקבוצתו: "טיסות לואו קוסט הן מנקודה לנקודה, ואנחנו מציעים טיסות המשך שזה מוצר אחר. חוץ מזה, בהזמנה בהתרעה קצרה מצאנו כי המחירים אצלנו זהים או אפילו זולים יותר מאלו של חברות הלואו קוסט". הסכם שמיים פתוחים הביא לעלייה משמעותית בטיסות המוזלות לישראל, ממספר חד ספרתי של טיסות שבועיות לפני חמש שנים ל-55 טיסות בשבוע בחורף הנוכחי, מספר שצפוי לעלות ל-70 טיסות שבועיות לקראת עונת הנסיעות של פסח והקיץ.